Αλλαγές φέρνει το Υπουργείο Εσωτερικών στη λειτουργία του δημόσιου τομέα, καθώς εντός του επόμενου τριμήνου τίθεται σε εφαρμογή ένα νέο μοντέλο αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, πρόκειται για μια ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν ανώνυμα και τεκμηριωμένα να καταθέτουν τη γνώμη τους για την ποιότητα εξυπηρέτησης, τη συνέπεια και την αποτελεσματικότητα κάθε υπηρεσίας.

Το νέο σύστημα θα ξεκινήσει πιλοτικά σε μεγάλους δήμους, ΚΕΠ και εφορίες, με στόχο τη σταδιακή επέκταση σε όλο το φάσμα της Δημόσιας Διοίκησης. Η βαθμολόγηση των υπηρεσιών θα βασίζεται σε συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια, ενώ το υπουργείο προγραμματίζει τη δημοσιοποίηση δεικτών επίδοσης ανά φορέα σε τριμηνιαία βάση.

Το μοντέλο αυτό δεν αφορά την ατομική αξιολόγηση υπαλλήλων, αλλά τις υπηρεσίες συνολικά, ωστόσο τα αποτελέσματα θα λαμβάνονται υπόψη στον σχεδιασμό κινήτρων, επιμορφώσεων και μεταρρυθμίσεων. Το βασικό ζητούμενο είναι η βελτίωση της καθημερινής εμπειρίας του πολίτη και η ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας στο Δημόσιο.

Πηγές του ΥΠΕΣ αναφέρουν ότι το έργο υλοποιείται με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, και εκτιμάται πως μέχρι τα τέλη του 2025 θα έχει καλύψει το 80% των κρίσιμων υπηρεσιών πρώτης γραμμής.

Facebook Comments