Στο χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν μερικές μάρκες που έχουν συνδεθεί με τις πιο λαμπρές στιγμές της αυτοκίνησης.

Στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών με μεγάλη και ένδοξη ιστορία εξέχουσα θέση καταλαμβάνει η Alfa Romeo. Η ιταλική μάρκα έχει καταγράψει πολλές νίκες σε δύσκολους αγώνες και συνδέεται στενά με την προσπάθεια του ανθρώπου να κινηθεί γρήγορα με το αυτοκίνητο. Επίσης, στην γκάμα της υπάρχουν μοντέλα με εντυπωσιακή σχεδίαση και φινέτσα.

Η σύγχρονη ιστορία της ιταλικής φίρμας περιλαμβάνει πολλές αλλαγές στη φιλοσοφία της και στην εμπορική στόχευση. Πλέον η προσπάθεια της μάρκας για να κατακτήσει υψηλότερο μερίδιο στην αγορά επικεντρώνεται κυρίως σε premium μοντέλα υψηλής αξίας. Τώρα έχει επικεντρωθεί στο SUV Stelvio και το σεντάν Guilia.

Αυτά τα μοντέλα με την ξεχωριστή σχεδίαση, διαθέτουν αναβαθμισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο και φέρουν ισχυρούς κινητήρες. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι ότι διατηρούν την ιδιαιτερότητα που έχουν τα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας στην οδηγική συμπεριφορά.

Η δοκιμή έγινε με την Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 200 ίππων ΑΤ Super. Το αμάξωμα του ιταλικού αυτοκινήτου έχει διαμόρφωση τριών όγκων. Ανήκει στη κατηγορία των σεντάν και είναι κατάλληλο για ταξίδια. Απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες που αναζητούν ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με τις προδιαγραφές της Alfa Romeo.

Όσον αφορά τον κινητήρα, αυτή η έκδοση ανταποκρίνεται στη νέα τάση που θέλει τη χρήση μονάδων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη. Το υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο μοτέρ έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. και αποδίδει 200 ίππους στις 5.000 σ.α.λ.

Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός μόλις το μοτέρ πάρει μπροστά από το μπουτόν που βρίσκεται στο αριστερό τμήμα του ειδικά σχεδιασμένου τιμονιού, είναι ο χαρακτηριστικός ήχος που παράγει η κινητήρια μονάδα. Η Alfa Romeo γνωρίζει την τεχνική παραγωγής του συγκεκριμένου ήχου και προϊδεάζει τον οδηγό για τις ικανότητες του μοτέρ.

Η εμπλοκή του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων γίνεται εύκολα με την μετακίνηση του κομψού λεβιέ. Οι πίσω τροχοί παίρνουν την δύναμη για να κινηθούν και τότε ξεκινά η πρόκληση για τον οδηγό.

Το μηχανικό σύνολο με τους 200 ίππους είναι έτοιμο για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες του οδηγού. Από κίνηση σε χαλαρούς ρυθμούς έως «πυροβολισμούς» στην άσφαλτο. Το μοτέρ ανεβάζει στροφές με γρήγορο ρυθμό και χωρίς κόπο η βελόνα φτάνει στη κόκκινη περιοχή. Ο ήχος συνοδεύει κάθε περιοχή λειτουργίας του ακριβού κινητήρα και όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο πιο έντονος γίνεται. Η παρουσία του δεν είναι ενοχλητική γιατί οι Ιταλοί μηχανικοί έχουν προσδώσει την κατάλληλη χροιά και το αποδεκτό ανώτερο όριο στον χαρακτηριστικό ήχο.

Στη περίπτωση που ο οδηγός έχει γνώσεις και ικανότητες, η Giulia αποδεικνύεται δυνατός σύμμαχος στη γρήγορη κίνηση του αυτοκινήτου. Χωρίς πίεση το κοντέρ δείχνει απαγορευτικές ταχύτητες.

Οι επιδόσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι από τις καλύτερες στη κατηγορία. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,6’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα. Μετρήθηκε στα 10,7 λίτρα/100 χλμ. Η μέση εργοστασιακή τιμή είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 130 γραμ./χλμ.

Ένα ακόμη στοιχείο που διαφοροποιεί την Alfa Romeo Giulia από τον ανταγωνισμό είναι η οδική συμπεριφορά. Το ιταλικό αυτοκίνητο με την εντυπωσιακή εμφάνιση έχει την ικανότητα να στέκεται πολύ καλά στον δρόμο. Στην ευθεία διατηρεί την κατευθυντικότητά του ακόμη και σε απαγορευτικές ταχύτητες. Οι τάσεις πλεύσης είναι περιορισμένες και οι αναρτήσεις λειτουργούν με υποδειγματικό τρόπο. Δίνει την αίσθηση της ασφάλειας και της σιγουριάς.

Η πραγματική αξία των αναρτήσεων, του συστήματος διεύθυνσης και του πλαισίου φαίνονται και όταν το τετράπορτο ιταλικό μοντέλο καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των διαδρομών με συνεχείς στροφές. Επίσης, εδώ συμπεριφέρεται πολύ καλά και επιβεβαιώνεται η ιταλική σχολή οδήγησης.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου προσφέρει τέσσερις θέσεις για τους επιβάτες. Ωστόσο, η κλίση της οροφής έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του εσωτερικού ύψους. Επίσης οι πίσω επιβάτες θα κάνουν «υποχωρήσεις» και στην περιοχή των γονάτων. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 480 λίτρων, μια μέση τιμή για αυτή την κατηγορία.

Η Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 200 ίππων ΑΤ Super κοστίζει 43.950 ευρώ, ενώ για τη Sprint της δοκιμής απαιτούνται 47.292 ευρώ.  Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, στις εργονομικές ατέλειες, στην έλλειψη στοιχείων που αναβαθμίζουν την απτή ποιότητα και στο φινίρισμα.

Facebook Comments