Οι δισεκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου δημιουργούν ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών ο οποίος δεν μπορεί να διαχειριστεί από ανθρώπινο παράγοντα.
Αυτού του είδους τα δεδομένα είναι γνωστά ως Big Data και είναι ζωτικής σημασίας η συλλογή, η επεξεργασία και η εξαγωγή συμπερασμάτων για την πρόβλεψη τάσεων της αγοράς ή για την λήψη μιας σημαντικής επιχειρηματικής (και όχι μόνο) απόφασης. Η διαχείριση των Big Data γίνεται με εφαρμογή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης. Το πώς μεταμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη την online εμπειρία των χρηστών, λόγω της εξατομίκευσης Big Data, θα δούμε μαζί στη συνέχεια.
Ψυχαγωγία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας
Ο μέσος άνθρωπος χρησιμοποιεί αρκετές συσκευές καθημερινά για να αποκτήσει πρόσβαση σε ψυχαγωγία. Η περιήγηση σε διάφορες πλατφόρμες και γενικά η online συμπεριφορά σας, είναι δεδομένα τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει μια πλατφόρμα social media, gaming ή streaming, για να μπορέσει να σας προσφέρει περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις σας.
Απλά φανταστείτε πόσο πιο εύκολο θα ήταν για τον χρήστη μιας πλατφόρμας όπως το Netflix να του προτείνονται σειρές που θα του αρέσουν χωρίς να ψάχνει με τις ώρες. Ή για παράδειγμα να του προτείνονται NetBet φρουτακια online προσαρμοσμένα στο στυλ παιχνιδιού που του αρέσει ή να του εμφανίζονται τα stories στο Instagram που πιθανώς θα τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Αυτό είναι κάτι που εξυπηρετεί μεν τους χρήστες καθώς βρίσκουν άμεσα αυτό που θέλουν χωρίς χάσιμο χρόνου, αλλά και τις εταιρείες που κρατάνε ικανοποιημένους τους πελάτες τους.
Επανάσταση στον τρόπο που ψωνίζετε online
Κάτι που πιθανότατα έχετε ήδη παρατηρήσει μέχρι τώρα από την εμπειρία σας online, είναι ότι ο τρόπος που ψάχνετε για να αγοράσετε ένα προϊόν έχει αλλάξει δραματικά σε σχέση με το παρελθόν. Πλέον, μπορούμε να βρούμε αυτό που θέλουμε βγάζοντας το μια φωτογραφία και να αφήσουμε τη μηχανή αναζήτησης να το βρει για εμάς ή να ρωτήσουμε κάποιον εικονικό βοηθό (Siri, Alexa, Google Assistant) να αναζητήσει αυτό για εμάς το προϊόν που μας ενδιαφέρει.
Ωστόσο, πολλές φορές ως καταναλωτές, δεν αγοράζουμε κάτι στοχευμένα και κάτι που έχουμε στο νου 100%. Εκεί μπαίνει η διαχείριση των Big Data από προηγμένου αλγόριθμους. Με τον τρόπο αυτό τα δεδομένα αυτά επεξεργάζονται και το αποτέλεσμα είναι η βελτιστοποίηση των διαφημίσεων ή των προϊόντων που μας εμφανίζονται στην αρχική ιστοσελίδων όπως το Pinterest ή το Instagram.
Το περιεχόμενο και ειδήσεις που θέλετε να δείτε
Με την επεξεργασία των Big Data από τις αναζητήσεις σας ή από την διάρκεια που βλέπετε κάτι στα social media (watch time), το περιεχόμενο που θα σας εμφανιστεί προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες σας. Αν για παράδειγμα σας ενδιαφέρουν τα μαγευτικά τοπία και οι διακοπές σε εξωτικά νησιά, τότε το Instagram θα σας εμφανίσει τα ανάλογα post και θα σας προτείνει τις κατάλληλες σελίδες για να ακολουθήσετε. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το τι ειδήσεις θα σας εμφανίζονται στην αρχική σελίδα αναζήτησης στο κινητό ή το tablet. Αν είστε λάτρεις των σπορ, τότε θα εμφανίζονται ειδήσεις για την αγαπημένη σας ομάδα κ.ο.κ.
Αυτό εξυπηρετεί και τους χρήστες που βλέπουν μόνο το περιεχόμενο που θέλουν αλλά και τις εταιρείες που βλέπουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες να μεγαλώνει.
Big Data και μερικές τελευταίες σκέψεις
Σαφώς και η διαχείριση των δεδομένων μας δεν πρέπει να λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία. Θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη προσοχή αλλά και νομικό πλαίσιο για να μην γίνει κακή διαχείριση ή και διαρροή στοιχείων και να είναι η ασφάλεια πάντα η νούμερο ένα προτεραιότητα για τους χρήστες.
Facebook Comments