Στο 7,2% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο
Ο ετήσιος δείκτης παρέμεινε για τρίτο μήνα σε καθοδική τροχιά, μετά το άλμα του 12% που σημείωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο ετήσιος δείκτης παρέμεινε για τρίτο μήνα σε καθοδική τροχιά, μετά το άλμα του 12% που σημείωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Επιβράδυνε περαιτέρω στο τέλος του έτους ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.
Ειδικότερα, ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε τον Δεκέμβριο στο 7,2% από 8,5% τον προηγούμενο μήνα καθώς συνεχίστηκε η αποκλιμάκωση των τιμών ηλεκτρισμού (-8,8%), μετά το πρωτοφανές ράλι των προηγούμενων μηνών.
Ο ετήσιος δείκτης παρέμεινε για τρίτο μήνα σε καθοδική τροχιά, μετά το άλμα του 12% που σημείωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το υψηλό του 2022 ήταν πάντως τον Ιούνιο, στο +12,1%, ενώ ο μέσος ετήσιος δείκτης διαμορφώθηκε στο 9,6%.
Σε μηνιαία βάση, σύγκριση Δεκεμβρίου με Νοέμβριο 2022, ο δείκτης παρουσίασε μείωση 0,5%.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Στατιστική Αρχή έδειξαν πάντως μεγάλη αύξηση των τιμών σε βασικούς κλάδους της οικονομίας, με τις τιμές στα τρόφιμα να συνεχίζουν το ράλι των προηγούμενων μηνών. Ειδικότερα, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι η αύξηση του δείκτη κατά 7,2% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 15,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 2,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 2,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• 11,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 9,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 3,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
• 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 7,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 5,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Μόνο η ομάδα Επικοινωνίες εμφανίζει μείωση κατά 2,1% λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Facebook Comments