Το 2022 η Opel γιορτάζει μία πολύ ξεχωριστή επέτειο. Εδώ και 160 χρόνια, η μάρκα με σήμα τον κεραυνό καθιστά τις καινοτομίες προσιτές στο ευρύ κοινό.

Αυτό ήταν κάτι που διασφάλισε ο ίδιος ο Adam Opel όταν ίδρυσε την εταιρεία τον Αύγουστο του 1862 – και αργότερα οι πέντε γιοι και η σύζυγός του Sophie, η οποία συμμετείχε ενεργά στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και θα μπορούσε να θεωρηθεί η πρώτη γυναίκα manager μιας μάρκας ραπτομηχανών, ποδηλάτων και αυτοκινήτων.

Προσφέροντας στους πελάτες καινοτομίες σε συνδυασμό με συναίσθημα και παράδοση, η κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων παραμένει πιστή σε αυτή τη δέσμευση μέχρι σήμερα. Πολυάριθμα μοντέλα το επιβεβαιώνουν, από το θρυλικό 4/12 PS “Laubfrosch”, το Kadett και το Kapitän μέχρι τα best sellers της εποχής μας, το Astra, το Mokka και το Corsa, που φέτος γιορτάζει τα 40ά του γενέθλια. Όπως τη δεκαετία του 1920 υπήρξε πρωτοπόρος εισάγοντας τη γραμμή συναρμολόγησης στην παραγωγή, έτσι και τώρα η Opel πρόκειται να γίνει μία μάρκα βιώσιμης κινητικότητας, που θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2028.

«Η Opel κινεί τον κόσμο επί 160 χρόνια. Σήμερα εμπνεόμαστε ακόμα από το πνεύμα του ιδρυτή της εταιρείας μας, Adam Opel: τεχνολογία και καινοτομίες για όλους – είτε πρόκειται για ραπτομηχανές, είτε για ποδήλατα ή αυτοκίνητα. Όλα αυτά με ένα σαφές όραμα για το μέλλον, πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις. Πολλά best sellers από την πλούσια ιστορία της Opel το επιβεβαιώνουν, όπως τα τρέχοντα μοντέλα μας, τα περισσότερα από τα οποία είναι ήδη ηλεκτροκίνητα. Από το 2028, η Opel θα είναι μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη. Επομένως, είμαστε άριστα προετοιμασμένοι και για τα επόμενα 160 χρόνια» δήλωσε ο CEO της Opel, Uwe Hochschurtz.

Το ξεκίνημα: Από τις ραπτομηχανές μέχρι τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ποδηλάτων στον κόσμο

Το success story ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1862. Ο Adam Opel συναρμολόγησε την πρώτη του ραπτομηχανή στο Rüsselsheim, θέτοντας τα θεμέλια για τη ‘νεαρή’ εταιρεία Opel. Οι αριθμοί παραγωγής γρήγορα αυξήθηκαν, κυρίως επειδή η Opel ικανοποιούσε τις ατομικές επιθυμίες των πελατών και σχεδίαζε ραπτομηχανές για ειδικές απαιτήσεις. Ήδη από το 1868, ο Adam Opel μαζί με τους εργαζόμενους μεταφέρθηκαν σε νέο εργοστάσιο. Η εταιρεία πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ραπτομηχανών στη Γερμανία με εξαγωγές προϊόντων σε όλη την Ευρώπη.

Μετά τις ραπτομηχανές, η Opel δημιούργησε τον επόμενο επιτυχημένο πυλώνα της με τα ποδήλατα. Το 1886, το πρώτο ποδήλατο με μεγάλο εμπρός τροχό (penny-farthing) κατασκευάστηκε στο Rüsselsheim καθιστώντας την Opel έναν από τους πρώτους κατασκευαστές ποδηλάτων στη Γερμανία. Σύντομα, η γκάμα μοντέλων επεκτάθηκε με τρίκυκλα και ποδήλατα με μικρούς τροχούς, τα λεγόμενα ποδήλατα ασφαλείας (Sicherheits-Niederräder), και το 1888 ξεκίνησε η ανέγερση του πρώτου εργοστασίου, το οποίο θα κατασκεύαζε αποκλειστικά και μόνο ποδήλατα. Η Opel γρήγορα υιοθέτησε σύγχρονες τεχνολογίες όπως πνευματικά ελαστικά, ρουλεμάν και κέντρα τροχών με μονόδρομο μηχανισμό (free-wheel hubs) για τα ποδήλατά της. Από το 1894 και μετά, η Opel λανσάρισε ποδήλατα σχεδιασμένα ειδικά για γυναίκες. Το success story συνεχίστηκε στο πέρασμα των δεκαετιών. Τη δεκαετία του 1920, η Opel εξελίχθηκε και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στον κόσμο.Πρωτοποριακά best-sellersκαι νέες κατηγορίες αυτοκινήτων

Στο πέρασμα των δεκαετιών, η Opel υπήρξε κατ’ επανάληψη πρωτοπόρος δημιουργώντας τάσεις με νέα μοντέλα και εκδόσεις και λανσάροντας πραγματικά best sellers. Η μακροβιότερη σειρά μοντέλου ήταν το Kadett, η πρώτη έκδοση του οποίου είδε το φως της δημοσιότητας το 1936. Το 1962, το KadettA έγινε ‘million-seller’ με ένα εκατομμύριο πωλήσεις: ως compact μοντέλο, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από το Γερμανικό “οικονομικό θαύμα” και στη 12η γενιά του – με το όνομα Astra πλέον από το 1991 – συνεχίζει να εξασφαλίζει ότι οι καινοτομίες θα φτάνουν στην compact κατηγορία. Η Opel δεν ξεχνά την παράδοσή της. Για παράδειγμα, τα βράγχια στην κολόνα του νέου Astra hatchback θυμίζουν προηγούμενες γενιές του Kadett.

Αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως Astra και Insignia Sports Tourer βγήκε από τη γραμμή παραγωγής πριν από μερικές δεκαετίες ως Caravan. Και εδώ, η Opel διαδραμάτισε έναν πρωτοποριακό ρόλο. Το 1953, ο κατασκευαστής λανσάρισε το OlympiaRekordCaravan, ένα συνδυασμό “αυτοκινήτου και van”, το πρώτο μεγάλο station wagon από Γερμανό κατασκευαστή. Η Opel ήταν επίσης από τους πρώτους παίκτες στην κατηγορία μοντέλων truck. Το πρώτο μεταπολεμικό Opel, ένα 1.5 tonne Blitz truck, βγήκε από το εργοστάσιο το 1946. Σήμερα, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ComboVivaroκαι Movano, τα οποία έχουν ήδη γίνει ηλεκτροκίνητα, είναι πρακτικά, έχουν μεγάλη χωρητικότητα φορτίου και ακολουθούν τις ανάγκες της εποχής. Μάλιστα, το τελευταίο διατίθεται σε δύο εκδόσεις με μηδενικές εκπομπές CO2: το ηλεκτρικό Vivaro-e με μπαταρία και το Vivaro-e HYDROGENμε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Η Opel έχει επίσης γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και με τα μικρότερα μοντέλα της γκάμας της επί σειρά δεκαετιών. Πρώτο και κύριο, το μικρό Corsa, που φέτος γιορτάζει τα γενέθλια των 40 χρόνων του. Από την πρώτη στιγμή έγινε αμέσως best seller μοντέλο στην κατηγορία του και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και με την τρέχουσα γενιά του, ενώ διατίθεται και σε ηλεκτροκίνητη έκδοση για πρώτη φορά.

Η Opel ίδρυσε επίσης μία νέα κατηγορία οχημάτων το 1991. Το Frontera, ένα “τετρακίνητο όχημα αναψυχής”, έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το compact Opel Frontera Sport ήταν ο προάγγελος των σημερινών, ευρέως γνωστών SUV, ενώ το πεντάθυρο Frontera με μακρύ μεταξόνιο έγινε ο πρόδρομος των σύγχρονων off-roaders. Πριν από 30 χρόνια περίπου, αναρριχήθηκε άμεσα στην κορυφή της αγοράς και πυροδότησε την τάση για τετρακίνηση σε όλη την Ευρώπη.

Το 1999, η Opel για μία φορά ακόμα έδειξε πώς μπορεί να συνδυάσει το συναίσθημα και τη λογική, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις. Με το Zafira και το εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα καθισμάτων Flex7, η Opel προσδιόρισε τη νέα κατηγορία επταθέσιων compact οχημάτων. Για πρώτο φορά, ένα επταθέσιο όχημα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε διθέσιο με μεγάλο χώρο φόρτωσης μέσα σε δευτερόλεπτα, χωρίς αφαίρεση των καθισμάτων.

Περιβαλλοντική συμβατότητα: Από καταλύτες στον στάνταρ εξοπλισμό μέχρι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η Opel έχει πλήρη επίγνωση της ευθύνης της απέναντι στο περιβάλλον και οι πρωτοβουλίες της, από το παρελθόν μέχρι σήμερα, το επιβεβαιώνουν. Ήδη από το 1985, η Opel παρουσίασε το Corsa 1.3i, το πρώτο Ευρωπαϊκό μικρό αυτοκίνητο με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα. Και την άνοιξη του 1989, ήταν ο πρώτος Ευρωπαίους κατασκευαστής που εφοδίασε όλα τα μοντέλα του, από μικρά αυτοκίνητα μέχρι μεγάλες λιμουζίνες με σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Θέλοντας να αυξήσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα των οχημάτων και των υλικών που χρησιμοποιούνται, η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής που εφάρμοσε ένα κύκλο ανακύκλωσης για συνθετικά υλικά, μόλις ένα χρόνο αργότερα.

Η Opel είχε μπει από νωρίς στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα σε “χρόνο ρεκόρ”. Ήδη το 1971, το Elektro GT πέτυχε έξι εντυπωσιακά ρεκόρ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πίστα του Hockenheim. Η Opel παρέμεινε πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης και στα οχήματα μαζικής παραγωγής. Με το ηλεκτρικό Opel Ampera, Ευρωπαϊκό “Car of the Year 2012″, η μάρκα ίδρυσε μια νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Με τη λειτουργία range extender (επέκταση της αυτονομίας), το τετραθέσιο coupé ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατάλληλο για καθημερινή χρήση, με αυτονομία περίπου 500 χλμ. Το Opel Ampera-e, ένα αμιγώς ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο με μπαταρία, ακολούθησε το 2016. Μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 60-kWh προσέφερε αυτονομία έως 520 km (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC). Και το 2019, η Opel λανσάρισε το Corsa-e, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε πολλούς πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Η γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων – με plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία – εξακολουθεί να εμπλουτίζεται από τότε, με στόχο, μέχρι το 2024 όλα τα μοντέλα Opel να διατίθενται και σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Η τελευταία προσθήκη στη σειρά μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι το νέο van κυψελών καυσίμου υδρογόνου Vivaro-e HYDROGEN.

Δεν είναι τυχαίο που ένα Opel Vivaro-e λειτουργεί σαν ‘φορέας’ τεχνολογίας για αυτή την καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης. Η Stellantis και η Opel έχουν αποκτήσει πλούσια εμπειρία από την ενασχόλησή τους με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου επί δύο και πλέον δεκαετίες – από τη μελέτη βιωσιμότητας HydroGen1 μέχρι το στόλο δοκιμών HydroGen4 με πιλοτική χρήση από πελάτες – και διαθέτουν τεχνογνωσία στο πεδίο αυτό που καλύπτει όλους τους τομείς του συστήματος.

Facebook Comments