Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS
Η Nissan όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το Qashqai είχε κάνει την υπέρβαση καθώς δημιούργησε ουσιαστικά μια νέα κατηγορία που τάραξε τα νερά
Η Nissan όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το Qashqai είχε κάνει την υπέρβαση καθώς δημιούργησε ουσιαστικά μια νέα κατηγορία που τάραξε τα νερά
Η Nissan όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το Qashqai είχε κάνει την υπέρβαση καθώς δημιούργησε ουσιαστικά μια νέα κατηγορία που τάραξε τα νερά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Μάλιστα στην Ελλάδα κατάφερε από το 2007 να πουλήσει σχεδόν 38,000 αυτοκίνητα.
Η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης έφερε στην Ελλάδα το ολοκαίνουργιο μοντέλο ,ένα και μοναδικό στην αρχή, στην κεντρική της έκθεση ,το οποίο πραγματικά μας ενυπωσίασε με τις προδιαγραφές του και καταλάβαμε ότι θα αποτελέσει μια φλέβα χρυσού στις πωλήσεις. Ήρθε η ώρα όμως να το πάρουμε στα χέρια μας και να το δοκιμάσουμε, για να δούμε αν ήταν δικαιολογημένος ο αρχικός μας ενθουσιασμός.
Η τελευταία γενιά «πατάει» στη νέα πλατφόρμα CMF-C είναι ελαφρύτερη κατά 60 κιλά και 41% πιο άκαμπτη από το προηγούμενο μοντέλο. Σχεδιαστικά την επιμέλεια ανέλαβε η ομάδα της Nissan Design Europe η οποία κράτησε μεν το βασικό σουλούπι που άρεσε στον κόσμο. Όμως ουσιαστικά άλλαξε τα πάντα κάνοντας την τρίτη γενιά είναι πιο μυώδη, πιο δυναμική και μοντέρνα.
Μπροστά στο νέο Qashqai ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα V-Motion, με νικελένια φινιρίσματα που πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν «υπογραφή» σε σχήμα μπούμερανγκ.
Η δέσμη των φωτιστικών σωμάτων χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος.
Στο πλάι το νέο Qashqai δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό, με μία απλή “γρήγορη γραμμή” να διαπερνά το αυτοκίνητο από μπροστά έως πίσω. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κομψότατα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα φτερά
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20mm και το μήκος έχει αυξηθεί κατά 35mm. Αύξηση έχουμε και στο ύψος κατά +25 mm ενώ μεγαλύτερο είναι και το πλάτος κατά 32 mm.
Η νέα γενιά είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών (η προηγούμενη γενιά είχε δυνατότητα επιλογής έως 19 ιντσών). Το νέο Qashqai είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα, με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, δημιουργώντας 16 συνδυασμούς επιλογών ενώ δείχνει αλλά και είναι μεγαλύτερο και σαφώς πιο επιβλητικό στην εμφάνιση από το προηγούμενο μοντέλο.
Περάσαμε στο εσωτερικό και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από την υψηλή ποιότητα και την συναρμογή των πλαστικών μερών, που παραπέμπουν σε ακριβό γερμανικό μοντέλο.Υπάρχει στον αναλογικό πίνακα -ανάμεσα στα όργανα- ψηφιακή οθόνη με πλούσια πληροφόρηση ενώ εξτρά είναι ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις διαφορετικές επιλογές εμφάνισης παρέχει πλούσια πληροφόρηση από τον υπολογιστή αυτοκινήτου.
Στο κέντρο κυριαρχεί η μεγαλύτερη – υψηλότερης ανάλυσης- οθόνη 9 ιντσών του NissanConnect με πλούσια συνδεσιμότητα με το Android Auto και το Apple CarPlay με ασύρματη σύνδεση. Εκεί προβάλλεται το πολύ εξελιγμένο σύστημα περιμετρικής θέασης, με ανίχνευση αντικειμένου, κάμερα οπισθοπορείας.με περιμετρική θέαση.
Σημειώστε εδώ ότι η βασική έκδοση διαθέτει πλήρες το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, υπό την “ομπρέλα” του αναβαθμισμένου ProPILOT με Navi-link. Μέσω της εφαρμογής NissanConnect στο smartphone, διατίθενται μεταξύ άλλων απομακρυσμένος χειρισμός κόρνας και φώτων, καθώς και κλειδώματος / ξεκλειδώματος του οχήματος. Υπάρχει ακόμη η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης.
Το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος. Οι δεξιότητες Home-to-Car είναι συμβατές με συσκευές Google Assistant και Amazon Alexa, ενώ η λειτουργικότητα της Alexa είναι διαθέσιμη στην τρίτη γενιά του Qashqai.
Ως μια πρωτιά για το Qashqai, μια μπροστινή κονσόλα αποθήκευσης παρέχει βολική ασύρματη φόρτιση 15W για smartphone. Η συνδεσιμότητα επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες με την “γόνδολα” της κονσόλας να προσφέρει τώρα συνδέσεις φόρτισης USB με θύρες USB-A και USB-C, εμπρός και πίσω. Το καινοτόμο Head-Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών,στον εξτρά εξοπλισμό παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας της κατηγορίας με εμφάνιση της Η πλοήγηση της υποστήριξης του οδηγού και των οδικών πληροφοριών .
Επίσης σημαντική είναι και η αύξηση των εσωτερικών χώρων όπως μας υποψίασαν άλλωστε οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Περνώντας στο πίσω μέρος είδαμε το πρόσθετο στοιχείο πρακτικότητας που είναι σχεδόν κάθετο άνοιγμα των πίσω θυρών κατά 85 μοίρες. Αυτή η επιλογή κάνει ιδαίτερα εύκολη την πρόσβαση αλλά κυρίως σου επιτρέπει με άνεση να τοποθετήσεις παιδικό κάθισμα ή μεγάλα αντικείμενα.Οι πίσω επιβάτες πλέον έχουν αυξημένο χώρο για τα γόνατα κατά 28mm ενώ και για τα κεφάλια υπάρχει μεγαλύτερος«αέρας» κατά 15 mm.
Υπάρχουν πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα των επιβατών ενώ ο χώρος των αποσκευών έχει αυξηθεί πάνω από 50 λίτρα φτάνοντας την συνολική χωρητικότητα στα 504 λίτρα με διπλό πάτωμα.
Πάμε όμως να δούμε τι έχουν κάνει στην «καρδιά» του νέου μοντέλου. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε ο τετρακύλινδρος turbo DiG-T των 1,3 λίτρων γνωστός από τη θητεία του στο προηγούμενο Qashqai, καθώς και σε πολλά Renault και Mercedes-Benz, με βελτιώσεις όμως σε πάνω από 50 επιμέρους σημεία, με επανασχεδιασμένο turbo, νέα μπεκ ψεκασμού, νέο καταλύτη έτσι ώστε να υπάρχει πλήρη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro6-d, Η απόδοση είναι 140 ίπποι στις 5500 σ.α.λ. με την ροπή 240 Nm να εμφανίζεται από 1.650-4.000σ.α.λ.
Στο μοτέρ συμπαρίσταται το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V. Το σύστημα αυτό το οποίο …ξενίζει καθώς οι ανταγωνιστές έχουν 48V, έχει τα καλά του καθώς εκτός από την βελτιωμένη κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές CO2, υποβοηθά τη ροπή στις χαμηλο-μεσαίες στροφές, απενεργοποιεί άμεσα τον βενζινοκινητήρα σε στάση ενώ παρατηρήσαμε ότι γινόταν και πιο άμεση η επανεκκίνηση του.Η μπαταρία του ήπιου υβριδικού συστήματαος γεμίζει κατά το φρενάρισμα ή κατά την επιβράδυνση.
Στην πράξη τώρα είδαμε όλα όσα σας μεταφέραμε καθώς το μοτέρ δείχνει πιο άμεσο στο γκάζι, με τις επιδόσεις να ικανοποιούν απόλυτα με την συνεργασία του βελτιωμένου εξατάχυτου και πιο γρήγορου στις αλλαγές 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Μέσω διακόπτη είχαμε επιπλέον την δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: Sport, Comfort και Eco.
Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα . όλα αυτά με την μέση καταναλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.{Εκπομπές CO2: 121ρμ./χλμ.WLTP)
Στον δρόμο τώρα το νέο Nissan Qashqai είναι ένα αυτοκίνητο προβλέψιμο στην δοική συμπεριοφορά με το σύστημα διεύθυνσης να έχει λόγο μετάδοσης μειωμένο από 19:1 σε 14:1.να διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση στην επιλογή Sport. Η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων που αντιδρούν λίγο απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ,περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, γεγονός που σου επιτρέπει να κινηθείς με ασφάλεια σε πιο γρήγορους ρυθμούς .
Η ασφάλεια ενισχύεται τώρα με νέα συστήματα που δεν υπήρχαν στην προηγούμενη γενιά και κάνουν ιδιαίτερα ασφαλείς και άνετες τις μετακινήσεις σας. Υπάρχουν μεταξύ άλλων: Intelligent Cruise Control, Driver Attention Alert, Hill Start Assist προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών.
Ακόμη στο πακέτο συμπεριλαμβάνονται: σύστημα αποφυγή σύγκρουσης στην οπισθοπορεία, η αναγνώριση και προειδοποίηση τυφλού σημείου, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματα φώτα. Την ίδια στιγμή τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω ,αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και σε καταστάσεις πανικού…εικονικές βέβαια.
Εκτός δρόμου τώρα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 180 χιλιοστά σου επιτρέπουν να κινηθείς με άνεση σε χωματόδρομους αλλά και σε πιο απότομές καταστάσεις. Βέβαια η έλλειψη τετράκινησςη αλλά και τα ασφάλτινα ελαστικά σε περιορίζουν στο να κινηθείς σε πολύ κακοτράχαλες διαδρομές.
Τελικό συμέρασμα το Nissan Qashqai στην τελυταία του γενιά έχει όλα τα εχέγγυα να κερδίσει ακόμη περισσόετρους οδηγούς. Όλα τα στοιχεία που ανέδειξαν τις προηγούμενες γενιές είναι στον υπέρτατο βαθμό, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος και στην βασική έκδοση. Φυσικά συνοδεύεται με την γνωστή αξιοπιστία της εταιρείας και την αντοχή στον χρόνο.
Για να το αποκτήσετε το πεντάστερο στην ασφάλεια Qashqai χρειάζεστε για την βασική έκδοση Elite 24.490 ευρώ Η έκδοση Premium κοστίζει 26.790 ευρώ ενώ για τα πάρεις όλα μαζί και φουλ δερμάτινες επενδύσεις χρειάζεσαι 32.990.ευρώ.
Facebook Comments