Στροφή στα σταθερά τιμολόγια: Οι πάροχοι ενέργειας αλλάζουν στρατηγική

Ραγδαία μεταστροφή των καταναλωτών προς τα σταθερά “μπλε” τιμολόγια ρεύματος καταγράφεται τους τελευταίους μήνες, με τις σχετικές συμβάσεις να πλησιάζουν – αν δεν έχουν ήδη ξεπεράσει – το ένα εκατομμύριο.
Η στροφή αυτή σχετίζεται άμεσα με την ανάγκη προστασίας από τις αυξομειώσεις των τιμών που παρατηρούνται στη χονδρεμπορική αγορά ενέργειας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Μπροστά σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι εταιρείες προμήθειας ενέργειας δεν μένουν αδρανείς. Ήδη ετοιμάζουν νέα προϊόντα σταθερής τιμολόγησης, πολλά από τα οποία ενσωματώνουν πρωτοποριακές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις καταναλωτικές συνήθειες και το προφίλ των πελατών. Ανάμεσα στις προτάσεις που εξετάζονται περιλαμβάνονται και συμβόλαια μικρότερης διάρκειας από τους 12 μήνες, τα οποία είχαν καταργηθεί αλλά φαίνεται να επανέρχονται δυναμικά.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, όσα τιμολόγια δεν περιλαμβάνουν ρήτρες, όπως της χονδρεμπορικής τιμής, θα πρέπει να θεωρούνται σταθερά, ακόμη κι αν παρουσιάζουν πολλαπλές ζώνες τιμολόγησης ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή την κατανάλωση.
Σημαντικές πληροφορίες για τη φύση και τη μορφή των νέων προϊόντων που σχεδιάζονται, προκύπτουν από τη διαβούλευση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για το πλαίσιο εποπτείας της αγοράς προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Η εταιρεία σημειώνει ότι ο περιορισμός σε μία μόνο μορφή σταθερού τιμολογίου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς και επισημαίνει την ανάγκη για κίνητρα καινοτομίας στους προμηθευτές.
Η επίσημη διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την πλευρά των εταιρειών, με πολλούς παρόχους αλλά και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Προμηθευτών Ενέργειας να κάνουν λόγο για υπερβολικά αυστηρό πλαίσιο και περιορισμό στην εμπορική πολιτική.
Παρότι η φάση της δημόσιας διαβούλευσης έχει ολοκληρωθεί, οι συζητήσεις συνεχίζονται, με επίκεντρο το πόση ευελιξία θα δοθεί στους προμηθευτές για να σχεδιάσουν νέα προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, χωρίς να θυσιάζεται η διαφάνεια και η προστασία του πελάτη.
Το τελικό σχήμα των προϊόντων θα διαμορφωθεί με βάση τις αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής και τις ισορροπίες που θα επιτευχθούν ανάμεσα στην προστασία του καταναλωτή και την ευελιξία των επιχειρήσεων στην αγορά ενέργειας.
Facebook Comments