Τις αισθητές τάσεις αποκλιμάκωσης των πληθωριστικών πιέσεων στην Ελλάδα τον Μάιο επιβεβαίωσε η μέτρηση του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ, με τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα να συνεχίζονται μεν αλλά με σημαντικά χαμηλότερους ρυθμούς.

Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή έτρεξε τον Μάιο με 2,4% ετησίως επιβραδύνοντας σημαντικά από το 3,1% του Απριλίου.

Σε επίπεδο μήνα, η σύγκριση Μαΐου – Απριλίου έδειξε μείωση κατά 0,3%.

Στα επιμέρους στοιχεία της μέτρησης της ΕΛΣΤΑΤ, η κατηγορία Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά έδειξε αύξηση τιμών με ρυθμό 3,1% ετησίως, επιβραδύνοντας σημαντικά από το 5,4% του περασμένου μήνα, ενώ αρκετά τρόφιμα εμφάνισαν και μηνιαία μείωση τιμών.

Συγκεκριμένα, τα νωπά λαχανικά εμφάνισαν μείωση 5,6% μηνιαίως, το νωπά φρούτα μείωση 3,5%, το χοιρινό μείωση 2,6% και το νωπό γάλα μείωση 2,2%.

Σε ετήσια βάση το ελαιόλαδο άσκησε τη μερίδα του λέοντος των πληθωριστικών πιέσεων με άνοδο 56,8% από πέρυσι, αλλά χαμηλότερα από το +63,7% του Απριλίου.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία μείωση κατά 0,3% του πληθωρισμού τον Μάιο προέκυψε κυρίως:

1. Από τις μειώσεις

– Κατά 0,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, πουλερικά, νωπά ψάρια, γιαούρτι.

– Κατά 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα)

– Κατά 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, φυσικό αέριο.

– Κατά 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

– Κατά 0,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

– Κατά 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις

– Κατά 0,8% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης

– Κατά 0,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία- καφενεία – κυλικεία.

Facebook Comments