Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα βρίσκονται σε τροχιά ανάπτυξης, με τους καταναλωτές να δαπανούν το 2024 συνολικά 335 εκατ. ευρώ για τις ηλεκτρονικές τους αγορές σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 9% σε σχέση με το 2023.

Ωστόσο, τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν τις πλατφόρμες Q-Commerce με δικές τους αποθήκες, όπως τα eFood Market και Wolt Market, οι οποίες κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Σύμφωνα με το ετήσιο report της Convert Group, καταγράφεται αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6%, φτάνοντας τα 85 ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του αριθμού των τεμαχίων ανά παραγγελία (κατά μέσο όρο 34,3 τεμάχια έναντι 32,8 το 2023), ενώ η μέση online τιμή αγαθών αυξήθηκε μόλις κατά 1% σε σύγκριση με το 8% του 2023.

Το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ενώ το 2025 αναμένεται να επεκταθεί στο 90% με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food.

Ορισμένες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν σημαντική αύξηση στις online αγορές το 2024 σε σύγκριση με το 2023.

Συγκεκριμένα:

  • Προϊόντα για κατοικίδια: +18%
  • Ποτά και αναψυκτικά: +14%
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα: +12%
  • Συσκευασμένα τρόφιμα: +9%
  • Φρέσκα τρόφιμα: +8%

Επιπλέον, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν το 15% του συνόλου των online αγορών για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η Παρασκευή αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής ημέρα για online ψώνια, με το 16,8% των συνολικών παραγγελιών να πραγματοποιούνται τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η ανάπτυξη του κλάδου των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τάσης ψηφιοποίησης του λιανεμπορίου. Με τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, η αγορά αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους καταναλωτές που επιλέγουν την άνεση των διαδικτυακών αγορών.

Facebook Comments