Στη δημιουργία μιας νέας, ισχυρής μονάδας ελέγχου, με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (συντομογραφικά ΔΕΟΣ), η οποία αποτελεί ουσιαστικά ηχηρό μήνυμα προς τους φοροφυγάδες και τους λαθρεμπόρους, προχωράει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στο πλαίσιο ενίσχυσης του έμψυχου «οπλοστασίου» της.
Απώτερος στόχος, η ενδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών για την αύξηση των φορολογικών εισπράξεων, και κατ’ επέκταση η δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου για τη χρηματοδότηση νέων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση μείωσης της άμεσης φορολογίας και ενίσχυσης των εισοδημάτων.
Η ΔΕΟΣ θα λειτουργεί συντονισμένα με τις υπάρχουσες φορολογικές και τελωνειακές υπηρεσίες, ενώ η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και φορολογικών δεδομένων θα επιτρέπει τη διενέργεια ελέγχων σε υποθέσεις υψηλού κινδύνου.
Με τον συνδυασμό της ανθρώπινης εμπειρίας και της τεχνολογίας, οι νέες Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών θα επικεντρώνονται κυρίως σε μεγάλες επιχειρήσεις και εταιρείες που αποτελούν συχνά εστίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, όπως το εμπόριο καυσίμων, ο τουριστικός τομέας και ο κλάδος της βιομηχανίας.
Μάλιστα θα έχουν το δικό τους κτίριο ενώ στις επιχειρήσεων τους θα συνδράμει και το κέντρο επιχειρήσεων. Στόχος όπως αναφέρουν από το οικονομικό επιτελείο είναι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και η συρρίκνωση του “κενού” ΦΠΑ. Η νέα μονάδα θα αναλαμβάνει, επιχειρήσεις με τη βοήθεια drones, ψηφιακών χαρτών, και γενικότερα θα τους συνδράμει όλες οι διευθύνσεις της ΑΑΔΕ για τις αποκάλυψη κυκλωμάτων και περίεργων οικονομικών συναλλαγών.
Επίσης τίθεται σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα, στο πρότυπο του 1555. Ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, που θα διαθέτει πολλαπλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα απασχολεί έως 220 άτομα και θα διεκπεραιώνει σε καθημερινή βάση χιλιάδες ερωτήσεις και αιτήματα πολιτών. Στόχος είναι να αξιοποιηθεί το επιτυχημένο παράδειγμα λειτουργίας του 1555 και να προσαρμοστεί στις ανάγκες της ΑΑΔΕ και των φορολογουμένων. Το νέο τηλεφωνικό κέντρο θα ξεκινήσει σταδιακά την λειτουργία του στο τέλος του 1ου τριμήνου του επόμενου έτους.
Το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για το 2025 προβλέπει:
- Καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων των επιχειρήσεων στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 και λειτουργία πριν από το τέλος του 2024 της νέας εφαρμογής myDATAapp που θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας στην πλατφόρμα myDATA μέσω smartphone ή tablet.
- Ενεργοποίηση του Ψηφιακού Πελατολογίου τον Ιανουάριο του 2025.
Πρόκειται για ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το - Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώρους στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.
- Έναρξη υλοποίησης της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στις αρχές του 2025.
- Οι επιχειρήσεις θα υποχρεώνονται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης, και:
- Επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου σε όλους τους κλάδους της οικονομίας αρχής γενομένης από το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Facebook Comments