Η σχέση μεταξύ MINI και John Cooper Works βασίζεται σε μία παράδοση δεκαετιών, με επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην κοινή αντίληψη περί διασκευαστικής οδήγησης, εξατομίκευσης και ανώτερης ποιότητας. Πριν από έξι δεκαετίες, ο σχεδιαστής σπορ αυτοκινήτων John Cooper προετοίμασε το δρόμο για τη συμμετοχή του κλασικού Mini σε αγώνες ταχύτητας και αγώνες ράλι. Τρεις νίκες γενικής κατάταξης στο Monte Carlo Rally εκτόξευσαν τη φήμη του βρετανικού μικρού μοντέλου ήδη από τη δεκαετία του 1960. Στο πιο πρόσφατο παρελθόν, η αγωνιστική καριέρα του MINI επισφραγίστηκε με έξι επιτυχίες στο Dakar Rally.

Ως το πρώτο πολυτελές μικρό μοντέλο της ιστορίας, το MINI John Cooper Works ενσαρκώνει την κλασική φιλοσοφία τρίθυρου αμαξώματος με ιδιαίτερο σπορ στυλ.

Ένας δίλιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo παράγει συναρπαστικές επιδόσεις. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 231 hp και μέγιστη ροπή 320 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, στάνταρ, και ενός 8-τάχυτου Steptronic Sport (προαιρετικά). Το MINI John Cooper Works ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα (αυτόματο: 6,1 δευτ.). Η τελική του ταχύτητα είναι 246 km/h.

 Ένα σπορ σύστημα φρένων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την εξειδικευμένη στο είδος Brembo αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού όπως και οι ζάντες αλουμινίου 17” της John Cooper Works. H νέα, προαιρετική έκδοση προσαρμοζόμενης ανάρτησης (Adaptive Suspension) πετυχαίνει βέλτιστη ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης.

Ο στάνταρ εξοπλισμός του MINI John Cooper Works  περιλαμβάνει πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών, που διατίθεται προαιρετικά με τα άλλα δύο κορυφαία σπορ αυτοκίνητα. Σε όλα τα μοντέλα, ένα νέο λειτουργικό σύστημα προσφέρει βελτιστοποιημένες επιλογές για ταχύ και διαισθητικό έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, των συστημάτων ήχου, πλοήγησης, επικοινωνίας και των apps. Live widgets στην οθόνη αφής 8,8” του κεντρικού οργάνου χρησιμεύουν τώρα για την ενεργοποίηση του επιθυμητού στοιχείου του μενού, που μπορεί να επιλέγεται με μία κίνηση swipe, όπως σε ένα smartphone.

Στην καµπίνα, το επανασχεδιασµένο σπορ τιµόνι µε δέρµα Nappa έχει µπουτόν πολλαπλών λειτουργιών µε γυαλιστερή µαύρη επιφάνεια (piano black) και προαιρετικά είναι ακόµα και θερµαινόµενο. Υπάρχουν ακόµα σπορ καθίσµατα John Cooper Works, σετ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και ανθρακί επένδυση οροφής. Στον στάνταρ εξοπλισµό υπάρχει πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών, ένα νέο λειτουργικό σύστηµα µε βελτιστοποιηµένες επιλογές για ταχύ έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, των συστηµάτων ήχου, της πλοήγησης, της επικοινωνίας και των apps. Τα «Live widgets» στην οθόνη των 8,8” χρησιµεύουν τώρα για την ενεργοποίηση του επιθυµητού στοιχείου του µενού που µπορεί να επιλεγεί µε µία κίνηση swipe (διαισθητικά), όπως σε ένα smartphone.

Χωρίς να είναι εκρηκτικό, αµέσως αντιλαµβάνεσαι πως το δίλιτρο µοτέρ του JCW µε τους 231 PS και τα 320 Nm έχει δύναµη παντού. Για την ακρίβεια από τις 1.500 έως και τις 6.000 rpm. Κάθε πάτηµα µεταφράζεται σε µεστή επιτάχυνση, άµεσα συνδεδεµένη µε την πίεση του δεξιού ποδιού. Ο κινητήρας µε το διπλό Vanos και το σύστηµα Valvetronic συνδυάζεται είτε µε αυτόµατο κιβώτιο Steptronic Sport οκτώ σχέσεων (διαθέτει και paddles στο τιµόνι για χειροκίνητες αλλαγές) είτε φυσικά µε 6άρι χειροκίνητο. Όσο για την εξάτµιση, είναι µελετηµένη για να σε φτιάχνει από τη στιγµή που θα βάλεις εµπρός τον κινητήρα. Σε νορµάλ καταστάσεις είναι ήσυχη και διακριτική. Όταν όµως επιλέξεις τη λειτουργία Sport, τότε η χροιά της αλλάζει. Ακούγεται περισσότερο, ενώ στο «άσε» του γκαζιού φτάνουν στα αυτιά σου απολαυστικά σκασίµατα.

Το JCW που οδηγήσαµε διέθετε το 8άρι Steptronic Sport. Αν µε ρωτάτε, ναι, µε αυτό το κιβώτιο θα το αγόραζα. Το Steptronic είναι τόσο καλό, γρήγορο στις αλλαγές και βολικό σε αστικό περιβάλλον που κάνει το χειροκίνητο να µοιάζει… περιττό. Χάρη δε στη χειροκίνητο επιλογή, οι σχέσεις δεν αλλάζουν χωρίς τη δική σου εντολή, επιτρέποντάς σου να διατηρήσεις τις στροφές του κινητήρα ανάλογα µε τις εκάστοτε ανάγκες.

Η συνεργασία του κιβωτίου µε τον κινητήρα είναι άψογη. Λαµβάνεις το σπορ στίγµα τη στιγµή που το αναζητάς. Άλλωστε και ο τρόπος που ανεβαίνουν οι ενδείξεις στο κοντέρ αποδεικνύουν του λόγου το ασφαλές, ενώ η κλιµάκωσή του το κάνει να καίει συνετά. Η µέση κατανάλωση της δοκιµής µετρήθηκε στα 10,2 lt/100 km και µπορεί να πέσει και κάτω από τα δέκα εάν δεν είσαι συνεχώς στο Sport και στην τσίτα.

Το JCW µαζεύει γρήγορα µπόλικα χιλιόµετρα, πατά µε σιγουριά και στοχεύει µε ακρίβεια στην είσοδο της στροφής. Θα γείρει, αλλά λίγο µόνο και προοδευτικά. Όσο ακριβώς χρειάζεται για να νιώθεις και το περιθώριο πρόσφυσης. Δεν είναι κούτσουρο, άσχετα αν έτσι το νιώθεις πολλές φορές στους ελληνικούς δρόµους.

Εάν ελαφρώσει πίσω, µε άφηµα του γκαζιού, το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο διαφορικό θα αναλάβει δράση οδηγώντας τη µουσούδα στην έξοδο µε απόλυτη ασφάλεια. Τα προφίλ οδήγησης είναι τρία: Green, Mid και Sport. Στο Green η δύναµη του αυτοκινήτου µετριάζεται για να επιτευχθεί η µέγιστη οικονοµία και µόνο όταν πατάς τέρµα το γκάζι χρησιµοποιείται όλη η ισχύς για λόγους ασφαλείας. Προφανώς σε κάθε προφίλ αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, το βάρος του τιµονιού και η λειτουργία του αυτόµατου σασµάν. Και στις εκδόσεις µε τα ηλεκτρονικά ελεγχόµενα αµορτισέρ (Adaptive Suspension) υιοθετείται τεχνολογία συνεχώς µεταβαλλόµενης απόσβεσης βάσει της συχνότητας των κραδασµών.

Συνολικά, το 3θυρο JCW της MINI δεν είναι ένα απόλυτα σκληροπυρηνικό µικρό όχηµα που θα σε περιορίσει σε καθηµερινές µετακινήσεις. Τουναντίον, είναι ένα σύγχρονο «driver’s car» που κάνει την οδήγηση όχι µόνο γρήγορη µα και αντικειµενικά ευχάριστη.

Τιμή Από €32.950
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, Double Vanos, Valvetronic, 231 PS/5.200-6.200 rpm, 320 Nm/1.450-4.800 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h 6,1
Τελική ταχύτητα 246 km/h
Μέση κατανάλωση 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.872 x 1.727 x 1.414 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Βάρος 1.320 kg

Facebook Comments