Μεικτά πρόσημα στην Ευρώπη
Μεικτά πρόσημα στην Ευρώπη
Ο FTSE 100 στο Λονδίνο ενισχύθηκε +0,69%, με τα σημαντικά κέρδη που σημείωσε η μετοχή της HSBC να ανεβάζει την αγορά του Λονδίνου. Ο μεταλλευτικός κλάδος «μάζεψε» τις απώλειες που είχε στο άνοιγμα.
Ο CAC στο Παρίσι έκλεισε με απώλειες -0,07%. Οι τίτλοι των Renault και Peugeot βρέθηκαν σε αρνητικό έδαφος, επηρεάζοντας τη γαλλική αγορά.
Ο DAX στη Φρανκφούρτη κέρδισε +0,17%, στην Ισπανία ο IBEX 35 βρέθηκε +0,52%, ενώ στην Ιταλία ο FTSE MIB σημείωσε οριακή άνοδο +0,02%. Τέλος, ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 σημείωσε πτώση -0,09%.
Στα μάκρο της ημέρας, πάνω από τις εκτιμήσεις διαμορφώθηκε τον Ιούνιο ο δείκτης Οικονομικού συναισθήματος ZEW στη Γερμανία, στις 38,5 μονάδες έναντι πρόβλεψης για 38,1 μονάδες, από τις 36,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Αντίθετα ο δείκτης τρεχουσών συνθηκών υποχώρησε ελαφρώς στο 8,6 από το 8,9 το Μάιο με τις εκτιμήσεις να περιμένουν βελτίωση στο 9,5.
Στο 2,7% ανήλθε ο πληθωρισμός της Βρετανίας για το Μάϊο, έναντι 2,4% που ήταν τον Απρίλιο. Οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει ότι ο πληθωρισμός θα κυμανθεί στο 2,6%. Όπως ανακοίνωσε η στατιστική υπηρεσία (ONS), η άνοδος του πληθωρισμού το Μάιο ήταν αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών των καυσίμων οι οποίες σημείωσαν άνοδο μεγαλύτερη σε σχέση με πέρυσι καθώς και της ενίσχυσης των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων. Αύξηση κατέγραψαν και οι τιμές στα είδη ρουχισμού και υπόδησης.
Παράλληλα, ο πληθωρισμός παραγωγού αυξήθηκε 1,2% έναντι 0,9% τον Απρίλιο, επίπεδο στο οποίο οι οικονομολόγοι ανέμεναν να διατηρηθεί.
Παρά την άνοδο 1,7% που σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων για τον Απρίλιο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ετήσιο επίπεδο υποχώρησαν κατά 5,95, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 χρόνων, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η μεγάλη πτώση οφείλεται στην αύξηση της ανεργίας στις 17 χώρες της Ευρωζώνης, που βρίσκεται σε επίπεδο ρεκόρ, στο 12,2%.
Ενδεικτικά, οι πωλήσεις της Peugeot κατέγραψαν πτώση 13% τον Μάιο, της Renault κατά 10% και κατά 11% της GM και της Fiat.
Facebook Comments