Ενώ η τάση για υπηρεσίες ζωντανής ροής έχει αλλάξει άρδην τις παραδοσιακές συνήθειες μας σε ό,τι αφορά την ψυχαγωγία στο σπίτι, η τηλεόραση παραμένει εδραιωμένη στα σπίτια μας.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχουμε ήδη δει πλατφόρμες SVoD (Netflix, Amazon, Disney+ και άλλες ακόμα πιο δημοφιλείς στο εξωτερικό) να κερδίζουν σημαντικό μερίδιο του κοινού τηλεθέασης από την κλασική τηλεόραση. Αν και είναι αλήθεια ότι η έκρηξη των υπηρεσιών ροής βίντεο έχει αλλάξει τη στάση των καταναλωτών για την παρακολούθηση τηλεόρασης, σε καμία περίπτωση δεν προαναγγέλλει το τέλος της ίδιας της τηλεόρασης. Γιατί; Επειδή η τηλεόραση είναι ουσιαστικά μονοπώλιο, ενώ οι συνδρομητικές υπηρεσίες είναι (υπερβολικά ίσως) πολλές.

Τα συνδρομητικά προγράμματα παρέχουν εξαιρετικές υπηρεσίες μεν, αλλά φαίνεται ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου κάθε μεγάλη εταιρεία media έχει ξεκινήσει μια νέα υπηρεσία ροής. Υπάρχει περισσότερη παραγωγή βίντεο, ταινιών και σειρών για να παρακολουθήσετε από ποτέ, αλλά το να αποφασίσετε ποιες αξίζουν τον χρόνο και τα χρήματά σας μπορεί να είναι αρκετά δύσκολη απόφαση. Εδώ φυσικά προκύπτει και το ζήτημα του κόστους, αφού οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν video on demand χωρίς διαφημίσεις, όμως προϋποθέτουν ένα τίμημα. Και αν είναι μικρό για μία υπηρεσία, είναι κάπως δυσβάσταχτο να αντέξει ένας συνδρομητής τρεις ή περισσότερες συνδρομές.

Οι επιλογές πλέον των χρηστών σε μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από το ποιες πρωτότυπες εκπομπές και ταινίες θέλουν να παρακολουθήσουν. Επίσης, μεγάλη σημασία έχει πόσο απαραίτητος είναι για τους υποψήφιους συνδρομητές ο κατάλογος παλιότερων τηλεοπτικών εκπομπών. Πλέον, οι παλιές μεγάλες επιτυχίες της τηλεόρασης, που την εδραίωσαν στις καρδιές εκατομμυρίων τηλεθεατών, είναι διαθέσιμες για παραγωγή σε επανάληψη στους μεγάλους ανταγωνιστές τους.

Η έκρηξη της τελευταίας δεκαετίας έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και νέες δυνατότητες ψυχαγωγίας από εκεί που κανείς δεν θα το περίμενε. Πλατφόρμες όπως το Netflix, όπου μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει παλιές σειρές όπως τα «Φιλαράκια» ή αποκλειστικές παραγωγές της εταιρείας, όπως το «La Casa di Papel» ή το Twitch, όπου μπορεί κάποιος να δει παίκτες κορυφαίου επιπέδου όπως ο Faker να παίζουν σε ζωντανή μετάδοση το αγαπημένο video game League of Legends, ή δημοφιλείς παίκτες όπως τη Georgina James να αναμετρώνται σε παρτίδες πόκερ.

Βεβαίως, το μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν οι πλατφόρμες σε σχέση με τα τηλεοπτικά κανάλια είναι η βέλτιστη διαχείριση χρόνου που μπορεί να εξασφαλίσει ο χρήστης. Κανείς, πλέον, δεν χρειάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμά του επειδή η αγαπημένη του σειρά μεταδίδεται μία συγκεκριμένη ώρα μέσα στη μέρα. Από την στιγμή που βρίσκεται σε μία πλατφόρμα, έχει την άνεση να την παρακολουθήσει όποτε θέλει, να προχωρήσει ή να επιστρέψει πίσω για να επαναλάβει μία χαμένη σκηνή. Ίσως χάνεται ένα μέρος του ρομαντισμού του παρελθόντος, όμως κερδίζεται μία μεγάλη «μάχη» για τους χρήστες χάρη στις πλατφόρμες. Ο χρόνος έχει γίνει πολύτιμος στις μέρες μας και δεν χωράει ούτε αναμονές μέχρι να ξεκινήσει η ταινία που θέλουμε να δούμε, ούτε και διαφημίσεις.

Ενώ η έκρηξη της ροής βίντεο άλλαξε τη σχέση μας με την τηλεόραση ως χρήστες, έχει επίσης επαναπροσδιορίσει διάφορες πτυχές της προσφοράς τηλεόρασης για επαγγελματίες, όπως είναι εκείνη του ξενοδοχειακού κλάδου. Το κύριο ζήτημα στην συγκεκριμένη βιομηχανία δεν είναι να παρέχει στους επισκέπτες της μια ατελείωτη λίστα τηλεοπτικών καναλιών, αλλά να τους καλύπτει με τις απαραίτητες υπηρεσίες για να τους συντροφεύσουν στα λίγα λεπτά που -στις περισσότερες περιπτώσεις τουλάχιστον- θα χρησιμοποιήσουν την τηλεόραση κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου έχουν από καιρό αναγνωρίσει τη σημασία των οθονών τηλεόρασης, διαθέτοντας σημαντική δαπάνη στον προϋπολογισμό τους. Μεγαλύτερη, καλύτερη, εξαιρετικά υψηλή σε ανάλυση: οι τηλεοράσεις είναι το απαύγασμα της τεχνολογίας του σήμερα. Μόνο που, στις μέρες μας, αυτό απλά δεν αρκεί.

Ακόμα κι έτσι, οι ξενοδόχοι δεν έχουν καταλήξει αν οι περισσότεροι πελάτες στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους περνούν την ώρα τους βλέποντας τηλεοπτικές εκπομπές στο smartphone ή το tablet μας, την ώρα που μία εντυπωσιακή οθόνη 55” «κάθεται» περιττή στο παρασκήνιο… Όσο κι αν ο κόσμος έχει στρέψει το βλέμμα του προς άλλες συσκευές, η τηλεόραση δεν έχει λόγο να φοβάται ως συσκευή την αντικατάστασή της. Τουλάχιστον όχι όσο η «παραδοσιακή» τηλεοπτική βιομηχανία πρέπει να φοβάται τις ανερχόμενες πλατφόρμες της τελευταίας δεκαετίας.

Facebook Comments