Η ανάπτυξη της κατηγορίας SUV και η ηλεκτροκίνηση παραμένουν οι κυρίαρχες τάσεις σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί. Η Ευρώπη εισάγει νέα πρότυπα και οι πελάτες έχουν περισσότερες απαιτήσεις από τα οχήματά τους, καθιστώντας το νέο ASX επίκαιρο αλλά και σημαντικό για τη μάρκα.
Με το νέο ASX, η Mitsubishi Motors εισέρχεται στην καρδιά της κατηγορίας B–SUV, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ευρωπαϊκή ιστορία της. Το εξηλεκρισμένο SUV ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις βασικές αξίες της μάρκας
Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν καινοτόμο, υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L MPI–T, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μονάδα παρέχει πολύ καλές επιδόσεις, αποδίδοντας ισχύ 67kW και ροπή 160Nm, και, πράγμα σημαντικό για την οδήγηση στην πόλη, μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100km/h σε 14,0 δευτερόλεπτα. Όμως, οι επιδόσεις δεν επηρεάζουν την αποδοτικότητα του οχήματος και στον επίσημο κύκλο WLTP καταναλώνει 5,7*λίτρα/100km, ενώ εκπέμπει μόλις 130*g/km CO2.
Αυξημένες επιδόσεις υπόσχεται η έκδοση 1.3L DI–T η οποία περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3L με άμεσο ψεκασμό, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Ενσωματώνοντας μια μίζα-γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V, επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας τόσο κατά τη φάση της επιβράδυνσης όσο και κατά τη φάση της πέδησης, καθώς και ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής. Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 103kW με χειροκίνητο κιβώτιο και 260Nm ροπής., Η επιτάχυνση 0 -100km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 10,3 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έχουν μετρηθεί αντίστοιχα στα 5,7*λίτρα/100km και 130*g/km CO2.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ανάγκη για βιωσιμότητα και στην επιθυμία των πελατών για αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών ρύπων, το νέο ASX είναι το πρώτο μοντέλο της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης (HEV): συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.6L με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα multi–mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μονάδα των 105kW ικανοποιεί τις προσδοκίες του οδηγού σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά η προσθήκη ηλεκτρικής υποβοήθησης συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών, οι οποίες είναι μόλις 104*g/km CO2, και στη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου. Το πλήρως υβριδικό ASX Νέας Γενιάς καταναλώνει μόλις 4,6* λίτρα/100km με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών.
Οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις συμπληρώνονται από την plug–in υβριδική έκδοση (PHEV). Το σύστημα PHEV αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.6L σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 10,5 kWh. Μοναδικό μοντέλο στα πλαίσια της Συμμαχίας Renault–Nissan–Mitsubishi στην κατηγορία B–SUV, το νέο ASX της Mitsubishi Motors ακολουθεί τα χνάρια της διάταξης PHEV x SUV του Outlander PHEV και του Eclipse Cross PHEV.
Ο συνδυασμός της τεχνολογίας θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα αντιπροσωπεύει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στην οδήγηση με δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των πηγών ισχύος για μέγιστη αποδοτικότητα και ευκολία. Με την μπαταρία, το νέο ASX μπορεί να διανύσει έως και 62 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σε συνθήκες πόλης. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε μόλις 3 ώρες. Για μεγαλύτερη ευκολία και μέγιστη ευελιξία, η επαναφόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με χρήση οικιακής πρίζας.
Βάσει του επίσημου κύκλου WLTP, η plug–in υβριδική έκδοση εκπέμπει μόλις 30*g/km CO2 και καταναλώνει 1,3* λίτρα/100km, αποδίδοντας ισχύ 117kW.
Ενσωματωμένα σε μια πλήρη γκάμα πλούσια εξοπλισμένων εκδόσεων, όλα τα κινητήρια σύνολα είναι διαθέσιμα στο νέο ASX από την έναρξη της κυκλοφορίας του (η γκάμα και οι προδιαγραφές ενδέχεται να διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή).
Η νέα γενιά της ενσωματωμένης τεχνολογίας Dynamic Chassis Control της Mitsubishi Motors ενισχύει τις επιδόσεις των κινητηρίων συνόλων, παρέχοντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο του οχήματος.
Το σύστημα Multi–Sense νέας γενιάς ελέγχεται μέσω του SDA, και επιτρέπει στον οδηγό να εξατομικεύει την απόκριση του τιμονιού, το δυναμικό έλεγχο πλαισίου και την παροχή ισχύος.
Διατίθενται τρία drive modes:
-
ECO*: προτεραιότητα στη μέγιστη αποδοτικότητα.
-
PURE**: για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση.
-
SPORT: μέγιστη παροχή ισχύος και προσαρμογή των ρυθμίσεων δυναμικού ελέγχου πλαισίου και της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης για αυξημένη οδηγική απόλαυση.
-
MY SENSE: επιτρέπει στον οδηγό να εξατομικεύει την οδηγική εμπειρία καθώς και τον εσωτερικό φωτισμό, επιλέγοντας από οκτώ χρώματα φωτισμού LED.
Ανάλογα με το Drive Mode που έχει επιλεγεί μέσω του συστήματος Multi–Sense, μπορεί να ‘διαβάσει’ τα χαρακτηριστικά μιας στροφής και, αν χρειαστεί, να φρενάρει κάθε τροχό ξεχωριστά για πιο σταθερή τροχιά και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που συνεισφέρει στην αλληλεπίδραση οδηγού και οχήματος, υποστηρίζοντας την οδηγική εμπειρία, χωρίς ωστόσο να μειώνει την οδηγική απόλαυση, ώστε οι πελάτες να βιώνουν την εμπειρία που προσδοκούν, ανεξάρτητα από τη διαδρομή.
Η οδήγηση και ο χειρισμός του ASX εξασφαλίζουν την προβλεψιμότητα αλλά και την άνεση που προσδοκούν οι οδηγοί, αλλά με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν μοναδική την εμπειρία οδήγησης.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η διάταξη της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα με ελεγχόμενη απόκλιση πίσω. Η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε να προσφέρει μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου. Σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, το ASX Νέας Γενιάς προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και εκλεπτυσμένης απόδοσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα πέδησης του ASX εμπνέει σιγουριά εξασφαλίζοντας απόλυτο έλεγχο. Το όχημα χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό αεριζόμενων δίσκων 280 mm εμπρός (296 mm στο υβριδικό) και ταμπούρων 9″ πίσω για να διατηρεί τον έλεγχο σε οποιαδήποτε κατάσταση, (τα plug-in υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιούν δίσκους 296 mm εμπρός και 290 mm πίσω για μεγιστοποίηση της ισχύος πέδησης).
Αρωγός του συστήματος πέδησης είναι το Electronic Brake Effort Proportioning System που αυξάνει την απόδοση, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη βελτιωμένη αίσθηση φρεναρίσματος και στην αυξημένη ισχύ ακινητοποίησης.
Facebook Comments