Στο 7,2% εκτινάχθηκε το Φεβρουάριο ο ετήσιος πληθωρισμός, από 6,2% τον Ιανουάριο και 5,1% τον Δεκέμβριο του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.

Το νέο άλμα του πληθωρισμού ακολουθεί ένα πρωτοφανές ράλι των τιμών στην ενέργεια με την ετήσια μεταβολή στον ηλεκτρισμό να φτάνει το 71,4%, στο φυσικό αέριο το 78,5% και στο πετρέλαιο θέρμανσης το 41,5%. Ακολουθούν καύσιμα και λιπαντικά με 23,2% και μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο με 22,9%. Η κατηγορία έλαια και λίπη εμφανίζει αύξηση 16,8%, τα λαχανικά (γενικά) 15,2% και το αρνί/κατσίκι 14,4%.

Παράλληλα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 7,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.

• 5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 25,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 4,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 12,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


• 1,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Και μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.

• 3,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικός εξοπλισμός κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.

• 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, ο  γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 1,1% τον Φεβρουάριο.

Τέλος, ο εναρμονισμενος δείκτης τιμών καταναλωτή εμφάνισε ετήσια αύξηση 6,3%, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.

Facebook Comments