Το MINI Cooper S διατηρεί τον χαρακτήρα του που απορρέει τόσο από την ιστορία τού μοντέλου όσο και από αυτή που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες για το μοντέλο. Η λιτότητα στην κατασκευή και η συγκριτικά μικρότερη ιπποδύναμη του οχήματος στη δεκαετία του 1960 έχει αντικατασταθεί από τον τεχνολογικό πλουραλισμό, την πολυτέλεια και τη σχετικά μεγάλη δύναμη του κινητήρα του. Αυτός, εν προκειμένω, είναι δίλιτρος, γεγονός που ίσως είναι αποτρεπτικό για κάποιους να αποκτήσουν το Cooper S. Όμως, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το αυτοκίνητο πάντα θα περιβάλλεται από την απαράμιλλη φήμη που το συνοδεύει.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του έχουν γίνει με τον ίδιο τρόπο όπως και εξωτερικά, δηλαδή στοχευμένα και σε επιλεγμένα σημεία. Συνεπώς, δεν έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, το οποίο παραμένει ιδιότυπο αναφορικά με την τοποθέτηση των διακοπτών και την εργονομία του.

Μία από τις βασικές αλλαγές και στο επανασχεδιασμένο MINI Hatch Cooper S είναι η τοποθέτηση διακόπτη για την ενεργοποίηση και απελευθέρωση του χειρόφρενου ηλεκτρομηχανικά και η κατάργηση του κλασικού μοχλού. Πέραν αυτού, υπάρχουν νέας σχεδίασης τιμόνι με ενσωματωμένη στην κολώνα του την έγχρωμη οθόνη 5,5 ιντσών που κατήργησε τον πίνακα οργάνων, έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, νέες επενδύσεις τόσο σε αυτό όσο και στα καθίσματα, περισσότερες λειτουργίες τού φωτισμού «Ambient light» και καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού.

Η εικόνα στο ταμπλό τού MINI Cooper S παραπέμπει κάπως σε αυτή της αμιγούς ηλεκτροκίνητης εκδοχής τού μοντέλου. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς πρόθεση των ανθρώπων της εταιρείας είναι να μετατραπεί η MINI σε μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από τις αρχές του 2030 θα κατασκευάζει μόνο οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Άλλωστε, έχει ανακοινωθεί ότι ο τελευταίος καινούργιος κινητήρας εσωτερικής καύσης που θα δημιουργήσει θα παρουσιαστεί το 2025.

Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες είναι περιορισμένος, ιδίως πίσω, όπου η πρόσβαση δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Ωστόσο, και αυτό το δεδομένο στοιχείο αποτελεί στοιχείο στον χαρακτήρα τού MΙΝΙ. Όποιος το επιλέξει, δεν θα έχει ως προτεραιότητα την ευρυχωρία ή την πρακτικότητα σε ένα αυτοκίνητο. Άλλωστε, αν κάποιος θέλει να τα συνδυάσει, υπάρχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις τού μοντέλου (πεντάθυρο Hatchback ή Countryman).

Η ψυχή του ΜΙΝΙ Cooper S είναι ο 2λιτρος turbo κινητήρας με ισχύ 178 ίππων και 280 Nm ροπής, από τις 1.350 έως και τις 4.200 σ.α.λ. Μπορεί η ισχύς να μειώθηκε συγκριτικά με τους 192 ίππους που απέδιδε στο πρόσφατο παρελθόν, ωστόσο ο οδηγός εξακολουθεί να απολαμβάνει ένα μεστό και δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς έντονη υστέρηση από την τουρμπίνα. Χάρη στο Steptronic κιβώτιο οι αλλαγές των σχέσεων (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι) υλοποιούνται ταχύτατα, με τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις η κατανάλωση διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η επίσημη μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6,2 – 6,5 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πράξη ανέρχεται στα 8,6 λτ./100 χλμ. με μικτές συνθήκες οδήγησης. Σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές CO2, αυτές αγγίζουν τα 140-148 γρ./χλμ., νούμερα που σημαίνουν 98 – 103,6 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Στον δρόμο

Το Cooper S διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του και την αμεσότητα στην οδήγησή του. Με την ευκαιρία τής επανασχεδίασης, οι άνθρωποι της MINI τοποθέτησαν στο μοντέλο νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σκοπό να βελτιώσουν περαιτέρω την αίσθηση της άνεσης από την ανάρτηση. Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ στη συγκεκριμένη έκδοση και προαιρετικό στις πιο αδύναμες (π.χ. MINI One).

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα νέα αμορτισέρ μπορούν να προσαρμόσουν τη σκληρότητά τους σε χρόνο μεταξύ 50-100 χιλιοστών του δευτερολέπτου και «συνεργάζονται» με το σύστημα «MINI Driving Modes» το οποίο έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: «Green», «Middle» και «Sport».

Το αποτέλεσμα είναι να έχει γίνει λίγο πιο άνετο το Cooper S, συγκριτικά με πριν, (ιδίως στην επιλογή «Green»), όμως δεν έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του. Παραμένει σπορτίφ και γρήγορο, η αλλαγή κατευθυντικότητάς του είναι άμεση και η ρύθμιση της ανάρτησης σε εμπνέει να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό όποτε το επιθυμείς.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων («Steptronic») έχει πολύ καλή λειτουργία στις επιλογές «Middle» και «Sport», ενώ στην «Green» αργεί κάπως να αλλάξει σχέση, ιδίως στις χαμηλές rpm. Όμως, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, καθώς είναι προγραμματισμένο να το κάνει λόγω των εκ κατασκευής χαρακτηριστικών λειτουργίας του, μιας και στη συγκεκριμένη επιλογή η έμφαση δίνεται στην οικονομία καυσίμου.

Facebook Comments