Το απλό Yaris είναι ούτως ή άλλως μια σταθερή αξία στην ελληνική αγορά και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια από την Toyota για να το πουλήσει.

Το Yaris Cross, όμως, είναι μια νέα παρουσία και μάλιστα σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία και για να διεκδικήσει αντίστοιχη επιτυχία δεν αρκεί το όνομα, αλλά χρειάζονται και προσόντα. Κι αυτά τα προσόντα τα έχει, , αφού είναι ένα αυτοκίνητο με πολιτισμένο χαρακτήρα και προσεγμένη κατασκευή, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, αρκετά πρακτικό, εντυπωσιακά οικονομικό, αλλά και όχι ακριβό (κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο για τα Toyota). Ταιριάζει λοιπόν απολύτως στα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς

Με τις ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις του το Yaris Cross έχει και λίγο καλύτερος χώρους από το απλό Yaris, χωρίς όμως η διαφορά να είναι μεγάλη, γιατί μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στη σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών. Οι χώροι, λοιπόν, για τους επιβάτες επαρκούν οριακά για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, γιατί για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 397 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικός χάρη και στο διπλό δάπεδο. Αρκετοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μια καλή εικόνα για τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, που αναμενόμενα επιδιώκουν οι αγοραστές της κατηγορίας. Αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, χωρίς μεγάλες πολυτέλειες (π.χ. μαλακό πλαστικό υπάρχει μόνο πάνω από το δεξί μέρος του ταμπλό, πάνω από το ντουλαπάκι), αλλά χωρίς προχειρότητες ή «φτηνή» όψη και -κυρίως- με γεροδεμένη κατασκευή που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της υβριδικής έκδοσης είναι αρκετά ανταγωνιστική με τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας, ξεκινώντας από 22.020 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην αξιολόγηση της τιμής πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτει 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) για όλα τα μηχανικά μέρη και το υβριδικό σύστημα και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.

Ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 125 ίππων που έχουμε δει και στο Yaris, αποδεικνύεται απόλυτα εστιασμένος στην καθημερινότητα, ισορροπώντας ιδανικά στην «τραμπάλα» επιδόσεων και κατανάλωσης. Το σύνολο αυτό άλλωστε αποτελεί και τη βάση της υβριδικής έκδοσης και εναλλάσσει τη λειτουργεί ανάμεσα σε κύκλο Otto, για τα υψηλά φορτία και σε Atkinson, για μείωση των απωλειών στα μικρομεσαία φορτία.

Το σύνολο αποδεικνύεται οικονομικό με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7,2 λτ./100 χλμ., χωρίς μάλιστα να παρουσιάζει μεγάλη διαφορά με την κατανάλωση εντός πόλης.
Το σύνολο αποδεικνύεται οικονομικό με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7,2 λτ./100 χλμ., χωρίς μάλιστα να παρουσιάζει μεγάλη διαφορά με την κατανάλωση εντός πόλης. Ανταποκρίνεται πολύ καλά στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, όντας γραμμικός, ωστόσο τα σχετικά αποθέματα ροπής (153 Nm) και η έλλειψη τούρμπο, του στερούν την έκρηξη όταν θελήσετε να κάνετε μια προσπέραση, με αποτέλεσμα να χρειάζεται κατέβασμα σχέσης και παράλληλα να αυξήσετε τα ντεσιμπέλ. Πάντως ο επιλογέας δίνει πολύ καλή αίσθηση στο χέρι χάρη στις μικρές διαδρομές του, ενώ το εξάρι κιβώτιο έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση. Γενικότερα, το σύνολο στις ταχύτητες της καθημερινότητας είναι ζωηρό, δουλεύοντας ήσυχα και πολιτισμένα ως τις μεσαίες στροφές, με το 0-100 να έρχεται στα ικανοποιητικά 10,4 δλ.. Ωστόσο το κυριότερο είναι πως αποδεικνύεται οικονομικό με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7,2 λτ./100 χλμ., χωρίς μάλιστα να παρουσιάζει μεγάλη διαφορά με την κατανάλωση εντός πόλης.
Το Toyota Yaris Cross έχει την ικανότητα να βγάζει μια σιγουριά στον οδηγό ανεξαρτήτως εμπειρίας. Είναι το αυτοκίνητο που και ένα πρωτάρης να οδηγήσει δεν θα νιώσει συστολή. Προσφέρει καλή ορατότητα προς τα εμπρός και το πλάι, έχει ανάλαφρο πάτημα που σε διευκολύνει στο χειρισμό του, ενώ ακόμα και σε μεγάλη λακκούβα να πέσεις δεν θα σε τρομάξει, χάρη στον τρόπο που θα απορροφηθεί ο κραδασμός από την ανάρτηση. Η τελευταία χωρίς να είναι πολύ μαλακή καταφέρνει να προσφέρει την απαραίτητη άνεση που απαιτείται, αλλά και να διαχειρίζεται ικανοποιητικά το αμάξωμα στις αλλαγές πορείας. Δεν αφήνει τις κλίσεις να γίνουν ιδιαίτερα αισθητές και σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο και το ακριβές τιμόνι χαρίζει ουδέτερη συμπεριφορά στο ιαπωνικό SUV.

Στο σύνολο θα το λέγαμε και πιο απολαυστικό από την υβριδική έκδοση, κυρίως λόγω του χειροκίνητου κιβωτίου, που σε βοηθάει να το φέρεις πιο κοντά και άμεσα στο φάσμα περιστροφής που θέλεις. Βέβαια μιλάμε για ένα SUV πόλης συνεπώς περισσότερη ώρα θα περάσετε μέσα στην πόλη (είπαμε για την άνεση που προσφέρει) ή σε ένα ταξίδι. Εκεί ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το Yaris Cross πατάει πειστικά και είναι στιβαρό, με τις μόνες ενστάσεις να έρχονται σε έντονες ανωφέρειες, όπου θα χρειαστεί να κατεβάσετε σχέση.

Τέλος τα 170 χλστ. από το έδαφος και οι πολύ καλές γωνίες αναρρίχησης (20ο γωνία προσέγγισης, 19ο γωνία ράμπας και 35ο γωνία φυγής) είναι αρκετά για light περιπέτειες, ειδικά αν επιλέξετε και κάποιο αντίστοιχο ελαστικό.Από 19.170 ευρώ και με πλούσιο εξοπλισμό

Facebook Comments