Στην τελευταία έκδοση του με τον αναβαθμισμένο κινητήρα το προσθιοκίνητο πετρελαιοκίνητο Duster είναι μεν ακριβότερο από πριν, αλλά είναι και καλύτερο, ακόμα πιο ευχάριστο και πιο και ξεκούραστο στο δρόμο, ακόμα πιο ασφαλές στα προσπεράσματα, ιδιαίτερα στις ορεινές διαδρομές, ακόμα καλύτερα εξοπλισμένο και εξίσου οικονομικό στη χρήση. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της μάρκας, που δεν πουλάει “hi tech” προτάσεις, αλλά ασφαλή και λειτουργικά αυτοκίνητα με σύγχρονη τεχνολογία, χωρίς πολυτέλειες και εξεζητημένες λύσεις, σε τιμές προσιτές στο ευρύ κοινό, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκίνητο για την ελληνική αγορά, σε μια εποχή που οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά προς τα αυτοκίνητα τύπου SUV.

Κινητήρας-κιβώτιο
Την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Duster κινεί ο ντίζελ 1.5 του γκρουπ Renault στην αναβαθμισμένη έκδοση των 115 ίππων, ένας κινητήρας που και πριν την αναβάθμιση ήταν από τους καλύτερους «μικρομεσαίους» ντίζελ της αγοράς, ελαστικός, δυνατός αλλά και αρκετά εύστροφος, με επαρκή δύναμη για να κινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Στην ανανεωμένη του έκδοση με τους 5 ίππους παραπάνω, τα χαρακτηριστικά αυτά ενισχύονται, υπάρχει ίσως μία ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά (η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 2.000 στροφές), αλλά αμέσως μετά υπάρχει πολύ καλή απόκριση και αρκετή ροπή για να οδηγεί κανείς το αυτοκίνητο ξεκούραστα, με λίγες αλλαγές ταχυτήτων. Οι επιδόσεις του άλλωστε έχουν βελτιωθεί αρκετά (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 αντί για 11,8), στοιχείο που επιβεβαιώνει και την συνολική βελτίωση του κινητήρα, που συνεργάζεται καλά με το ικανοποιητικό εξάρι κιβώτιο. Το σημαντικό είναι ότι αυτές οι βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί χωρίς αύξηση της κατανάλωσης, η οποία εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλή και μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. και κάτω από 6 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι μιλάμε για την θυγατρική μιας γαλλικής εταιρείας, μας φαίνεται απολύτως φυσιολογική η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις (πολύ καλή με τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV), αλλά και η καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, που είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 21 εκ.) είναι ελαφρά αυξημένες στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα σεντάν ή χάτσμπακ λόγω και των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς όμως να επηρεάζεται η τροχιά του αυτοκινήτου. Πολύ ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ελαφρύ μεν, όπως είναι επιθυμητό στην εκτός δρόμου κίνηση για τις τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά πιο ακριβές και πιο γρήγορο από πριν. Επαρκή είναι επίσης και τα φρένα, που δεν μας προβλημάτισαν. Συνολικά το αυτοκίνητο εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις

Όπως συμβαίνει με όλα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, λόγω του αυξημένου ύψους τους, το Duster (που έχει μήκος 4,34 μ.) προσφέρει απολύτως αποδεκτούς χώρους για 4 ενήλικες (σε αναβαθμισμένα καθίσματα, που είναι πιο άνετα από αυτά του προηγούμενου μοντέλου) και ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητική με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φτάνει τα 445 λίτρα. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς και η ποιότητα κατασκευής απολύτως αποδεκτή. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι απλό (αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία του), αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση «φτηνιάρικο». Στην πιο πλούσια έκδοση μάλιστα είναι και εντυπωσιακά καλά εξοπλισμένο, με πολλά νέα συστήματα που δεν ήταν διαθέσιμο στο προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που του βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην προσθιοκίνητη έκδοση ντίζελ είναι πολύ ενδιαφέρουσα (με δεδομένο το μέγεθος, τους χώρους και τον εξοπλισμό του), ξεκινώντας από 17.280 ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι η βασική προσθιοκίνητη έκδοση που προσφέρεται με αυτήν την τιμή ξεκινάει απευθείας με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι πολύ καλό και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής. Επιπλέον το μοντέλο διατίθεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.

Facebook Comments