Αν και φαίνεται να μένουν σιγά-σιγά χωρίς αντιπάλους στη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού τα περισσότερα μίνι αυτοκίνητα καταργούνται βαθμιαία και μετεξελίσσονται σε ηλεκτρικά, οι Κορεάτες δεν αρκέστηκαν σε ένα απλό φρεσκάρισμα του δικού τους μοντέλου, που έτσι κι αλλιώς ήταν από τα κορυφαία. Αντίθετα αναβάθμισαν τη δική τους παρουσία με ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο, πιο ευρύχωρο, πιο ποιοτικό, καλύτερα εξοπλισμένο και πιο σύγχρονο οδηγικά και τεχνολογικά, πλησιάζοντας έτσι στο κάτω μέρος της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Ίσως αυτός να ήταν και ο μόνος τρόπος για να είναι βιώσιμη αυτή η παρουσία στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, τα οποία λόγω της αύξησης του κόστους που επιβάλλεται από την νέα αντιρρυπαντική νομοθεσία, μπορούν να επιβιώσουν μόνο αν προσφέρουν υπηρεσίες μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε ένα μικρό μέγεθος, που εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία και οικονομία στην πόλη. Όλα αυτά τα εξασφαλίζουν οι Κορεάτες και μπορούν μάλιστα να υπερηφανεύονται ότι το μίνι τους δεν προκαλεί κανένα άγχος και καμία ανασφάλεια αν βρεθεί να ταξιδεύει έξω από την πόλη…

Το όμορφο design, οι άνετοι χώροι για την κατηγορία του, το πρακτικό του μέγεθος και ο τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός του, είναι πράγματα που θα σε κερδίσουν άμεσα, ακόμα και αν είσαι διατεθειμένος να δώσεις τα €14.460 που κοστίζει η έκδοση Distinctive που δοκιμάσαμε. Η βασική τιμή για το i10 με τον χιλιάρη κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο είναι στα €11.340, που μπορεί να μην είναι η χαμηλότερη της αγοράς, αλλά αγοράζεις περισσότερο «αυτοκίνητο» σε αυτά τα χρήματα.

Το εσωτερικό του είναι άνετο και έχει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τους δύο πίσω να μην προβληματίζονται ούτε για την απόσταση από την οροφή, αλλά και ούτε από τα γόνατα τους. Θήκες υπάρχουν παντού για να ακουμπήσετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, ενώ θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα την καλή εργονομία που έχουν όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή για αυτοκίνητο της κατηγορίας A-Segment, που μπορεί να έχει σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως είναι ευχάριστα στην όψη και διαθέτουν σωστή συναρμολόγηση, χωρίς τριγμούς.

Κάτω από το καπό του κρύβεται ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας των 998cc, ο οποίος αποδίδει 67Ps και 9,8kgm ροπής στις 3.750rpm και συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας σίγουρα δεν θα σας εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, αλλά θα σας κερδίσει με την χαμηλή του κατανάλωση. Η Hyundai ανακοινώνει 5,9lt/100km, μια αρκετά ρεαλιστική τιμή, αφού κατά την διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας η δική μας τιμή ήταν στα 6,3lt/100km. Η χροιά του κινητήρα είναι η κλασσική ενός τρικύλινδρου συνόλου, μόνο που δεν θα την ακούσετε. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι τέτοια, που θα χρειαστεί να ανοίξετε το παράθυρο αν θέλετε ντε και καλά να δείτε πως ακούγεται ο κινητήρας.

 Το κιβώτιο από την άλλη, έχει αρκετά αργή απόκριση και οι αλλαγές δεν γίνονται τόσο ομαλά, όσο θα γινόντουσαν αν ήταν συμβατικό αυτόματο. Υπάρχει ένα κολπάκι για να κάνεις τις αλλαγές πιο ήπιες, χωρίς να «βουτάει» το αυτοκίνητο και αυτό το κολπάκι είναι στο να σηκώνεις ελάχιστα το πόδι σου από το γκάζι την ώρα που πάει το κιβώτιο να αλλάξει σχέση. Αυτό βέβαια θέλει λίγο συνήθεια για να το μάθει κανείς. Από την άλλη, όταν οι αλλαγές γίνονται χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα, είναι αρκετά πιο ομαλές χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό «βούτηγμα» του αυτοκινήτου. Το σύνολο πάντως κινητήρας και κιβώτιο, είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, το ταξίδι εκτός αυτής είναι εφικτό, αρκεί να έχετε μικρή απόσταση να διανύσετε.

Facebook Comments