Γαλλικός επεκτατισμός…
Γαλλικός επεκτατισμός
Πέραν των δηλώσεων του πρωθυπουργού ενδιαφέρον έχει η οριοθέτηση της χρονικής αφετηρίας με συνεχή σημειολογική αναφορά τον Γαλλικό Διαφωτισμό. (2)
Σε αντίθεση με τις κατ επανάληψη δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού της συγκυβέρνησης κου Αλέξη Τσίπρα και της συνεχούς μέχρι σήμερα εμφατικής αναφοράς στους όρους του Ουμανισμού και του Γαλλικού Διαφωτισμού, η ιστορική πολιτιστική συνεκτικότητα της Ελλάδας διαμορφώνεται πολύ πριν τον Γαλλικό Διαφωτισμό.
Ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός (3) ο Ρασιοναλισμός (4) η εμπειρική Καντιανή Θεώρηση (5) ακόμα ακόμα και ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός (6) αλλά και η Αστική Αγγλική Επανάσταση (7) όπως και άλλες κινηματικές “επαναστάσεις” που πέρασαν στην καταγεγραμμένη ιστορική συνέχεια του ανθρώπινου είδους “χάνονται” σύμφωνα με τις ομιλίες του πρωθυπουργού κάτω από την λάμψη και το φως της αναμφίβολα μεγάλης και μυθικής Γαλλικής επανάστασης.
Εδώ βέβαια θα έχει ενδιαφέρον να εξεταστή εάν υπάρχει Ελληνικός Διαφωτισμός και όχι μόνο Νεοελληνικός Διαφωτισμός αναδεικνύοντας την ιστορική συνέχεια της πατρίδας αλλά και συνδέοντας την, σαν γέφυρα πολιτισμικής συνέχειας του χθες με την σημερινή καθολικά υποταγμένη Ελλάδα που με αυτές τις συνεχείς παραδοχές διολισθαίνει χάνοντας σταδιακά την ιστορική εθνολογική της ταυτότητα στο όνομα της Ευρώπης .
Παρ όλα αυτά σημειολογικά ,στη νεώτερη εποχή, και ειδικά γύρω από τον εορτασμό των 200 ετών της Επανάστασης, αναπτύχθηκε μια “αναθεωρητική” ιστοριογραφία (κυρίως από Αγγλοσάξονες συγγραφείς) που αμφισβητεί τον κοινωνικό, ταξικό και οικονομικό χαρακτήρα της. Για παράδειγμα, ο A. Gobban, στο έργο του “Ο μύθος της Γαλλικής Επανάστασης”, θεωρεί ότι δεν υπήρξε μια επανάσταση αλλά μάλλον πολλές: μια επανάσταση των γραφειοκρατών εναντίον των διοικητικών δομών του Παλαιού Καθεστώτος, των ιδιοκτητών αγροτικής γης και των αστών καταναλωτών εναντίον της αγροτικής μεταρρύθμισης, των πόλεων εναντίον της επαρχίας και της επαρχίας εναντίον των πόλεων. (8)
Εν προκειμένω πέραν των ιστορικών και φιλοσοφικών αναζητήσεων ο Γαλλικός επεκτατισμός την συγκεκριμένη χρονική στιγμή εκφράζεται , και εμφανίζεται πρακτικά (πέραν της οποιασδήποτε ρητορίας) με την αποστολή του πυρηνοκίνητου γαλλικού αεροπλανοφόρου «Σαρλ ντε Γκωλ» στις ακτές της Συρίας αλλά και την συμμετοχή στους βομβαρδισμούς του daesh που οι ίδιοι δημιούργησαν “σιωπηρά” αποδεχόμενοι την παρεμβατικότητα των μεγάλων Δυνάμεων στην Αφρική και ιδιαίτερα στην Μέση Ανατολή.
Το αεροπλανοφόρο των Γάλλων που αποχώρησε την Τετάρτη από τη ναυτική βάση της Τουλόν συνοδεύεται συνήθως από ένα υποβρύχιο επίθεσης, μερικές φρεγάτες και ένα πλοίο ανεφοδιασμού. Κίνηση που δείχνει τον βαθύ επεκτατισμό και την Γαλλική προσπάθεια συ μετοχής στην γεωπολιτική σκηνή και την σημερινή σχεδιαζόμενη ανακατανομή πόρων και αναδεικνύει την προσπάθεια διεισδυτικότητας της Γαλλικής επιρροής στα αποικιοκρατικά καθεστώτα της Αφρικής.
Της Αφρικής που σαν επόμενη διεθνώς “εκμεταλλεύσιμη” Πηγή πόρων, έχει αποικιοκρατικά καθεστώτα τύπου Μπουργκίνα Φάσο αλλά και βίαιες Μοναρχίες που αποκορυφώνονται με αυτά που διαδραματίζονται στην Υεμένη ,το Μάλι κ.α. Έτσι δεν είναι τυχαίο το σημερινό γεγονός της συνέχειας απόδοσης κεφαλικών φόρων σε 14 χώρες της Αφρικής, όπου ακόμα πληρώνουν φόρους στην Γαλλική δημοκρατία.(9)
Οι “ανθρωπιστικές” παρεμβάσεις των φίλων Γάλλων ανιχνεύονται ευκρινώς εάν κανείς αναλύσει τα ΑΕΠ των χωρών της Αφρικής, την συμμετοχή των Γαλλικών επιχειρήσεων αλλά και το που “εξάγουν” τους πόρους τους όπως διαμάντια, πετρέλαια, χρυσό, βωξίτη, χαλκό, ψευδάργυρο, τιτάνιο κ.α. Οι δε ιστορικές διαδρομές των καθεστώτων αναδεικνύουν πολλά άνομα και παρακρατικά.
Και ενώ η Ευρώπη του Διαφωτισμού “απολαμβάνει”, στις 2 Δεκεμβρίου έχουμε την Παγκόσμια ημέρα κατά της δουλείας με περίπου 218 εκατομμύρια παιδιά να υποχρεώνονται να εργασθούν. Σχεδόν 126 εκατομμύρια παιδιά 5 – 17 ετών εργάζονται κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, (ένα στα 12). Πάνω από 300.000 παιδιά ( πολλά από τα οποία είναι κάτω από 10 ετών) εκπαιδεύονται ως στρατιώτες και πολεμούν στις ανά τον κόσμο περιοχές έντασης. Η δε Αφρική έχει υψηλά ποσοστά δουλείας σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ και UNICEF.
Για την Ελλάδα του σήμερα όπου το Ψωμί Παιδεία Ελευθερία του 1974 δεν έχει εκπληρώσει τον στόχο του, απεναντίας έχει αποποιηθεί από τους ίδιους τους υποστηρικτές του στην πράξη,με διασπάθηση δημοσίου χρήματος,εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της χώρας και υφαρπαγή του Εθνικού πλούτου από “φίλιες χώρες,χρειάζεται ένα φωτεινό παράδειγμα ανθρωπιστικών και ιδεωδών που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με την σημειολογία έναρξης των ομιλιών του πρωθυπουργού της χώρας.
Η χώρα έχει ανάγκη από πραγματική έκφραση του τρίπτυχου «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη» και όχι άλλη μια Βαστίλη η οποία δεν βρήκε τον δρόμο της και χάθηκε όπως και χιλιάδες ανθρώπινες ζωές όπου άλλοτε σιωπηρά, άλλοτε φανερά σβήνουν πυροβολημένες στα απέραντα ορυχεία παραγωγής πλούτου των Γάλλων αποικιοκρατών .
Ίσως βέβαια έχουμε ζωντανή την ανάγκη Γαλλικής Τραπεζικής Υποστήριξης στην Ελλάδα.
Ίσως.
Όμως ο αείμνηστος Νίκος Καζαντζάκης, 1883-1957, Έλληνας συγγραφέας περιέγραφε Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει.
Δύσκολα πράγματα για την σημερινή εκμαυλισμένη πολιτική σκηνή.
2.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%86%CF%89%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
3.http://users.sch.gr/gkritikos/fl/1688-1789.htm
4.https://sciencearchives.wordpress.com/2011/05/25/%CF%8C-%CE%AE-%CF%8C/
5.https://sciencearchives.wordpress.com/2011/05/25/h-%CE%AC-%CE%AE-%CE%ADsi/
6.http://www.potheg.gr/PeriodDetails.aspx?lan=1&id=4
7.http://ergatiki.gr/article.php?issue=1091&id=8661
8.http://hellenicsunrise.blogspot.gr/2015/02/blog-post_99.html
9.http://fotavgeia.blogspot.gr/2015/11/14-african-countries-forced-by-france.html
Facebook Comments