Το σημαντικό με το 2008 είναι ότι δεν προσφέρει απλώς την παραδοσιακή καλή εικόνα των Peugeot στο δρόμο, αλλά είναι ένα συνολικά εξαιρετικό μικρό crossover.

Που εκτός από πολύ καλή οδική συμπεριφορά και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης προσφέρει ένα λειτουργικό και ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό και είναι πλούσια εξοπλισμένο, ανταποκρινόμενο έτσι με τον καλύτερο τρόπο στις υψηλές προσδοκίες που έχουν όσοι περνούν από ένα σεντάν ή χάτσμπακ μεγαλύτερης κατηγορίας σ’ ένα μικρό crossover, είτε γιατί έτσι τους βολεύει, είτε γιατί αυτή είναι η μόδα, περιμένοντας αναπόφευκτα και τις υπηρεσίες που είχαν συνηθίσει να έχουν από τα αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας.

Το νέο Peugeot 2008 “πατάει” στην εξελιγμένη πλατφόρµα CMP του Groupe PSA η οποία  φιλοξενεί εκδόσεις που κινούνται µε βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύµα. Έχει μήκος που αγγίζει τα 4,3 μέτρα (+141 mm),ύψος 1550 mm ,πλάτος 1815 mm και  μεταξόνιο (2.605 mm).  Με αυτές τις διαστάσεις προϊδεάζεσαι και για τους εσωτερικούς άνετους χώρους.

Όλοι έχουν στην διάθεση τους αναπαυτικά καθίσματα και 434 λίτρα για τις αποσκευές τους,(ως 1467 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) με “κρυφό” πάτωµα που εντοπίζεται μεταξύ του ορατού χώρου και της ρεζέρβας ανάγκης. Στο πίσω κάθισµα οι επιβάτες έχουν αρκετό “αέρα” για τα γόνατα αλλά και για τα κεφάλια τους.

Το ταμπλό φωνάζει από μακρυά ότι είναι Peugeot. Με μαλακά υλικά και προσεγμένη συναρμολόγηση ακολουθεί πιστά την σχεδιαστική φιλοσοφία των τελευταίων μοντέλων. Και όταν μιλάμε για ταυτότητα ,μιλάμε για το i-cockpit  το οποίο αποτελεί συνδυασμό τριών στοιχείων. Πρώτα του διάκτινου τιμονιού που ξενίζει με το μικρό του μέγεθος το οποίο όμως δεν κρύβει την ορατότητα στον πίνακα οργάνων και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στον χειρισμό του.

Ο υπερυψωμένος τρισδιάστατος πίνακας οργάνων διαθέτει 5 διαφορετικές απεικονίσεις. Οι πληροφορίες προβάλλονται σε διαφορετικό βάθος, ανάλογα µε τη διαµόρφωσή που επιλέγετε. Το σημαντικό είναι ότι δεν μας κούρασε με τα γραφικά της ακόμη και μετά από πολλές ώρες οδήγησης.

Στο ίδο ύψος με τον πίνακα οργάνων βρίσκεται η ψηφιακή οθόνη των 10 ιντσών όπου εμφανίζονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και της συνδεσιμότητας συμβατή µε τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay.

Από το σύνολο δεν μπορούσαν να απουσιάζει το γνωστό πλέον ενιαίο πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου στο οποίο φιλοξενούνται και οι νέοι hi tech διακόπτες αφής του συστήματος πολυμέσων, οι οποίοι σε μπερδεύουν στην αρχή και πρέπει να εξοικειωθείς μαζί τους. Εκτός από την …ανάπαυση των επιβατών υπάρχουν και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι με προεξέχουσα την θήκη βάση για το smartphone στη βάση της κονσόλας.

Όσο για τον εξοπλισμό χαρακτηρίζεται στην έκδοση Allure υπερπλήρης καθώς υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μεταξύ των οποίων είναι το ενεργό cruise control, η προειδοποίηση σύγκρουσης με το εξελιγμένο αυτόματο φρενάρισμα ,η διατήρηση λωρίδας, η ανίχνευση τυφλού σημείου, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το navigation .

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας η οποία βοηθά στο παρκάρισμα του υπερυψωμένου Peugeot 2008

Πέρα από την εμφάνιση παίζουν ρόλο και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο της δοκιµής διέθετε τον υπερτροφοδοτούμενο  1.500άρη κινητήρα BlueHDi που ενεργοποιείται με το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης ,καλύπτει τις νέες αυστηρές προδιαγραφές ρύπων(s&s),  με απόδοση 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. με την ροπή των  250 Nm να εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με το  αυτόµατο κιβώτιο ΕΑΤ8  με τις οκτώ σχέσεις .

Οι επιδόσεις αποδείχθηκαν σβέλτες στην επιλογή του προγράμματος Sport (Eco, Normal, Sport) όπου οι αλλαγές είναι πιο άμεσες όπως και η απόκριση του γκαζιού. Αρκετές φορές χρησιμοποιήσαμε και τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα.

Η επιλογή του πετρελαίου όμως γαι την μετακίνηση έχει ως κύριο σκοπό την οικονομία καυσίμου στην καθημερινότητα σου. Η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ενώ αν προσπαθήσεις στην οικονομική επιλογή οδήγησης και τις 2000σ.α.λ. μπορεί να την κατεβάσεις έως και ένα λίτρο.(εκπομπές ρύπων 128 γρμ./χλμ μετρήσεις WLTP).

Η ανάρτηση διαθέτει μπροστά γόνατα MacPherson και πίσω ηµιάκαµπτο άξονα ,”παντρεύει” την άνεση µε το κράτηµα και εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του ελαφριού και συνάμα άκαμπτου πλαισίου. Έτσι κινηθήκαμε σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς με το τιμόνι να είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά να διαθέτει πολύ καλή ακρίβεια και πληροφόρηση. Είδαμε ότι σε κλειστές στροφές ,οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα λόγω του ύψους των 17 cm από το έδαφος είναι σχετικά αισθητές, χωρίς όμως να παίρνουν μεγάλες διαστάσεις, ακόμη και σε αυξημένη ταχύτητα.

Η σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και στον ανοιχτό δρόμο είναι υποδειγματική. Ιδιαίτερη αναφορά κάνουμε και στα φρένα που αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε εικονικά φρενάρισματα «πανικού”.Το αυξημένο ύψος από την άλλη σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Advanced Grip Control που ελέγχει ηλεκτρονικά την λειτουργία του διαφορικού προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε χωμάτινες επιφάνειες. Προαιρετικό το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε κατηφόρα (Hill Assist descent control) που σε διευκολύνει αφάνταστα στην κατάβαση σε εδάφη με μεγάλες κλίσεις. Όμως μιλάμε για ένα δικίνητο αυτοκίνητο συνεπώς μην το παρακάνετε.

Σε τελική ανάλυση το Peugeot 2008 δεν…”παίζεται” και δικαιολογημένα βρίσκεται στην κορυφή και λόγω εμφάνισης και λόγω εξοπλισμού.  Πάμε τώρα στην τιμή η οποία αφορά στην πλουσιότατη Allure που έχει σχεδόν τα πάντα. Μιλάμε για την 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 ALLURE και 36.500 ευρώ για την ALLURE PLUS.

Facebook Comments