Η πρώτη Transalp,  που παρουσιάστηκε το 1986 με έναν δικύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα 586κ.εκ., είναι μία μοτοσυκλέτα θρύλος.

Και απόδειξη της απόλυτης ποιότητας κατασκευής αλλά και της διαχρονικής της σχεδίασης, αποτελεί το γεγονός ότι πολλές εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι και σήμερα.
Την εποχή εκείνη, η Transalp ενσάρκωνε το προφίλ μιας άνετης και ικανότατης crossover μοτοσυκλέτας για κάθε χρήση. Μπορούσε άνετα να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις σε πιο τραχιά εδάφη, χάρη στη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και την ελαφριά off-road δυναμική. Μέχρι το 2000, η χωρητικότητα του κινητήρα είχε αυξηθεί στα 647κ.εκ. και, στην τελευταία έκδοση του 2008, παρουσιάστηκε με κινητήρα 680κ.εκ., υιοθετώντας σύστημα ψεκασμού καυσίμου και με συνολικό βάρος, πλήρες υγρών, 214kg.

Η κατηγορία Adventure επεκτάθηκε σημαντικά από τότε που η Transalp άνοιξε πρώτη το δρόμο. Η Honda έχει την εκπληκτική pocket-adventurer CB500X, που είναι κατάλληλη για κατόχους διπλώματος Α2, την διπλής χρήσης, σούπερ αθλητική adventure ναυαρχίδα της CRF1100L Africa Twin, καθώς και την προσανατολισμένη στο διηπειρωτικό τουρισμό αδελφή της Africa Twin Adventure Sports με τη μεγάλη αυτονομία. Ως εκ τούτου, υπάρχει χώρος στη γκάμα μεσαίου κυβισμού της Honda για ένα μοντέλο που να προσελκύει πελάτες με διαφορετικές περιπετειώδεις φιλοδοξίες.

Και αυτό ακριβώς είναι κατασκευασμένη να κάνει η XL750 Transalp, γεγονός που φέρνει ξανά στο προσκήνιο ένα θρύλο της κατηγορίας adventure touring.

Η XL750 Transalp αντλεί έμπνευση από την αρχική εκείνη μοτοσυκλέτα και είναι ιδανική για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τη ζούγκλα της πόλης, και φυσικά, για όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες. Κινείται με την ίδια άνεση, είτε διασχίζοντας τις Άλπεις είτε σε χωμάτινες διαδρομές σηκώνοντας σύννεφα σκόνης. Σε αυτή την επιτυχημένη φόρμουλα έρχεται τώρα να προστεθεί ένας υψηλής απόδοσης κινητήρας, μια ολοκαίνουργια σχεδίαση και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που απαιτούν οι σύγχρονοι αναβάτες.

Με απλά λόγια, η XL750 Transalp είναι μία εξαιρετική all-rounder μοτοσυκλέτα που αφήνει αναπάντητη μία μόνο ερώτηση: Πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε;

Ο κινητήρας ενσωματώνει μεγάλο μέρος της μηχανολογικής τεχνογνωσίας της Honda σε μικρό διαθέσιμο χώρο και προσφέρει ισχυρή απόκριση σε όλο το εύρος στροφών – ό,τι ακριβώς απαιτείται για ταξίδια τουρισμού με έναν ή δύο αναβάτες. Ο νέος, παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 755κ.εκ. (τον οποίο μοιράζεται με τη νέα CB750 Hornet) αποδίδει μέγιστη ισχύ 91.8 PS (67.5kW) και υψηλή ροπή σε όλο το εύρος στροφών, με μέγιστη τιμή τα 75 Nm. Οι βελτιωμένες ρυθμίσεις του συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) προσανατολίζουν τον χαρακτήρα του κινητήρα προς τον τουρισμό και την άνεση.

Η συμπαγής, 8βάλβιδη Unicam κυλινδροκεφαλή που προέρχεται από τη CRF, χρησιμοποιεί αυλούς εισαγωγής κάθετης ροής και αγωγoύς εισερχόμενου αέρα με στροβιλιζόμενη ροή (Vortex Flow Ducts) ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη καύση. Ο στρόφαλος με κομβία στις 270° προσφέρει ανεπανάληπτη αίσθηση και χαρακτήρα. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού –  Throttle By Wire (TBW), προσφέρει πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον αναβάτη τα οποία περιλαμβάνουν 5 riding modes, εκ των οποίων τα 4 περιέχουν προ-καθορισμένους συνδυασμούς Ισχύος Κινητήρα (Engine Power), Φρένου Κινητήρα (Engine Braking), ABS και του Honda Selectable Torque Control (HSTC) με ενσωματωμένο Wheelie Control (έλεγχο ανύψωσης εμπρός τροχού). Το 5ο ‘User’ mode επιτρέπει στον αναβάτη να ορίσει τον δικό του επιθυμητό συνδυασμό.

Στην κορυφή της πλούσιας λίστας εξοπλισμού βρίσκεται μία έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών που παρέχει με ευκρίνεια πληροφορίες και διαχείριση όλων των συστημάτων, καθώς και τη συνδεσιμότητα του συστήματος Honda Smartphone Voice Control system (HSVCs)* για συσκευές Android και IOS. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ τα φλας υιοθετούν Λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης και περιλαμβάνουν επίσης την τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS) που προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.

Ξεκινώντας από λευκή κόλλα χαρτί, οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda ξεκίνησαν να κατασκευάζουν έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος θα τροφοδοτεί τόσο την street fighter CB750 Hornet όσο και την περιπετειώδη XL750 Transalp.

Αποτέλεσμα των προσπαθειών τους είναι ο 8-βάλβιδος κινητήρας Unicam χωρητικότητας 755κ.εκ. Η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων έχουν οριστεί αντίστοιχα στα 87 x 63.5mm και η σχέση συμπίεσης στο 11.0:1. Προσφέρει συναρπαστική απόδοση στις υψηλής στροφές, με μέγιστη ισχύ 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ. και συνοδεύεται από τεράστια αποθέματα ωφέλιμης ροπής από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές, με μέγιστη τιμή τα 75Nm στις 7.250 σαλ. Πρόκειται για έναν κινητήρα ο οποίος προσφέρει απολαυστικές επιδόσεις για κάθε είδους διαδρομή και για όλες τις αποστάσεις, καθώς και για αναβάτες ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας.

Υπάρχουν 4 επίπεδα για την Ισχύ Κινητήρα (Engine Power – EP), 3 επίπεδα για το Φρένο Κινητήρα (Engine Brake – EB), 2 επίπεδα για το ABS και 5 επίπεδα για το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που διαθέτει ενσωματωμένο Wheelie Control. Το HSTC και το ABS στον πίσω τροχό μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν. Τα riding modes προσφέρουν διαφορετικούς συνδυασμούς κάθε παραμέτρου. Το Wheelie Control είναι επίσης στάνταρ και ενσωματωμένο στο HSTC.

Το SPORT προσφέρει μέγιστη απόδοση και χρησιμοποιεί το επίπεδο 4 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), το επίπεδο 2 για το ABS και το επίπεδο 1 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το HSTC, ώστε να προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση με ελάχιστη παρέμβαση.

Το STANDARD είναι μία μεσαία ρύθμιση για οδήγηση στην πόλη που χρησιμοποιεί το επίπεδο 3 για την Ισχύ Κινητήρα (EP) και το HSTC και το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS.

Το RAIN είναι σχεδιασμένο για απαιτητικές συνθήκες δρόμου και χρησιμοποιεί τη χαμηλότερη ρύθμιση για την Ισχύ Κινητήρα (EP), δηλαδή το επίπεδο 1, για λιγότερο επιθετική απόδοση ισχύος, με το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS και το επίπεδο 5 για το HSTC.

Το GRAVEL χρησιμοποιεί το επίπεδο 2 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), επίπεδο 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), και το επίπεδο  4 για το HSTC, με ρύθμιση επιπέδου 1 για το ABS για οδήγηση με αυτοπεποίθηση σε πιο τραχιά off-road εδάφη.

Το USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει μεταξύ των ρυθμίσεων 1 και 4 την Ισχύ Κινητήρα (EP), 1 και 5 για το HSTC και 1 και 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), συν τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στον πίσω τροχό, και την αποθήκευσή τους για μελλοντική χρήση.

Facebook Comments