Ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που πρόκειται να κατατεθεί για συζήτηση στη Βουλή, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, είναι εκείνο για τα θέματα παιδείας, το ονομασθέν από τον πρώην υπουργό κ. Μπαλτά, ως νομοσχέδιο «κουρελού».

Εν τω μεταξύ, προέκυψε το «αλαλούμ» με τον ΦΠΑ στην Ιδιωτική Εκπαίδευση,  οι  «πενταροδεκάρες», κ.λπ., που δικαιολογούν την «αλλεργία» του τίτλου…

Βέβαια, η μέχρι τώρα πορεία της νέας ηγεσίας του Υπ. παιδείας, δείχνει μια σαφή διαφοροποίηση και ξήλωμα των θέσεων της πολιτικής Μπαλτά. Ενδεικτική είναι η κόντρα των δύο στη συνεδρίαση της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ2, όπου ο πρώην υπουργός, κατηγόρησε τον κ. Φίλη, ότι συνηγορεί στο σύνθημα «Όχι Μπαλτά στην Παιδεία».

Στην πράξη, φαίνεται ότι το σχέδιο νόμου «σπάει» τουλάχιστον σε δύο νομοσχέδια, όπου το πρώτο που θα κατατεθεί, δε θα αφορά τα θέματα των ΑΕΙ, που ήταν και ο «καημός» των συντακτών της ομάδας Μπαλτά.

Έτσι, μετά την αλλαγή στην ηγεσία του Υπουργείου, με αυτή τη μεθόδευση, αναμένεται να αποχωρήσουν και κάποιοι εναπομείναντες συνεργάτες του Μπαλτά, που  αρθρογραφώντας, πρόσφατα, κατηγορούν τη νυν ηγεσία για το «πάγωμα» της απόσυρσης των νομοθετημάτων Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου, που-κατά τους ίδιους- «κατακρεούργησαν το χώρο της ανώτατης Παιδείας».

Επανερχόμαστε λοιπόν στο σχέδιο νόμου όπου μεταξύ των άλλων, προβλέπονται τα εξής για την Ιδιωτική εκπαίδευση:

1) Απαγορεύεται στα Ιδιωτικά σχολεία να κάνουν φροντιστηριακά μαθήματα και μαθήματα Γλωσσών στους μαθητές τους. Άραγε γιατί;;

2) Απαγορεύεται στα φροντιστήρια να λειτουργούν Κυριακές, Εορτές και αργίες, (μέχρι και την 17η Νοεμβρίου!!)

Με τον προτεινόμενο ασφυκτικό έλεγχο από τις Διευθύνσεις Β/θμιας εκπαίδευσης,  για τα ωρολόγια προγράμματα, ωράριο, καθηγητές, κλπ, δεν μπορεί να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή ή ότι άλλο σκέπτεται ο νομοθέτης. Αντίθετα, αυξάνεται η γραφειοκρατία χωρίς λόγο, δεδομένου ότι οι Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης, ούτε ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι, ούτε μπορεί να γίνουν, πόσο μάλλον που έχουν έλλειψη προσωπικού και βέβαια, λειτουργούν σε πρωινό ωράριο…
Μίλησε κανείς για ιδεοληψίες; Οι ενδιαφερόμενοι Ιδιωτικοί φορείς και οι γονείς έχουν ενημερωθεί για όλα αυτά; Βέβαια οι Σύλλογοι Γονέων έχουν κινητοποιηθεί ως τώρα για τα υπάρχοντα κενά της Β/θμιας εκπαίδευσης. Είναι σε εγρήγορση.

Άλλωστε, το σχέδιο νόμου είχε συνταχθεί από την «1η φορά Αριστερή Κυβέρνηση». Τώρα όμως, μετά τη συμφωνία και τη συζήτηση με τους «θεσμούς» για την εφαρμογή του 3ου  μνημονίου, πολλά σημεία μπορεί ν’ αλλάξουν γιατί βρισκόμαστε στην Κυβέρνηση της 2ης φοράς….  Ας ελπίσουμε, ότι σιγά-σιγά, αυτή αποτάσσεται των ιδεοληψιών της…

Για την πλήρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, ακολουθεί το κείμενο ως έχει στο σχέδιο νόμου:

Άρθρο 48

Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών

1. Στα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαγορεύεται η χορήγηση άδειας φροντιστηρίου και άδειας κέντρου ξένων γλωσσών. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 της υποπαραγράφου Θ6 της παραγράφου Θ του ν.4093/2012 (Α΄ 222) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Η συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης (τυπικής ή άτυπης) και κατάρτισης, οι οποίες ανήκουν στο αυτό φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων, επιτρέπεται, εκτός από τη συστέγαση ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών».

2. Τα φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων γλωσσών καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης του υπουργείου, Παιδείας και Θρησκευμάτων το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, από όπου πρέπει να προκύπτει ο αριθμός των Τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος και ο διδάσκων κάθε διδακτικής ώρας.

3. Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν αμελλητί στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τον έλεγχο των τυπικών προσόντων των διδασκόντων, αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που συνάπτουν με τους διδάσκοντες. Οι ανωτέρω διευθύνσεις εκπαίδευσης υποχρεούται να χορηγούν στις διευθύνσεις του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ), στους επιθεωρητές εργασιακών σχέσεων και στις διευθύνσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τα κατατεθειμένα σε αυτές στοιχεία της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου. Με απόφαση του υπουργού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή στοιχεία της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου.

4. Οι ημέρες διακοπών και αργιών των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών καθορίζονται ως εξής: Α. Διακοπών: Ι) Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου έως και τη 2η Ιανουαρίου, ΙΙ) Πάσχα, από τη Μεγάλη Πέμπτη μέχρι και Τρίτη του Πάσχα. Β. Αργιών: Ι) όλες τις Κυριακές ΙΙ) τις θρησκευτικές γιορτές των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος ΙΙΙ) τις εθνικές επετείους της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου IV) 17η Νοεμβρίου V) την Καθαρά Δευτέρα VI) την 1η Μαΐου VII) την κατά τις ισχύουσες διατάξεις ημέρα αργίας για την έδρα κάθε φροντιστηρίου και κέντρου ξένων γλωσσών λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής γιορτής VIII) τη γιορτή Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

5. Κατά τις ημέρες αργιών και διακοπών οι καθηγητές δεν υποχρεούνται να παρέχουν την εργασία τους δικαιούμενοι των αντίστοιχων αποδοχών. Σε περίπτωση απασχόλησης των καθηγητών σε ημέρες Κυριακής, οι αποδοχές των εργαζομένων προσαυξάνονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

6. Το εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών καθορίζεται στις 21 ώρες. Η συμπλήρωση πλήρους εβδομαδιαίου ωραρίου συνεπάγεται την απονομή 25 ενσήμων μηνιαίως, ανεξαρτήτως της κατανομής των διδακτικών ωρών μέσα στην εβδομάδα.

7. Η παρ.2 του αρ. 4 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) αντικαθίσταται ως εξής: «Παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, είναι δυνατόν να επιτρέπονται, κατόπιν σχετικής έγκρισης και ελέγχου τήρησης των απαραίτητων προϋποθέσεων από την κατά περίπτωση αρμόδια Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με απόφαση του Υπουργού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την παρέκκλιση και για οποιαδήποτε πρόσθετη εκπαιδευτική δραστηριότητα πέραν του ωρολογίου προγράμματος».

8. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται η παράγραφος Ζ του άρθρου Πρώτου του Κεφαλαίου Α του ν.4254/2014 (Α’ 85) και οι παράγραφοι 15 και 16 του άρθρου 47 του ν.3848/2010 (Α’ 71) και επανέρχονται σε ισχύ τα άρθρα 30 και 33 του νόμου 682/1977 και η παράγραφος 1 του άρθρου 11 του νόμου 1351/1983.

9. Στο άρθρο 30 του ν.682/1977 προστίθεται παράγραφος 12 ως εξής:

«Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012 της ΠΥΣ 6/2012 (Α’ 38) και της υποπαραγράφου ΙΑ.12 της παραγράφου ΙΑ άρθρου πρώτου του ν.4093/2013». Στην παράγραφο 1 του άρθρου 36 του ν.682/1977 προστίθεται η φράση: «Με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας είναι δυνατό να συμφωνηθούν ευνοϊκότεροι όροι αμοιβής και εργασίας για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς».

 

Ι.Κ.

Facebook Comments