Το όνομα του Bayon έχει εμπνευστεί από την Bayonne, την πρωτεύουσα της Γαλλικής Χώρας των Βάσκων ο οποίος αποτελεί ένας από τους πιο όμορφους προορισμούς στη νοτιοδυτική Γαλλία. Με αυτό τον τρόπο ή Hyundai ίσως θα ήθελε να προϊδεάσει τον υποψήφιο αγοραστή ότι η συμβίωση μαζί του θα είναι ένα όμορφο απροβλημάτιστο ταξίδι για πολλά χρόνια το οποίο μόνο καλές αναμνήσεις θα του αφήσει.

Το Bayon αποτελέι το μοντέλο που αναδεικνύει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα “Sensuous Sportiness” της ερταιρείας την οποία ήδη μάθαμε και από άλλα μοντέλα όπως είναι το Kona το Tucson και το i20 . Άλλωστε με το τελευταίο έχουν πολλά κοινά σημεία. Σχεδιαστικά αμέσως την προσοχή τραβάει το μπροστινό μέρος με την φαρδιά μάσκα, με τους προβολείς σχήματος βέλους και τα μακρόστενα φώτα ημέρας

Όσον αφορά τις διαστάσεις ,για να καταλάβετε το μέγεθος,  το Bayon έχει μήκος 4,18 μ. δηλαδή είναι πιο μακρύ κατά  14 εκατοστά από το i20 με το οποίο έχει το ίδιο ακριβώς μεταξόνι Σε σχέση με το μεγαλύτερο Κona είναι κατά 2,5 εκατοστά πιο κοντό, 2,5 εκατοστά πιο στενό και 7,5 εκατοστά πιο χαμηλό. Δηλαδή ουσιαστικά βρίκσετια ανάμεσα στα δυο μοντέλα καλύπτοντας το…κενό που υπήρχε ανάμεσα τους. (Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.180×1.775×1.500mm.)

Kαθόμαστε στο αναπαυτικό κάθισμα και βλέπουμε ότι το Bayon έχει ένα ευχάριστο και φωτεινό εσωτερικό.Η συγγένεια με το i20 δείχνει κάτι παραπάνω από εμφανής στο εσωτερικό ,κάτι που αρέσει καθώς επικρταεί η  πρακτικότητα και λειτουργικότητα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά αλλά υπόσχονται μεγάλη αντοχή στο χρόνο και στη χρήση χωρίς τριγμούς ακόμη και στην κίνηση σε κακοτράχαλα οδοστρώματα ή χωματόδρομους.Οι  χώροι είναι άνετοι για τους  επιβάτες (ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 411 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού. Με αναδιπλωμένα τα καθίσματα η χωρητικότητα του Bayon ανεβαίνει στα 1.205 λίτρα. 

Η έκδοση της δοκιμής διαθέτει οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό από όπου μπορείτε να ρυθμίσετε όλες τις λειτουργίες εκτός του κλιματισμού. Ο χειρισμός του τελευταίου γίνεται με κουμπιά που βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Ο ψηφιακός πλινακας οργάνων των 10,25 ιντσών με την πλούσια πληροφόρηση αναβαθμίζει το επίπεδο καθώς στην πλειοψηφία των ανταγωνιστών για να τον αποκτήσεις πρέπει να βάλεις λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με  ασύρματη σύνδεση με  Android και iPhone, υπάρχει ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, Bluetooth με αναγνώριση φωνής, δύο θύρες USB,  χειριστήρια στο τιμόνι και Cruise Control.  Επιπλέον η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας ,η υψηλή θέση οδήγησης αλλά και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν τόσο το παρκάρισμα όσο  και την καθημερινή οδήγηση ιδιαίτερα εύκολη.

Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμη και στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα που οδηγήσαμε- η οποία είναι ουσιαστικά είναι entry level- ο εξοπλισμός ασφαλείας πραγματικά είναι μοναδικός. Μιλάμε για μια μεγάλη λίστα η οποία περιλαμβάνει το πακέτο SmartSense» της Hyundai με περισσότερα από δέκα συστήματα(16) τα οποία  προφυλάσσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται αρκετές δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης  μεταξύ των οποίων η διατήρηση λωρίδας  και το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος  και μάλιστα με αναγνώριση πεζών αλλά και μοτοσικλετιστών.

Ξεκινάμε γνωρίζοντας ότι στην “καρδιά” του Bayon υπάρχει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας  χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με την ροπή 118 Nm να μφανίζεται στις 4.200 σ.α.λ.Η ελληνική αντιπροσωπεία δεν…φοβήθηκε να μας δώσει την πιο μικρή έκδοση μοτέρ καθώς συνήθως τα αυτοκίνητα δοκιμής έχουν τους πιο δυνατούς.Μιλάμε για τις ακριβότερες υπερτροφοδοτούμενες εκδόσειςT-GDi των 100 και 120 ίππων. Βέβαια και εδώ υπάρχουν τουρμπάτοι χιλιάρηδες κινητήρες αλλά για να πούμε την αλήθεια στην δική μας περίπτωση δεν μας ενόχλησε καθόλου. Άλλωστε όπως θα δείτε πιο κάτω η τιμή είναι…όλα τα λεφτά! 

Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.(Θα θέλαμε πάντως να υπήρχε και μια έκτη). Στην πράξη στο πάτημα του γκαζιού είδαμε ότι οι ΄”κοντές” τέσσερεις πρώτες σχέσεις δίνουν μεγάλη ελαστικότητα και δύναμη από χαμηλά , προνόμιο που σε βηθά στην κίνση εντός των…τειχών της πόλης όπου άλλωστε γίνονται οι περισσότερες μετακινήσεις. Η πέμπτη μακρυά  την οποία χαρακτηρίζουμε ως over-drive λειτουργεί προς όφελος της οικονομίας άκθώς είδαμε με αμυντική οδήγηση την μέση κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται στα 5,5 με 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.(Εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ.)  Τα 0-100 χιλιόμετρα έρχονται σε 13,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 165 χιλιόμετρα την ώρα. 

Το Bayon στο δρόμο είναι προβλεψιμο με το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι να προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση .Στο ταξίδι δεν μας κούρασε ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι  μειωμένες  στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος ενώ μας άρεσε ο τρόπος που απορροφούσαν οι αναρτήσεις τις ανωμαλίες του οδστρώματος.(Εμπρός/πίσω:Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας.) Την ίδια καλή δουλεία έκαναν και στα περάσματα πάνω σε χωματόδρομους αλλά και σε σχετικά βαθιές λακκούβες. Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά. Το πιο σημαντικό από όλα πάντως είναι το πλούσιο πακέτο ασφαλείας το οποίο  διορθώνει τα οποία λάθη σας ή αφηρημάδα σας.

 Η βασική αλλά πλούσια έκδοση Exclusive του Hyundai Bayon με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα ξεκινάει από τις 15.790 ευρώ  Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία: Exclusive, Premium και Distinctive.Ο εξοπλισμός της Exclusive διαθέτει όλα τα συστήματα ασφάλειας SmartSense, τα οποία στο Bayon έχουν φτάσει τα 16 αισίως. Αν προσθέσετε σε αυτά την δεδομένη αξιοπιστία των αυτοκινήτων της Hyundai αλλά και την 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων τότε έχετε αυτό που λέμε value for money.  

 

Facebook Comments