Αυστρία: Η εστίαση “έχασε” λόγω κορονοϊού €9 δισ.
Μπορεί στο πλαίσιο της πρόσφατης χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού στην Αυστρία
Μπορεί στο πλαίσιο της πρόσφατης χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού στην Αυστρία
Μπορεί στο πλαίσιο της πρόσφατης χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού στην Αυστρία — μία χώρα με πληθυσμό 8,9 εκατομμύρια κατοίκους — να υπάρχει μία πρώτη ανακούφιση στις επιχειρήσεις, ωστόσο η κρίση στοίχισε στην εστίαση συνολικά περίπου εννέα δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρει τώρα η εταιρεία συμβούλων οικονομικού κόμβου “Regioplan”, λίγες μόνον εβδομάδες μετά τα πρώτα ανοίγματα.
Ενώ ο κύκλος εργασιών σε εστιατόρια και μπαρ το 2019 ήταν περίπου 12 δισεκατομμύρια ευρώ, το έτος κρίσης, το 2020, μειώθηκε κατά 4,4 δισεκατομμύρια σε 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 37%, με τις προοπτικές για το 2021 να είναι εξίσου δυσοίωνες, καθώς μέσα στο πρώτο εξάμηνο εφέτος ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, η μείωση των πωλήσεων δεν επηρέασε εξίσου όλους τους τομείς του κλάδου της εστίασης, καθότι, ενώ η νυκτερινή εστίαση και εκείνη στα ορειβατικά καταφύγια είχαν συχνά πλήρεις απώλειες, οι επιχειρήσεις εστίασης για παράδειγμα σε υγειονομικές εγκαταστάσεις, δεν κατέγραψαν απώλειες στον κύκλο εργασιών τους.
Οι πτωχεύσεις στον τομέα της εστίασης μπορεί να μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε 360 το 2020, αλλά υπάρχει καθυστέρηση λόγω των κρατικών επιδοτήσεων και των προσωρινών αλλαγών στον νόμο περί πτώχευσης, ο οποίος θα συνεχίσει να ισχύει και το 2021, ώστε να αναμένονται μέχρι και 1.400 πτωχεύσεις στην εστίαση και στα καταλύματα μέσα στο 2022.
Πέρυσι επωφελήθηκαν ιδιαίτερα οι υπηρεσίες παράδοσης, με τη σημασία τους να συνεχίσει να αυξάνεται τους επόμενους μήνες, μεταξύ άλλων μέσω της επέκτασης των αποκαλούμενων “κουζινών φάντασμα”, όπου πρόκειται για εικονικές μάρκες εστιατορίων που αναπτύσσονται από υπηρεσίες παράδοσης και παρέχονται σε καταστήματα.
Μια πιτσαρία μπορεί, για παράδειγμα, εκτός από τα δικά της πιάτα – να προσφέρει burger ή burritos με διαφορετικό όνομα. Ως αποτέλεσμα, οι υπηρεσίες παράδοσης δεν αναλαμβάνουν πλέον μόνο την εφοδιαστική αλυσίδα για τις επιχειρήσεις εστίασης, όπως συνέβαινε προηγουμένως, αλλά γίνονται πραγματικοί ανταγωνιστές του κλάδου, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων οικονομικού κόμβου “Regioplan”.
Ως παράδειγμα αναφέρεται ότι η υπηρεσία παράδοσης “Mjam” ανακοίνωσε ήδη τον Φεβρουάριο ότι θα δημιουργήσει αρκετές εκατοντάδες τέτοιες “κουζίνες-φάντασμα” σε ολόκληρη την Αυστρία μέσα στο 2021.
Facebook Comments