Από την αντιπροσωπεία της Suzuki ανακοινώθηκε η έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά της πλήρως υβριδικής έκδοσης του Vitara, που χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 1.5 με 102 ίππους και ηλεκτροκινητήρα με 33 ίππους, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 116 ίππων.

Προσφέρεται σε εκδόσεις με μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και η τιμή του ξεκινάει από 24.000 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση, με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας Led, προβολείς ομίχλης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Το Vitara Strong Hybrid διαθέτει τετρακίνηση ALLGRIP η οποία είναι πάντα διαθέσιμη και δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Γεγονός που σημαίνει ότι η τετρακίνηση είναι στη διάθεση του οδηγού  ακόμη αν και η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια.

Το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της Suzuki δημιουργήθηκε το 1970 με την εξής φιλοσοφία: να είναι ένα όχημα που θα μπορεί να σε οδηγήσει σε εκτός δρόμου διαδρομές όπως κανένα άλλο στο παρελθόν. Αυτή ήταν η αρχή της περίφημης τεχνολογίας ALLGRIP της Suzuki. Η τεχνολογία 4WD έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση, ασφάλεια και επιδόσεις. Με την τεχνολογία ALLGRIP, το Vitara επεκτείνει την γκάμα των δυνατοτήτων του, αλλά και τον διαφορετικό τρόπο ζωής κάθε οδηγού.

Επιδόσεις με τεχνολογία Strong Hybrid: Το αυτοκίνητο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα. Συνδυάζει την υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με στόχο τη βέλτιστη τιμή κατανάλωσης καυσίμου που φτάνει τα 5,3 λιτ./100 χλμ.

Αυθεντική τετρακίνηση ALLGRIP Select με 4 επιλογές λειτουργίας
Ο οδηγός επιλέγει τη λειτουργία τετρακίνησης ALLGRIP (Auto, Sport, Snow και Lock) μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα οργάνων τον ενημερώνει για το ποια λειτουργία έχει κάθε φορά επιλέξει.

Η λειτουργία Auto δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου σε ομαλές συνθήκες οδήγησης και μεταβαίνει σε τετρακίνηση μόνο όταναυτό είναι απαραίτητο. H λειτουργία Sport βελτιώνει την απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ για καλύτερη απόδοση του κινητήρα, μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και την κατανομή της ροπής. Η λειτουργία Snow προσφέρει την ιδανική διαμόρφωση για χιονισμένες, ολισθηρές επιφάνειες και ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση ώστε να διατηρείται η σταθερότητα. Τέλος, η λειτουργία Lock ενδείκνυται για την απομάκρυνση του οχήματος από το χιόνι, τη λάσπη ή την άμμο, κατανέμοντας συνεχώς μεγάληποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση.Το ESP και τα άλλα συστήματα ελέγχου λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο για τον απεγκλωβισμό του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Lock μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία Snow σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.

Suzuki Safety Support: Το Vitara διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ανίχνευσης που χρησιμοποιεί τον συνδυασμό μιας κάμερας και ενός αισθητήρα laser που βρίσκεται στο παρμπρίζ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα.

  • Σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS
  • Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
  • Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας
  • Προειδοποίηση εκτροπής
  • Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου
  • Adaptive Cruise Control
  • Adaptive Cruise Control μετοσύστημα Stop & Go
  • Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος
  • Κάμερα οπισθοπορείας

O νέος κινητήρας DUAL JET: Ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων προσφέρει υψηλή οικονομία καυσίμου, χαμηλές εκπομπές ρύπων, ισχυρές επιδόσεις και άφθονη απόδοση ροπής. H κορυφαία απόδοση καυσίμου επιτυγχάνεται μέσω διαφόρων χαρακτηριστικών. Κοντά στις βαλβίδες εισαγωγής τοποθετούνται διπλά μπεκ ψεκασμού καυσίμου και ο λόγος συμπίεσης αυξάνεται για αποτελεσματικότερη χρήση καυσίμου. Οι θερμοκρασίες καύσης μειώνονται και η απώλεια άντλησης μειώνεται από το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR). Ζύγωθρα έχουν τοποθετηθεί για μείωση τριβής. Επιπλέον, ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής βελτιστοποιείται με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT)

• Strong Hybrid: Το νέο ισχυρό, συμπαγές και ελαφρύ υβριδικό σύστημα προσφέρει υβριδική κι ηλεκτρική οδήγηση. Αποτελείται από τον 1.5 κινητήρα DUAL JET, έναν ηλεκτροκινητήρα (MGU), αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS και την μπαταρία ιόντων λιθίου 140V. Ο υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρας MGU επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση  (EV) τροφοδοτώντας το όχημα και βοηθώντας τον κινητήρα να επιταχύνει. Επιτρέπει επίσης την ηλεκτρική οδήγηση  (EV) με όπισθεν και προσθέτει επιπλέον ροπή κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων προκειμένου να επιτυγχάνεται η πιο ομαλή επιτάχυνση. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας MGU χρησιμοποιεί την ισχύ του κινητήρα για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια (φορτίζοντας την μπαταρία) προκειμένου να επεκταθεί το εύρος και η συχνότητα της ηλεκτρικής οδήγησης και να επιτευχθεί μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αθόρυβη οδήγηση. Κατά την επιβράδυνση, πραγματοποιείται ανάκτηση κινητικής ενέργειας η οποία εξασφαλίζει την επαναφόρτιση της μπαταρίας και τη διατήρηση της επαρκούς ισχύος της.

• Αυτόματο κιβώτιο (AGS): Το αυτόματο κιβώτιο AGS προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός χειροκίνητου αλλά κι αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων παρέχοντας ταυτόχρονα αίσθηση άμεσης αλλαγής ταχυτήτων και την ευκολία των αυτόματων αλλαγών. Οι έξι ταχύτητες και οι βέλτιστες σχέσεις μετάδοσης συμβάλλουν στην εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Το νέο Suzuki Vitara Strong Hybrid με μια ματιά

Δύο κινητήρες:

  • Κ15C (εξέλιξη K15B του Jimny), 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, Υψηλή σχέση συμπίεσης (13:1)
  • MGU, ηλεκτροκινητήρα 33 hp και με ροπή 60Nm

Τρεις μπαταρίες:

  • 1 υψηλής τάσης 140V για την κίνηση του MGU
  • 2 x 12V (1 ιόντων λιθίου και 1 μολύβδου)
  • Κιβώτιο ταχυτήτων 6AGS με paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
  • Ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθάκατά τις αλλαγές των ταχυτήτων με σκοπό να υπάρχει γραμμική επιτάχυνση.

Ηλεκτροκίνηση EV:

  • Μέγιστη απόσταση έως 4,5 χλμ. αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα
  • Μέγιστη ταχύτητα με ηλεκτρική ενέργεια έως 80 χλμ./ώρα
  • Κατά την επιβράδυνση με ταχύτητες <135 χλμ./ώρα ενεργοποιείται το EV mode.

H φόρτιση της μπαταρίας επιτυγχάνεται με 2 τρόπους:

  • Ανάκτηση κατά το φρενάρισμα ή αφήνοντας το πόδι από το γκάζι.
  • Όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί το όχημα χωρίς ιδιαίτερο φορτίο, δίνει κίνηση και στον MGU για φόρτιση της μπαταρίας.

Facebook Comments