Ο «Ορέστης» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου
Ο «Ορέστης» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου
Ο «Ορέστης» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου
Η τραγωδία, γραμμένη το 408 π.Χ., λίγα μόλις χρόνια πριν τη λήξη του Πελοποννησιακού Πολέμου, φέρει έντονα τα σημάδια της φθοράς, της παρακμής, της απόγνωσης. Ο Ευριπίδης παρουσιάζει τα στερνά πάθη του οίκου των Ατρειδών ως αποτέλεσμα του Τρωικού Πολέμου που δεν είχε άλλη αιτία παρά «να σκοτωθεί πολύς κόσμος και ν αδειάσει η γη απ αυτό το ανυπόφορο πλήθος των ανθρώπων», όπως μας πληροφορεί στο τέλος του έργου ο θεός Απόλλωνας. Στον «Ορέστη» του Ευριπίδη, ο πόλεμος δεν έχει νικητές, η εκδίκηση δεν είναι γλυκιά, ούτε η δικαίωση εξασφαλισμένη.
Σκηνοθέτης που έχει κερδίσει την εκτίμηση με την αφοσίωσή του στη χειρωνακτική πλευρά του θεάτρου, ο Σίμος Κακάλας, με οδηγό τη μετάφραση του Γιάννη Τσαρούχη, αναζητά τη θέση της τραγωδίας σήμερα και προτείνει ένα θέατρο λαϊκό και ταυτόχρονα ποιητικό, που ολοκληρώνεται μέσα από τη διαδραστική σχέση με το κοινό. Με τον «Ορέστη» του, ο Ευριπίδης μεταμορφώνει τους τυραννοκτόνους Ορέστη και Ηλέκτρα του Σοφοκλή σε «τρομοκράτες». Έξι ημέρες μετά τον φόνο της Κλυταιμνήστρας, τα δύο αδέλφια είναι αποκλεισμένα στο πατρικό τους, ενώ όλη η κοινωνία είναι εναντίον τους. Μοναδική τους ελπίδα ο Μενέλαος, που και αυτός τους προδίδει…
«Παιδί της Δημοκρατίας, το αττικό δράμα ολοκληρώθηκε μέσα από τον δημόσιο λόγο και την επαναδιαπραγμάτευση του μύθου. Η τραγωδία αποτέλεσε, επίσης, ένα εκπαιδευτικό εργαλείο», σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Τι συμβαίνει με την τραγωδία σήμερα, που είναι αποκομμένη από αυτές τις παραμέτρους;».
Τα σκηνικά επιμελούνται ο Σίμος Κακάλας και η Μάρθα Φωκά, τους φωτισμούς και τα βίντεο ο Περικλής Μαθιέλλης και τη μουσική (διασκευή στο πρωτότυπο Στάσιμο της τραγωδίας) οι Mohammad. Ερμηνεύουν οι: Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου, Δημήτρης Λάλος και Μιχάλης Βαλάσογλου. Συμμετέχουν σπουδαστές από το Α και Β έτος της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και το Α έτος της Δραματικής Σχολής Δήλος.
Facebook Comments