Το νέο Jazz είναι απόλυτα συνεπές με την ιστορία του, αλλά και με την εικόνα της Honda ως κατασκευαστή που δεν φοβάται να προσφέρει λύσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη. Εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, κορυφαίο σε πρακτικότητα, ευκολοδήγητο, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, το οποίο έχει προσαρμοστεί απόλυτα στην σύγχρονη πραγματικότητα, και σχεδιαστικά, αλλά και τεχνολογικά, προσφέροντας επιπλέον εντυπωσιακή οικονομία. Eίναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται περισσότερο στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα κι αυτό είναι κάτι που εκτιμούν ιδιαίτερα πολλοί καταναλωτές.

Οδηγώντας
Στημένο με καθαρά «οικογενειακή» φιλοσοφία το Jazz προσφέρει ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα και χωρίς να προκαλεί για γρήγορη οδήγηση. Προοδευτικά υπoστροφικό, έχει επαρκές κράτημα και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις, έχει γενικά μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να προσφέρει ικανοποιητική άνεση, οπότε γέρνει κάπως στις στροφές όταν πιέζεται, χωρίς όμως να προβληματίζει. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν είναι αργό (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα.

Κινητήρας-κιβώτιο
Honda είναι, για κινητήρες μιλάμε, δεν περιμέναμε από την Honda μια συνηθισμένη λύση! Το υβριδικό σύστημα παραγωγής ισχύος του νέου Jazz (που, όπως και το προηγούμενο, προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση κινητήρα) είναι μία ιδιαίτερα μελετημένη πρόταση συνολικής ισχύος 109 ίππων, που εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος ως κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο. Το σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, που επιλέγονται αυτόματα. Σε ξεκίνημα από στάση και σε χαμηλά φορτία, το αυτοκίνητο κινείται ως ηλεκτρικό, με την τροφοδοσία του κινητήρα να γίνεται από τη μπαταρία. Σε υβριδική λειτουργία ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά παρέχει ισχύ στην γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της παράγει ρεύμα που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για να κινήσει τους τροχούς. Σε περίπτωση παραγωγής «περισσευούμενης» ισχύος, αυτή χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας (η οποία φυσικά φορτίζεται και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης). Τέλος υπάρχει και η λειτουργία με βενζινοκινητήρα, ο οποίος παρέχει ισχύ στους τροχούς και μπορεί να υποβοηθείται από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός ζητάει γρήγορη επιτάχυνση. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Στην πράξη το σύστημα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για την παροχή ενεργητικής ασφάλειας με ασφαλή προσπεράσματα (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,4), προφανώς δεν έχει το «νεύρο» των βενζινοκινητήρων τούρμπο με χειροκίνητο κιβώτιο, δεν «κρεμάει» όμως και ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες του αυτοκινήτου και της καθημερινής οδήγησης. Η χρησιμοποίηση κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης σημαίνει ότι στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ανεβαίνουν οι στροφές και ακούγεται ο κινητήρας, αλλά αυτό δεν χρειάζεται να το κάνεις συχνά (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), οπότε συνολικά ο κινητήρας δεν θα ακούγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, αν οδηγός αξιοποιεί το σύστημα όπως πρέπει. Σ αυτήν την περίπτωση είναι εντυπωσιακή και η κατανάλωση που προσφέρει, δικαιώνοντας έτσι και την επιλογή των μηχανικών της Honda. Είναι εντυπωσιακό ότι μέσα στην πόλη (όπου συνήθως στα υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο απ ό,τι στον ανοιχτό δρόμο) αυτή η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ.!

Βασικό στοιχείο του αυτοκινήτου ήταν πάντα κι εξακολουθεί να είναι οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, άρα μπορεί πολύ άνετα να ανταποκριθεί στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που συχνά έχουν στις μέρες μας τα τετράμετρα σούπερ μίνι. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μικρότερος σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου (304 λίτρα αντί για 354), προφανώς για να τοποθετηθούν από κάτω και εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος. 

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως είναι κλιμακωτή, οπότε υπάρχει πιθανότητα ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως συνηθίζει η Honda, χωρίς πάντως πολυτέλειες με μαλακά πλαστικά κλπ. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.700 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 10 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και ένας ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία προσφέρει για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος (κινητήρας, γεννήτρια, μπαταρία, καλώδια υψηλής τάσης κλπ.) είναι ούτως ή άλλως 5ετής (ή 100.000 χιλιόμετρα).

 

Facebook Comments