Ξεκινώντας να δούμε σε τι διαφέρει η έκδοση Crosstar από την «απλή» έκδοση του jazz. Η ειδική έκδοση ουσιαστικά φορά μια στολή εκστρατείας.

Μπροστά η μάσκα είναι διαφορετική καθώς είναι κλειστή σε σχέση με την ανοιχτή μάσκα της απλής έκδοσης παραπέμποντας οπτικά σε ηλεκτρικό μοντέλο. Η στολή εκστρατείας απαρτίζεται ενσωματωμένες ράγες οροφής και από πλαστικά προστατευτικά τα οποία βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος.

 
Οι μηχανικοί αύξησαν την απόσταση από το έδαφος (χάρη στα διαφορετικά ελατήρια της ανάρτησης και των μεγαλύτερων τροχών 185/55 R16) κατά 1,6  εκατοστά  με την τιμή να φτάνει στα 152 mm . Η αλλαγή στην γεωμετρία της ανάρτησης  έχεει αλλάξει το μεταξόνιο το οποίο είναι 2550 mm .Τα μετατρόχια είναι μπροστά 1498 mm(απλό 1.485 mm ) ενώ πίσω είναι 1.485 mm αντί για 1.474 mm της απλής έκδοσης.
 
Οι διαφορές στις διαστάσεις σε σχέση με την απλή έκδοση εντοπίζονται ακόμη στο μεγαλύτερο μήκος των 4099mm (απλό 4.044 mm) αλλά στο αυξημένο ύψος 1.556 mm (απλό 1.526 mm). Ακόμα, η διαφορετική γεωμετρία της ανάρτησης έχει αλλάξει ελάχιστα και το μεταξόνιο σε σχέση με τη συμβατική έκδοση (2.520 mm αντί για 2.517 mm), ενώ διαφορετικά είναι και τα μετατρόχια (εμπρός: 1.498 mm αντί για 1.487, )..Όλες οι προσθήκες και οι αλλαγές έχουν επιφέρει αύξηση βάρους κατά 25 κιλά με την συνολική τιμή να αγγίζει τα  1.253 κιλά.
 
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η επένδυση του ταμπλό με καλής ποιότητας μαλακό ύφασμα που δημιουργεί μια ευχάριστη και ζέστη ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Το όμορφο διάκτινο τιμόνι είναι πολύ πρακτικό, καθώς επιτρέπει την άμεση οπτική επαφή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών ακριβώς πίσω του και ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τις λειτουργίες από αυτό.
 
Στο λιτό αλλά όμορφο και οριζόντιο ταμπλό κεντρικά στο κόκπιτ κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και η οθόνη των 9 ιντσών
Υπάρχει και εδώ η διάταξη των καθισμάτων Magic Seats με τις πολλαπλές θέσεις αναδίπλωσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα που σου δίνουν την δυνατότητα να φορτώσεις μεγάλα αντικείμενα. Εδώ οι επενδύσεις καθισμάτων είναι αδιάβροχες.Σε αυτή την έκδοση όμως ο χώρος αποσκευών, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης , είναι μειωμένος κατά 6 λίτρα, φτάνοντας έτσι τα 298 λίτρα αποθηκευτικής δυνατότητας . Η τιμή  ανεβαίνει στα 1199 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
 

To μηχανικό  σύνολο απαρτίζεται από  έναν βενζινοκινητήρα 1,5  i-VTEC,  κύκλου Atkinson µε θερµοδυναµική απόδοση 40,5% . Η συνεργασία του είναι αρμονική  με δυο ηλεκτρικούς κινητήρες. O ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 70 kw λειτουργεί ως γεννήτρια,για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1 KWH η οποία μεταφέρει την ενέργεια της στον βασικό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 80 kW.
 
Στην συνέχεια η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς. Το Jazz λοιπόν με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας δείχνει ότι είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με τους υπόλοιπους υβριδικούς ανταγωιστές του. Η μετάβαση γίνεται ανεπαίσθητα χάρη στο  αθόρυβο και στην λειτουργία αυτόματο κιβώτιο CVT.

Στο πρόγραμμα Hybrid Drive ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει ισχύ 98 ίππους, με ροπή  131 Nm και είναι συνδεδεμένος με τη γεννήτρια και παράγει ηλεκτρικό ρεύμα. Στη συνέχεια η γεννήτρια αλλά και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος η οποία φορτίζει κατά την επιβράδυνση τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί το αυτοκίνητο.

Η επιλογή αυτή του υβριδικού προγράμματος συνίσταται μέσα στην πόλη όπου κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας στο μέγιστο την μέση κατανάλωση. Εδώ λειτουργεί συνέχεια η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμαμετατρέποντας όπως είπαμε την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική αφού προηγουμένως την αποθηκεύσει στην μπαταρία.
 
Η διαφορετική και πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης  αντισταθμίζει το αυξημένο ύψος το οποίο όμως λειτουργεί ευεργετικά στις εκτός δρόμου διαδρομές. Ετσι κινηθήκαμε άφοβα σε σκληρές αλλά σχετικά ομαλές επιφάνειες και χωματόδρομους. Όμως μην ξεγελαστείτε καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση για δύσκολες καταστάσεις.
 
Στην πράξη, το Jazz Crosstar ξεκινάει ηλεκτρικά και μόνο εάν το επιβάλει χαμηλή θερμοκρασία ή χαμηλή στάθμη της μπαταρίας θα τεθεί σε λειτουργία και ο θερμικός κινητήρας για τη φόρτιση του συστήματος. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Σε αστικές συνθήκες, η κίνηση γίνεται ουσιαστικά καταναλώνοντας μόνο ρεύμα, και μόνο εάν μετά τα 80 km/h και στον αυτοκινητόδρομο θα περάσει στο προσκήνιο ο 1.500άρης i-VTEC των 98 PS και 131 Nm.
 
Για αυτό και μέχρι εκεί το Crosstar επιταχύνει σβέλτα με την μέτρηση να απαιτεί σύμφωνα με την Honda 9,9” (9,4” το συμβατικό). Από εκεί και πάνω όμως ο ρυθμός πέφτει λίγο ενώ αυξάνεται και ο θόρυβος. Η κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τα 4,6 lt/100 km να αποτελούν έναν εύκολο στόχο για το υβριδικό σύστημα του Jazz Crosstar. Εάν το προσπαθήσεις, θα δεις και χαμηλά 4άρια χωρίς δυσκολία.
Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλός και η κύλιση ποιοτική και άνετη ακόμα και σε πατημένο χώμα. Όταν το πιέσεις, η κλίση του Jazz Crosstar είναι ελεγχόμενη και δεν επιφέρει αλλαγή στην πορεία που έχεις χαράξει. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος και προσφέρει κάμποση πληροφορία, θα το θέλαμε όμως πιο γρήγορο. Τα φρένα με την σειρά τους έχουν προοδευτικότητα στο πεντάλ και δείχνουν δυνατά, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι μέτρια.
Οι τιμές ξεκινούν από 29.000ευρω

Facebook Comments