Η Zontes κάνει δυναμική είσοδο και στην κατηγορία των scooter με το Μ310. Πρόκειται για ένα GT scooter 300 κυβικών που μπαίνει σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία με καταξιωμένους ανταγωνιστές, έχοντας όμως πολύ βαρύ οπλοστάσιο και τον ισχυρότερο κινητήρα της κατηγορίας. Για τον ειδικό τύπο έγινε διαθέσιμο ένα μοντέλο προπαραγωγής, αλλά δεν περιμένουμε το τελικό προϊόν να έχει κάποια αξιοσημείωτη αλλαγή.

Το Zontes M310 είναι εντυπωσιακό στην όψη και ξεφεύγει σχεδιαστικά από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά.  Το εμπρός μέρος θυμίζει ρομποτικό κεφάλι με τα DRL να παραπέμπουν σε μάτια και στόμα, ενώ ο βασικός LED προβολέας βρίσκε ται στο «κούτελο». Μπορεί να ακολουθεί τη GT φιλοσοφία, αλλά η εμφάνισή του είναι πέρα για πέρα σπορ με δυναμικές γωνίες και αιχμηρά πλαστικά σε όλο το μήκος του scooter. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το φωτιστικό σώμα με τις 8 κάθετες LED λωρίδες και όλα τα φλας είναι όμορφα ενσωματωμένα στα πλαστικά, για πιο «καθαρή» εικόνα.

Το επίπεδο ποιότητας ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Zontes και είναι αντιστρόφως ανάλογο της προσιτής τιμής των μοντέλων. Πολύ καλό κρίνεται το φινίρισμα των επιμέρους στοιχείων, ενώ δεν έχουμε κραδασμούς ή συντονισμούς, που συχνά ταλαιπωρούν τα scooter. Θα θέλαμε το λευκό χρώμα με τις κόκκινες και μαύρες λωρίδες, που δίνουν μια αγωνιστική νότα, να ήταν διαθέσιμο για την Ελληνική αγορά, αλλά  οι διαθέσιμες επιλογές είναι μπλε, γκρι, κόκκινο και μαύρο.

Το τιμόνι βρίσκεται σχετικά κοντά στο σώμα του αναβάτη και είναι στο σωστό ύψος δίνοντας πλήρη έλεγχο, ενώ το κόψιμό του είναι πολύ μεγάλο προσθέτοντας πόντους στην ευελιξία. Η σέλα απέχει 760 χιλιοστά από το έδαφος οπότε τα πόδια πατούν με ευκολία κάτω ανεξάρτητα από το ανάστημα του αναβάτη. Το πλούσιο αφρώδες προσφέρει άνεση για πολλά χιλιόμετρα ενώ το σκαλοπάτι που χωρίζει τους δυο επιβαίνοντες λειτουργεί και σαν υποστήριξη για τη μέση σου.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος, ενώ έξτρα μικροαντικείμενα μπορούν να μπουν στα δυο ντουλαπάκια στην ποδιά με το ένα να διαθέτει διπλή θύρα USB για φόρτιση συσκευών. Οι μικρές διαστάσεις έχουν επηρεάσει τον χώρο για τον συνεπιβάτη, ο οποίος είναι ελαφρώς περιορισμένος και το κομμάτι της σέλας που του αντιστοιχεί είναι σκληρότερο.Η σέλα και το καπάκι της τάπας βενζίνης ανοίγουν από κουμπί στο τιμόνι και η ζελατίνα ρυθμίζεται ως προς το ύψος της ηλεκτρονικά. Το κλειδί είναι φυσικά ασύρματο και μικρών διαστάσεων, ενώ ένα στοιχείο που συναντάμε σε premium κατασκευές είναι οι αισθητήρες πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών.
Το πιο βαρύ όπλο του Μ310 είναι χωρίς αμφιβολία ο κινητήρας του. Πρόκειται για ένα υδρόψυκτο, τετραβάλβιδο σύνολο 309 κυβικών που αποδίδει 33,3 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 3,2 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι είναι το ισχυρότερο scooter 300 κυβικών που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Δεν μένει όμως μόνο στα νούμερα καθώς οι μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε έδειξαν ότι είναι γρηγορότερο από όλα τα scooter 300 και 350 κυβικών, αλλά και  από πολλά 400άρια της αγοράς.

Η τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Bosch και υπάρχουν δυο mode, Eco και Sport. Όσον αφορά την κατανάλωση, μετρήσαμε 3,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε μεικτή διαδρομή, που είναι ένα πολύ λογικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η επιτάχυνση είναι άμεση στο άνοιγμα του γκαζιού, η μετάδοση γίνεται χωρίς καθυστερήσεις, σαν να οδηγάς ένα scooter με φτιαγμένο σύστημα μετάδοσης, επιτυγχάνοντας μοναδικές επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι. Σε κάθε άνοιγμα μένουν πίσω ακόμη και scooter μεγαλύτερου κυβισμού, και πραγματικά νιώθεις ότι οδηγάς ότι πιο γρήγορο κυκλοφορεί.Είναι ένα scooter πολύ γρήγορο, με sport αίσθηση, το οποίο όσο και αν το πιέσεις, ούτε ο κινητήρας του θα χάσει δύναμη, αλλά ούτε τα φρένα του θα ζεσταθούν μειώνοντας την απόδοση. Εξαιρετικό από κάθε άποψη!

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο δισκόφρενα διαμέτρου265mm με δύο και ένα έμβολο αντίστοιχα για μπροστά και πίσω και δικάναλο ABS σύστημα της BOSCH, 9.1M. Οι μανέτες των φρένων ρυθμίζονται για ευκολία στον χειρισμό και δείχνουν πόση προσοχή στην λεπτομέρεια έχει δοθεί σε κάθε σημείο.. Δείχνει σαν ένα sport συμπαγές scooter, κάτι που πραγματοποιεί, και όντας πολύ γρήγορο στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής, έχει ακριβώς τα φρένα που του χρειάζονται για να σταματάει με ακρίβεια και ασφάλεια εκεί ακριβώς που θες. Μπορείς να βασίζεσαι πάνω τους, λες και οδηγείς μοτοσυκλέτα, και όλο το scooter συνηγορεί σε αυτό. Στιβαρό, σταθερό, δεν κουνάει όσο και αν το πιέσεις στα φρένα, δεν γλιστράει, παραμένει έμπιστο σε κάθε ταχύτητα.

Facebook Comments