Η Renault προσφέρει πλέον το αυτοκίνητο και σε έκδοση του διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), η οποία πετά απευθείας το γάντι σε κάθε πιθανό αντίπαλο, κυρίως στους τομείς που έχουν να κάνουν με την οικονομία στη χρήση.

Κοινώς, έχεις ένα καταξιωμένο μικρό αυτοκίνητο το οποίο έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του στο τί μπορεί να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, με επιπρόσθετο πλεονέκτημα το ότι κινείται μ’ ένα εξαιρετικά φτηνό καύσιμο και μπορεί να διανύσει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Το συγκεκριμένο Clio αποτελεί ξεκάθαρα «εργαλείο» εντός και εκτός πόλης. Πέραν του ότι ξεχνάς να επισκεφτείς κάποιο πρατήριο ανεφοδιασμού για καιρό λόγω της μεγάλης αυτονομίας που παρέχουν τα δυο είδη καυσίμου, διατηρεί ταυτόχρονα τα διαδεδομένα χαρίσματα του συμβατικού Clio, που το θέλουν δικαιωματικά να φλερτάρει με το πάνω διάζωμα της Β κατηγορίας. Με χαμηλό κόστος χρήσης και αμελητέα οικονομική διαφορά σε σχέση με την έκδοση βενζίνης, το προτείνουμε ανεπιφύλακτα για αγορά. Για την έκδοση Dynamic της δοκιμής μας η ελληνική αντιπροσωπεία αξιώνει 18.890 ευρώ.

Οι εσωτερικοί χώροι στο Clio είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και με τον χώρο αποσκευών των 391 λίτρων (παρά το ψηλό κατώφλι). Η λειτουργικότητα της καμπίνας, που εμφανίζεται ιδιαιτέρως προσεγμένη και ποιοτική, δεν αμφισβητείται. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη και η τεχνολογία που επιστρατεύτηκε προηγμένη, ενώ αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα και στα εσωτερικά των θυρών. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό προσδίδοντας μια αναβαθμισμένη εικόνα στο γαλλικό σούπερ μίνι. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και η κάθετη κεντρική οθόνη προσαρμόζουν το μικρό Renault στις σύγχρονες τάσεις.

Κινητήρας-κιβώτιο

Χάρη στην προσθήκη του (εργοστασιακού) συστήματος υγραεριοκίνησης (LPG) στον χιλιάρη κινητήρα βενζίνης εξασφαλίζεται θεαματική αύξηση της συνολικής αυτονομίας. Αντιστρόφως, επιτυγχάνεται εξίσου σημαντική μείωση στα έξοδα κίνησης του ιδιοκτήτη: Η κατανάλωση LPG δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Λάβετε υπόψη πως, πέραν της διαφοράς στη θερμική απόδοση ανάμεσα στους δύο τύπους καυσίμων, υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά κόστους. Το διπλό σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα επιλέγει βενζίνη ή LPG αυτομάτως, στην περίπτωση που αδειάσει ένα από τα δύο ντεπόζιτα. Η χωρητικότητά του ντεπόζιτου υγραερίου είναι 32 λίτρα και της βενζίνης 39 αντίστοιχα. Η ρεαλιστική εκτίμηση της συνολικής αυτονομίας κυμαίνεται γύρω στα 1.150 χιλιόμετρα. Το σύνολο του Clio, που αποδίδει 100 ίππους στη λειτουργία με υγραέριο και 90 ίππους στη λειτουργία με βενζίνη, προσφέρει στον οδηγό πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αξιοποιώντας την καλή ροπή του. Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με το πιο «καθαρό» υγραέριο, αποτυπώνεται και στις χαμηλές τιμές εκπομπών CO2 (94 g/km). Το εξαιρετικό κιβώτιο των 6 σχέσεων συνεργάζεται ιδανικά με τον μικρό κινητήρα συμβάλλοντας με τη σειρά του στη χαμηλή κατανάλωση. Συνολικά το αυτοκίνητο προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για τη χρήση και εκτός πόλης χωρίς και να ξεχωρίζει σ’ αυτόν τον τομέα. Θα κλείσουμε την ενότητα με τον λίγο πιο τραχύ ήχο που εκπέμπει το σύνολο υγραερίου σε σχέση με το αντίστοιχο βενζίνης, ιδίως όταν δεν έχει αποκτήσει την κατάλληλη θερμοκρασία.

Οδηγώντας

Το υγραεριοκίνητο Clio συμπεριφέρεται στο δρόμο όπως ακριβώς το αμιγώς βενζινοκίνητο αδελφάκι του. Δηλαδή με κορυφαία άνεση αλλά και με αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης δίχως να είναι «πλαδαρό» ή αδιάφορο στις στροφές. Η ασφαλής οδική συμπεριφορά αποτελεί το μέτρο, είτε θέλεις να διασκεδάσεις πίσω από το τιμόνι οδηγώντας με γωνίες, είτε σημαδεύεις περνώντας από τις καμπές με ορθολογικές γραμμές. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και επαρκώς γρήγορο (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα), παρ’ ότι δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση. Κανένα παράπονο τέλος δεν είχαμε και από την απόδοση των φρένων.

Facebook Comments