Με την πώληση 300 αεροσκαφών σε τρεις κινεζικές εταιρείες έσπευσε χθες η Boeing να συσφίξει τις εμπορικές σχέσεις της με την Κίνα και να εκμεταλλευτεί την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ, στις ΗΠΑ. Κατέγραψε, έτσι, μια επιτυχία έναντι της ανταγωνίστριάς της, της ευρωπαϊκής Airbus, που ήδη έχει ενισχυμένη θέση στην κινεζική αγορά. Πρόκειται για παραγγελία πολλών δεκάδων δισ. δολαρίων και είναι η μεγαλύτερη που έχει συνάψει η αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία με κινεζικές επιχειρήσεις. Τη συμφωνία έσπευσε να επιβεβαιώσει μία από τις τρεις εταιρείες, η ICBC Financial Leasing Co., αναφέροντας ότι παρήγγειλε 30 αεροσκάφη τύπου 737-800 συνολικής αξίας 2,88 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με το επίσημο ειδησεογραφικό πρακτορείο της Κίνας, Ξινχουά, οι άλλες δύο κινεζικές εταιρείες είναι οι China Aviation Supplies Holding Company και China Development Bank Leasing.

Η αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία ετοιμάζεται, άλλωστε, να κατασκευάσει στην Κίνα την πρώτη της μονάδα ολοκλήρωσης αεροσκαφών εκτός ΗΠΑ στην κινεζική επαρχία Ζετζιάνγκ. Σύμφωνα μάλιστα με τη Shanghai Securities News, υποβλήθηκε άμεσα σχετική αίτηση έγκρισης στην κινεζική ηγεσία.

Στόχος της επιλογής της αυτής είναι και πάλι να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις την Airbus που έχει ήδη οικοδομήσει μονάδα τελικής συναρμολόγησης για μεσαία αεροσκάφη στο βόρειο λιμάνι της χώρας στην Τιαντζίν. Οπως ανέφερε το πρακτορείο Ξινχουά, η Boeing υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την κινεζική Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) για τη μονάδα ολοκλήρωσης αεροσκαφών στην Κίνα. Από τον Αύγουστο έχει, άλλωστε, αναβαθμίσει στο 5% την πρόβλεψή της για αύξηση της ζήτησης για τα αεροσκάφη της από την Κίνα. Κι αυτό επειδή εκτιμά πως η δεύτερη οικονομία στον κόσμο θα χρειαστεί 6.330 αεροσκάφη μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Σημειωτέον ότι ο αριθμός των επιβατών που μετακινούνται αεροπορικώς από και προς την Κίνα, καθώς και στο εσωτερικό της χώρας, αναμένεται να έχει τριπλασιαστεί μέχρι το 2034 φθάνοντας σε 1,3 δισ. άτομα. Αυτό σημαίνει ότι θα υπερβεί το 1,2 δισ. άτομα, που είναι ο αντίστοιχος αριθμός επιβατών για τις ΗΠΑ.

Είναι, άλλωστε, πιθανό να ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες ανάμεσα σε κινεζικές και αμερικανικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου. Ο κ. Σι έχει ήδη έρθει σε επαφή με τους διευθύνοντες συμβούλους αμερικανικών κολοσσών όπως οι Honeywell, Cisco Systems, IBM IMB.N και Starbucks όπως, άλλωστε, και με τους αντίστοιχους των κινεζικών εταιρειών όπως οι Alibaba, Baidu και Lenovo Baidu. Εξάλλου, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης επίσκεψής του στην Κίνα, επιχείρησε εκ νέου να καθησυχάσει κάθε ανησυχία για την κινεζική οικονομία, τονίζοντας ότι το Πεκίνο δεν προτίθεται να χειραγωγήσει την ισοτιμία του γουάν για να τονώσει τις εξαγωγές της χώρας, είναι αποφασισμένο αντιθέτως να επισπεύσει το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς ενώ δεν πρόκειται να εμπλακεί σε κυβερνοκλοπές.

Παρά τις διαβεβαιώσεις του, όμως, η Αμερικανίδα υπουργός Εμπορίου, Πένι Πρίτζκερ, υποδέχθηκε τον κ. Σι προτείνοντάς του συνεργασία και στήριξη, αλλά στη συνέχεια εξέφρασε τις «σοβαρές ανησυχίες» της αμερικανικής κυβέρνησης και των αμερικανικών επιχειρήσεων γύρω από τους όρους συμμετοχής των ξένων επιχειρήσεων «σε ένα μεγάλο φάσμα τομέων της κινεζικής οικονομίας».

Facebook Comments