Στην Αθήνα σήμερα ο πρόεδρος της Cosco
Στην Αθήνα σήμερα ο πρόεδρος της Cosco
Στην Αθήνα σήμερα ο πρόεδρος της Cosco
Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν πως στο τομέα των ιδιωτικοποιήσεων προκρίνεται από το ΤΑΙΠΕΔ η πώληση μετοχών του ΟΛΠ ενώ παράλληλα επισήμαιναν πως θα τεθεί βέτο για την πώληση ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα για την ακτοπλοΐα στο λιμάνι του Πειραιά. Χαρακτηριστικά έλεγαν ότι εάν, για παράδειγμα, μετά την ιδιωτικοποίηση τεθεί θέμα μετακίνησης των πλοίων της ακτοπλοΐας σε άλλο σημείο του λιμανιού θα υπάρξει άρνηση ως προς αυτό το αίτημα.
Στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν, ιδιαίτερα μετά την αποτυχία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, ότι πρέπει να πωληθεί το 51% των μετοχών του ΟΛΠ προκειμένου να κερδηθεί το χαμένο έδαφος σε ό,τι αφορά την επίτευξη του στόχου της είσπραξης εντός του 2013 των 2,6 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.
Σε αναζήτηση μοντέλου ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ
Την τελική εισήγηση για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα κάνει στα τέλη Ιουλίου το ΤΑΙΠΕΔ, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ. Πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει το μοντέλο της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου.
Ενδεικτική του μοντέλου ιδιωτικοποίησης που φαίνεται να προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της επίσπευσης του διαγωνισμού είναι η δήλωση του προέδρου του Ταμείου Στέλιου Σταυρίδη στην αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal», στην οποία δήλωσε ότι η πώληση του 74% των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο, η οποία είχε σχεδιαστεί να γίνει το 2014, μπορεί να επισπευσθεί και να πραγματοποιηθεί εντός του έτους.
Ο ίδιος πρόσθεσε, δε, ότι μπορεί να περιλαμβάνει την παραχώρηση του μάνατζμεντ για περίοδο 30 ως 40 ετών. Ο κ. Σταυρίδης επισήμανε ότι το λιμάνι είναι μια ώριμη εναλλακτική, οι κινέζοι επενδυτές έχουν ήδη παρουσία εκεί και πρόσφατα ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε την Κίνα.
Για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες όπου είχε συναντήσεις με παράγοντες της Επιτροπής Ανταγωνισμού ο πρώην πλέον υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση της ο Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της Coscο θέτουν ορισμένα ερωτήματα ανάμεσα στα οποία είναι εάν είναι γεγονός πως η μητρική εταιρεία ανακοίνωσε το 2012 ζημιές 2 δισ. δολαρίων και για το 2011 ζημιές ύψους 1,7 δισ. δολαρίων.
Επίσης εκφράζουν την απορία γιατί να γίνουν εγκαίνια σε έναν ημιτελή προβλήτα που δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από το 2015, όπως λένε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται πως η ΟΜΥΛΕ μαζί με την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και τον Σύνδεσμο Αρχιεργατών – Εποπτών ΟΛΠ αποφάσισαν εν όψει των Γενικών Συνελεύσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ να πραγματοποιήσουν σήμερα, Τετάρτη, στάσεις εργασίας από τις 12.00 ως τις 19.00 με αίτημα να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Στον ΟΛΠ οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στις 12.30 στις πύλες του ΣΕΜΠΟ.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινώσει την έγκριση της χρηματοδότησης σε ποσοστό άνω του 90% για την κατασκευή τριών νέων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς, στο λιμάνι του Πειραιά κάνοντας δεκτό σχετικό αίτημα του ΟΛΠ
Facebook Comments