Οδηγούμε το Kawasaki Z900
Το Kawasaki Z900 είναι το μόνο τετρακύλινδρο μοντέλο της κατηγορίας, αλλά και το ισχυρότερο σε ιπποδύναμη, που φέρνει αρκετά «παραδοσιακά» streetfighter
Το Kawasaki Z900 είναι το μόνο τετρακύλινδρο μοντέλο της κατηγορίας, αλλά και το ισχυρότερο σε ιπποδύναμη, που φέρνει αρκετά «παραδοσιακά» streetfighter
Το Kawasaki Z900 είναι το μόνο τετρακύλινδρο μοντέλο της κατηγορίας, αλλά και το ισχυρότερο σε ιπποδύναμη, που φέρνει αρκετά «παραδοσιακά» streetfighter στοιχεία στα δεδομένα του σήμερα. Έτσι, διαθέτει δύο «δυνατά χαρτιά», ενώ με τον εξοπλισμό του με traction control, δεν υστερεί πλέον σε αυτό το σημαντικό σημείο. Με μια χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα, άψογη ποιότητα κατασκευής και εγγυημένο fun-to-ride, το Z900 είναι τελικά μια πάρα πολύ αξιόλογη πρόταση, ενώ η τιμή του(10.895 ευρώ έκδοση Performance: 12.275 ευρώ) θεωρείται απόλυτα λογική σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Η Kawasaki απέφυγε τις ακρότητες σε κάθε σημείο του Z900 και το ίδιο ακριβώς έκανε σε αυτό το νέο μοντέλο με αφορμή την αναγκαστική προσαρμογή του στις προδιαγραφές Euro 5. Όσοι φοβόσασταν πως οι αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 5 θα έκαναν τις μοτοσυκλέτες μας πιο αργές, πιο βαριές, πιο φιμωμένες και πιο… ξενέρωτες, μπορείτε να χαλαρώσετε. Όχι μόνο δεν έχασε δύναμη ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Ζ900, αλλά χάρη στο νέο σχεδιασμό της εξάτμισης και τις ρυθμίσεις της – επίσης νέας – τροφοδοσίας, τα άλογα παραμένουν 125 στις 9.500 στροφές και ακούγονται υγιέστατα όσο ποτέ! Όχι μόνο αυτό, αλλά τώρα έχεις τη δυνατότητα επιλογής τριών προκαθορισμένων “riding mode” που ρυθμίζουν την απόδοση του κινητήρα και την επέμβαση του traction control. Αν δεν σου αρέσει κανένα από αυτά, τότε υπάρχει και η δυνατότητα μιας τέταρτης επιλογής, όπου διαλέγεις ξεχωριστά ποια ρύθμισης θέλεις για την απόδοση του κινητήρα και ξεχωριστά για το traction control (απενεργοποιείται επίσης αν θέλεις). Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προεπιλεγμένων χαρτών Sport, Road και Rain, ενώ στην επιλογή Rider, το Traction Contro ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα (ή απενεργοποιείται) και η ισχύς του κινητήρα σε 2 επίπεδα (με την «χαμηλή» ισχύ να ανέρχεται στο 55%, περίπου στους 69 ίππους ενδεικτικά). Ο κινητήρας φέρει επίσης συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης, που ελαφραίνει την αίσθηση στην μανέτα του συμπλέκτη και αποτρέπει αναπηδήσεις του πίσω τροχού, σε πιο επιθετική οδήγηση.
Το Traction Control θα κληθεί σε λειτουργία αρκετές φορές, στην γνωστή κακή άσφαλτο των ελληνικών πόλεων και αξίζει να αναφέρουμε ότι η επέμβαση του είναι υποδειγματική, χωρίς να προκαλεί απότομες διακοπές ισχύος και νευρικότητα, ειδικότερα στις ρυθμίσεις 2 και 3. Στην ρύθμιση 1, το σύστημα επιτρέπει ελεγχόμενη ολίσθηση του πίσω τροχού προσφέροντας ευκαιρία για παιχνίδι, αλλά και δίνοντας μεγαλύτερο έλεγχο στον αναβάτη που πρέπει να έχει το νου του ως ένα σημείο, στο άνοιγμα του γκαζιού. Με την ομαλή λειτουργία του 4κύλινδρου μοτέρ και την υψηλή ποιότητα κύλισης, το Z900 τα καταφέρνει μια χαρά στην πόλη, ενώ οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες πολύ καλά για αυτή την χρήση, απορροφώντας επιτυχώς ακόμα και μεγάλες κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Όμως γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το μοντέλο «ζητά» ανοικτό δρόμο, με ή χωρίς στροφές, για να σου δείξει τον καλύτερο εαυτό του
Το βάρος της νέας Ζ900 έχει περιοριστεί στα 212 κιλά γεμάτη παρά την βαριά εξάτμιση των προδιαγραφών Euro 5. Γενικά, η οδήγηση του Ζ900 με χαμηλές ταχύτητες είναι το δυνατό σημείο του νέου μοντέλου και αποτελεί τεράστια αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν. Πρόκειται για μία από τις ευκολότερες τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες για αναβάτες που έρχονται από μικρότερες κατηγορίες. Η απόκριση του γκαζιού είναι σαφέστατα βελτιωμένη, όπως και η γραμμικότητα του νέου συμπλέκτη. Πατάς με σιγουριά στο έδαφος και οι μανούβρες μπρος-πίσω είναι παιχνιδάκι.
Σε καμία περίπτωση μην μπερδέψετε την ευκολία οδήγησης με τις χαμηλές επιδόσεις. Εχει όσο γκάζι θέλεις για να χορτάσεις, μιλώντας πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και την πραγματικότητα των στενών επαρχιακών δρόμων. Προφανώς το πεδίο δράσης της είναι η πόλη και οι επαρχιακοί δρόμοι και όχι οι μεγάλες ευθείες της εθνικής, έστω κι αν η πίεση του αέρα είναι μικρή έως τα 150km/h και τα μεσαίων αποστάσεων ταξίδια μέσα στο ρεπερτόριο της Ζ900. Όμως στα στροφιλίκια θα την χαρείς περισσότερο, χάρη στην ελαφριά αίσθηση και κυρίως στον απόλυτα γραμμικό κινητήρα
Μπορείς να τον κάνεις να ουρλιάζει συνεχώς μεταξύ 8500-10.500 στροφές ή απλώς να βάλεις μια 4η από τις μόλις 2500 στροφές και να σε ανεβάσει ως την κορυφή του ορεινού δρόμου σαν να είναι αυτόματο! Αυτή η δυνατότητα να επιλέγεις με τί ρυθμό θέλεις να οδηγάς είναι από τα βασικά χαρίσματα των τετρακύλινδρων κινητήρων και ως εκ τούτου διαφοροποιεί το Z900 από τους ανταγωνιστές τους σε αυτή την κατηγορία. Τα 900 κυβικά είναι πραγματικά η χρυσή τομή μεταξύ φιλικότητας και αγριάδας. Αυτή η μοτοσυκλέτα έχει πλέον ότι χρειάζεται για να γεφυρώσει τον κόσμο της φιλικότητας των CB 650 και GSX-S 750, με τον κόσμο της απόλυτης αγριάδας των γυμνών τετρακύλινδρων 1000 (Z1000, CB1000, GSX-S 1000, MT-10). Το κάνει τόσο καλά, που αν θέλεις μπορείς να πάρεις κατευθείαν το Ζ900 παρακάμπτοντας τους μικρότερους κυβισμούς και να μείνεις μαζί του για πολλά χρόνια, χωρίς να νοιώσεις την ανάγκη να “μπλέξεις” με τα θηρία των 1000 κυβικών.
Η νέα έγχρωμη οθόνη TFT με διαγώνιο 4,3’ εκσυγχρονίζει και ταυτόχρονα αναβαθμίσει αισθητικά την Ζ900, αντικαθιστώντας εκείνο το πλαστικό μονόχρωμο LCD πολυόργανο του προηγούμενου μοντέλου. Τώρα έχεις εμπρός στα μάτια σου κάθε πληροφορία που μπορείς να φανταστείς και επιπλέον, χάρη στη σύνδεση Bluetooth με το κινητό σου, μπορείς ακόμα και να έχεις ενδείξεις πλοήγησης.
Ταυτόχρονα, η Kawasaki έχει σχεδιάσει το ειδικό App (Rideology) όπου προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες παροχής πληροφοριών σχετικές με την κάθε βόλτα που κάνεις.
Facebook Comments