Ιταλία: Ιδιωτικοποιείται το 40% των σιδηροδρόμων
Ιταλία: Ιδιωτικοποιείται το 40% των σιδηροδρόμων
Ιταλία: Ιδιωτικοποιείται το 40% των σιδηροδρόμων
Η Ρώμη ωστόσο είχε ανακοινώσει νωρίτερα τα σχέδιά της να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της Ferrovie dello Stato το επόμενο έτος, ενώ το υπουργείο Οικονομικών είχε διευκρινίσει πως θα λάβει χώρα μέσα στο β΄ εξάμηνο του επόμενου έτους. Από τις αρχές του 2016, η κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι θα προχωρήσει επίσης στην υλοποίηση των σχεδίων για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας εναέριας κυκλοφορίας Enav.
Απώτερος στόχος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων του Ματέο Ρέντσι είναι να αξιοποιήσει τα έσοδα από την πώληση των μεριδίων του κράτους για τη μείωση του δημόσιου χρέους που ανήλθε στο 136% του ΑΕΠ στα τέλη Ιουνίου, φθάνοντας τα 2,2 τρισ. ευρώ. Τον περασμένο μήνα, η Ρώμη προχώρησε στη δημόσια εγγραφή για το 40% της κρατικής εταιρείας ταχυδρομείων.
Οικονομικοί αναλυτές τηρούν επιφυλάξεις για τον βαθμό που θα καταφέρει η Ρώμη να μειώσει το υπέρογκο χρέος της χώρας. Αρχές Νοεμβρίου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως έχει εξασφαλίσει 6,6 δισ. ευρώ από την πώληση μεριδίων του κράτους και άλλες παρεμφερείς δραστηριότητες από τις αρχές του έτους. Αφού ανέλαβε την πολιτική ηγεσία της χώρας, ο Ματέο Ρέντσι είχε υποσχεθεί ιδιωτικοποιήσεις ανάλογες με το 0,7% του ΑΕΠ ανά έτος. Από τον Σεπτέμβριο, ο στόχος αυτός αναθεωρήθηκε χαμηλότερα στο 0,4% του ΑΕΠ, στο 0,5% το 2016 και για τα επόμενα δύο έτη.
Εκτός της ιδιωτικοποίησης της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων και των ιταλικών ταχυδρομείων, εκτιμάται πως η Ρώμη θα δώσει βάρος και στην πώληση ή την αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του κράτους. Τον Φεβρουάριο, η Ιταλία πούλησε μερίδιο αξίας 2,2 δισ. ευρώ που κατείχε στην Enel, τον μεγαλύτερο παροχέα υπηρεσιών κοινής ωφέλειας στην Ιταλία, αν και εξακολουθεί να ελέγχει το 25% των μετοχών. Ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθάρισε τον περασμένο Μάρτιο ότι δεν προτίθεται να πουλήσει το μερίδιο στον ενεργειακό όμιλο Eni, το οποίο υπολογίζεται στο 30%.
Facebook Comments