Οι νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την πανδημία
Οι δύσκολοι μήνες της καραντίνας, η τάση των οδηγών να θέλουν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (SUV) και η αυστηρότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Οι δύσκολοι μήνες της καραντίνας, η τάση των οδηγών να θέλουν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (SUV) και η αυστηρότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Οι δύσκολοι μήνες της καραντίνας, η τάση των οδηγών να θέλουν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (SUV) και η αυστηρότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χαμηλότερα όρια ρύπων, δημιούργησαν νέες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Μία τάση, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει αυξημένο ενδιαφέρον σε όλη την Ευρώπη, είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις. Αρκετές μάρκες είχαν μπει τους προηγούμενους μήνες στη λογική της διαδικτυακής πώλησης. Αυτή η τακτική της πώλησης στο εξωτερικό είχε μεγάλη απήχηση, ενώ αντίστοιχη εμπειρία είχαν και οι Έλληνες καταναλωτές από αρκετές εταιρείες. Το αυξημένο ενδιαφέρον είχε ως αποτέλεσμα στο εξωτερικό να δημιουργηθούν εταιρείες που δραστηριοποιήθηκαν πάνω σε αυτήν τη λογική της πώλησης και που μέχρι σήμερα πηγαίνουν πολύ καλά.
«Η επιτυχία των διαδικτυακών υπηρεσιών ήταν σωτήρια για τον κλάδο μας, διατηρώντας τις πωλήσεις ενός μεγάλου ποσοστού μέσα στην πανδημία», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εμπορίας Αυτοκινήτων, Mike Hawes.
Από την άλλη πλευρά, η πανδημία οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η αύξηση των ηλεκτρικών μοντέλων είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει ο γενικότερος σχεδιασμός των αυτοκινήτων. Πλέον, οι σχεδιαστές δεν έχουν να διαχειριστούν τον ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα περιφερειακά συστήματα, με αποτέλεσμα να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο. Η έλλειψη κινητήρα αλλάζει χωροταξικά τα αυτοκίνητα που πλέον οδηγός και επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο. Παράλληλα, έρχονται στο προσκήνιο λύσεις και ιδέες που με τη συμβατική τεχνολογία των αυτοκινήτων ήταν αδύνατο να εφαρμοστούν.
Συγχρόνως, οι εταιρείες θέλουν να ξυπνήσουν το συναίσθημα. Ένα από τα στοιχεία που χρησιμοποιούν είναι να βγάζουν στην παραγωγή εκδόσεις που έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν και έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά τους στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Όμως, στη σύγχρονη μορφή τους και με όλη την τεχνολογία. Αυτή έχει αλλάξει την δομή των συστημάτων. Βγαίνουν τα κουμπιά από τη ζωή όλων μας και όλα γίνονται μέσω αφής. Μέχρι και στον κλιματισμό οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν όλα να γίνονται μέσω της οθόνης αφής.
Στα νέα αυτοκίνητα, κυρίως τα ηλεκτρικά, αλλάζει ο εσωτερικός διάκοσμος, με την τεχνολογία να κάνει αισθητή την παρουσία της, ενώ το άνετο και όμορφο εσωτερικό είναι στοιχεία που προσέχουν ιδιαίτερα οι σχεδιαστές. Ένα στοιχείο που εντοπίζεται σε πολλά μοντέλα είναι ο εσωτερικός φωτισμός που προσφέρει ποιοτική ατμόσφαιρα στους επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου ήχου και της διαμόρφωσης των επιφανειών.
Αυτές οι αλλαγές μπορεί να θεωρούνται καλές και ποιοτικές, όμως αυξάνουν το κόστος του αυτοκινήτου. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που τα μικρά αυτοκίνητα περιορίζονται από τις εταιρείες, αφού πλέον δεν τους επιφέρουν κέρδος, λόγω της τεχνολογίας και των πολλαπλών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Τέλος, τα χαμηλά όρια εκπομπών ρύπων αναγκάζουν πολλές εταιρείες να αλλάξουν ρότα και να στραφούν εξ ολοκλήρου στον ηλεκτρισμό ή σε άλλου είδους καύσιμα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Facebook Comments