H ηγεσία της VW υπόσχεται πλήρη διαφάνεια
Η διαλεύκανση του πολύκροτου σκανδάλου παραποίησης τιμών στις εκπομπές εκατομμυρίων οχημάτων της Volkswagen προχωρά αργά
Η διαλεύκανση του πολύκροτου σκανδάλου παραποίησης τιμών στις εκπομπές εκατομμυρίων οχημάτων της Volkswagen προχωρά αργά
Σύμφωνα με τον ίδιο, η σημερινή συγκυρία αποτελεί «τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της επιχείρησης». Ο Χανς-Ντίτερ Πετς διαβεβαίωσε τους μετόχους της VW, που είδαν την αξία των μετοχών τους να παίρνει τον κατήφορο τους περασμένους δυόμιση μήνες, ότι ο όμιλος VW εξακολουθεί να διατηρεί «πλήρη ικανότητα δράσης από κάθε άποψη, ακόμη και αυτές τις ταραχώδεις μέρες», όπως είπε χαρακτηριστικά. Ασκήσεις αισιοδοξίας έκανε όμως και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen Ματίας Μύλερ. Όπως δήλωσε, «κάνουμε τα πάντα για να αντιμετωπίσουμε την παρούσα κατάσταση, αλλά δεν θα επιτρέψουμε σε αυτήν την κρίση να μας παραλύσει», αλλά αντιθέτως «θα την αξιοποιήσουμε ως καταλύτη για την αλλαγή που χρειάζεται η VW», τόνισε.
Αναπάντητα καίρια ερωτήματα
Ακόμη δεν έχουν απαντηθεί πάντως βασικά ερωτήματα για το πώς το σκάνδαλο πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις, ποιος γνώριζε για την ύπαρξή του και αν και σε ποιο βαθμό ήταν μυημένα στην υπόθεση κορυφαία στελέχη του ομίλου. Ο Χανς-Ντίτερ Πετς παραδέχθηκε ότι υπήρξαν μεταξύ άλλων «λανθασμένες ατομικές συμπεριφορές και προσωπικές παραλείψεις μεμονωμένων εργαζομένων», ωστόσο εκτίμηση της ηγεσίας της VW είναι ότι στο σκάνδαλο συνέβαλε μόνο «ένας περιορισμένος αριθμός εργαζομένων». Ο κ. Πετς δεν θέλησε να αναφερθεί σε συγκεκριμένα ονόματα, επικαλούμενος τις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και το ισχύον τεκμήριο της αθωότητας. «Η επιμέλεια προηγείται της ταχύτητας», επισήμανε ο επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου, ζητώντας υπομονή με ορόσημο τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας στις 21 Απριλίου του 2016, όπου η εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει μια πλήρη έκθεση για την πορεία των ερευνών.
Πάντως το σκάνδαλο έχει αναμφίβολα προκαλέσει ρωγμές στο οικοδόμημα της VW. Στο διαδίκτυο και όχι μόνο κυριαρχεί ο όρος Dieselgate για μια υπόθεση που έχει τις ρίζες της στο 2005. Ο όμιλος είχε αποφασίσει τότε να επεκταθεί δυναμικά στην αγορά των ΗΠΑ, ποντάροντας στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ώστε να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο της αμερικανικής αγοράς. Ωστόσο, αρχικά ήταν αδύνατο να εκπληρωθούν οι αυστηρές προδιαγραφές που ίσχυαν εκεί σε σχέση με την εκπομπή οξειδίου του αζώτου. Η «λύση» βρέθηκε με την ενσωμάτωση του παράνομου λογισμικού που παραποιούσε τις τιμές των εκπομπών κατά τον τεχνικό έλεγχο.
Απρόβλεπτο το τελικό κόστος του σκανδάλου
Οι παρατυπίες δεν έγιναν αντιληπτές επί σειρά ετών. Το 2014 προφανώς αγνοήθηκαν προειδοποιήσεις των αρμόδιων αμερικανικών υπηρεσιών προς τη διοίκηση του ομίλου. Ώσπου στις 18 Σεπτεμβρίου το πολύκροτο σκάνδαλο της VW έγινε γνωστό σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας εντελώς νέα δεδομένα για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Από τότε η εταιρεία επικεντρώνει τις προσπάθειές της στη διαχείριση και διαλεύκανση του σκανδάλου και επιχειρεί να γυρίσει σελίδα. Ο επικεφαλής της Ματίας Μύλερ τόνισε χθες στο Βόλφσμπουργκ ότι σημειώνεται πρόοδος στην εφαρμογή του σχεδίου των πέντε σημείων που είχε παρουσιάσει ο ίδιος προ μερικών εβδομάδων. Στο επίκεντρο αυτού του σχεδίου βρίσκεται η ανάκτηση της χαμένης εμπιστοσύνης των πελατών του ομίλου.
Τον προσεχή Ιανουάριο ξεκινούν οι ανακλήσεις οχημάτων, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν ολόκληρο το 2016. Σε ό,τι αφορά το κόστος του σκανδάλου δεν μπορούν ακόμη να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις. Η VW έχει δημιουργήσει ένα αποθεματικό 6,7 δις ευρώ, έχοντας ακόμη τραπεζικά δάνεια 20 δις ευρώ για παν ενδεχόμενο. Εκτός αυτών στα ταμεία του ομίλου βρίσκονται ακόμη 27 δις ευρώ. Ωστόσο, κανείς δεν γνωρίζει ακόμη πόσο μπορεί να κοστίσουν τελικά στον όμιλο οι μαζικές προσφυγές στις ΗΠΑ.
Facebook Comments