Η Ελλάδα στις τάσεις του φετινού καλοκαιριού
Η Ελλάδα στις τάσεις του φετινού καλοκαιριού
Η Ελλάδα στις τάσεις του φετινού καλοκαιριού
Οι μεγάλοι γερμανικοί τουρ οπερέιτορ καταγράφουν αυξημένη ζήτηση για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, με τον αριθμό των κρατήσεων μάλιστα να ξεπερνά εν τω μεταξύ τα περσινά επίπεδα ρεκόρ.
Στην Thomas Cook η Ελλάδα είναι φέτος ο τρίτος δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός, ενώ ο μέχρι στιγμής αριθμός των κρατήσεων «κινείται ελαφρώς πάνω από τα περσινά επίπεδα», αναφέρει ο όμιλος σε γραπτή του ανακοίνωση. Δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί για τους πελάτες της Thomas Cook είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα.
Tui: Η Ελλάδα εκτοπίζει την Τουρκία
Στην Tui την ίδια ώρα η Ελλάδα καταλαμβάνει φέτος τη δεύτερη θέση στη λίστα των δημοφιλέστερων προορισμών, με την Ισπανία να βρίσκεται -σχεδόν παραδοσιακά- στην πρώτη και την Τουρκία να εκτοπίζεται φέτος στην τρίτη θέση. Όπως είπε προς τη DW η εκπρόσωπος τύπου του ομίλου Άνγια Μπράουν:
«Οι κρατήσεις εξελίσσονται ικανοποιητικά και η Ελλάδα είναι μια από τις τάσεις του φετινού καλοκαιριού και κινούνται στα πολύ καλά επίπεδα της περασμένης χρονιάς. Δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι τα ελληνικά νησιά. Σημαντικότερος προορισμός για τους γερμανούς τουρίστες παραμένει η Κρήτη, ως το μεγαλύτερο νησί. Καλά εξελίσσονται τα πράγματα επίσης για τη Ρόδο και την Κέρκυρα. Η δε Κως που επλήγη από την προσφυγική κρίση αρχίζει να ανακάμπτει σημαντικά και προσεγγίζει σχεδόν τα επίπεδα του περασμένου καλοκαιριού. Ικανοποιητικά εξελίσσονται η κρατήσεις στην Tui όμως και για την ηπειρωτική Ελλάδα, κυρίως τη Χαλκιδική και τη δυτική Πελοπόννησο».
Τις αισιόδοξες αυτές εκτιμήσεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού φέτος επιβεβαιώνει και ο εκπρόσωπος τύπου της Alltours Στέφαν Ζούσκα, ο οποίος μίλησε στη DW. «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την Ελλάδα. Τα τελευταία τρία χρόνια η Ελλάδα σημείωνε διψήφια ποσοστά αύξησης σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Και για την τρέχουσα χρονιά διαβλέπουμε καλές πιθανότητες να ξεπεράσουμε αισθητά το αποτέλεσμα του περασμένου καλοκαιριού».
Η προσφυγική κρίση δεν επηρεάζει τους Γερμανούς
Πρώτοι στις προτιμήσεις των πελατών της Alltours ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί είναι για άλλη μια χρονιά η Κρήτη και η Ρόδος. Η ζήτηση για τα δυο αυτά νησιά «έχει εκτιναχτεί στα ύψη από τη στιγμή που εκδόθηκε ο τουριστικός μας κατάλογος τον περασμένο Οκτώβριο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ζούσκα, προσθέτοντας ότι παρά την αρχικώς περιορισμένη ζήτηση, «και η Κως έχει αρχίσει να ανακάμπτει αισθητά τις τελευταίες εβδομάδες, με τη ζήτηση να ξεπερνάει επίσης τα επίπεδα της περασμένης χρονιάς».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Alltours, η προσφυγική κρίση ενδεχομένως να έπαιξε κάποιο ρόλο το περασμένο φθινόπωρο, όταν το θέμα βρίσκονταν καθημερινά στην κορυφή της επικαιρότητας, εντούτοις στο μεταξύ δεν φαίνεται να επηρεάζει τους Γερμανούς όσον αφορά την επιλογή του τόπου διακοπών τους.
Καταλυτικό ρόλο αντίθετα διαδραμάτισαν φέτος οι εξελίξεις στην Τουρκία και κυρίως ο φόβος νέων τρομοκρατικών επιθέσεων. Οι παράγοντες αυτοί οδηγούν φέτος πολλούς τουρίστες στο να γυρίσουν μαζικά την πλάτη στην Τουρκία. Η εξέλιξη αυτή ωφελεί σημαντικά την Ελλάδα, ωστόσο μεγάλη κερδισμένη, και μάλιστα με διαφορά, φαίνεται πως είναι η Ισπανία η οποία αναμένεται να «βουλιάξει» φέτος από τουρίστες. Σημαντική άνοδο καταγράφουν επίσης οι κρατήσεις για Πορτογαλία αλλά και Βουλγαρία.
Αμελητέα για τους τουρίστες η αύξηση του ΦΠΑ
Όσον αφορά την αύξηση του ΦΠΑ οι εκπρόσωποι των μεγάλων γερμανικών τουριστικών ομίλων συμφωνούν ότι δεν αναμένεται να επηρεάσει τις κρατήσεις, δεδομένου ότι οι σχετικές συμφωνίες έχουν κλειστεί από πέρσι και ως εκ τούτου δεν επηρεάζονται οι τιμές των προσφερόμενων πακέτων διακοπών. Η μεταβολή του ΦΠΑ συνεπάγεται βέβαια και αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων και υπηρεσιών που πλήττει και τους τουρίστες, εντούτοις, όπως εκτιμά ο Στέφαν Ζούσκα, οι περιορισμένες κλίμακας ανατιμήσεις δεν αναμένεται να επηρεάσουν στο ελάχιστο τις κρατήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ξεκίνημα του τουριστικού ομίλου πριν από 42 χρόνια, συνδέεται άρρητα με την Ελλάδα αφού το πρώτο πακέτο διακοπών της Alltours το 1974 οδηγούσε στη Μύκονο. Στο απόγειο της ελληνικής κρίσης το 2012 μάλιστα, επικεφαλής της διαφημιστικής καμπάνιας του ομίλου για την Ελλάδα τέθηκε ο ίδιος ο ιδρυτής και νυν διευθύνων σύμβουλος Βίλι Φερχούβεν ο οποίος μέσα από πολυάριθμα ραδιοτηλεοπτικά σποτάκια αλλά και συνεντεύξεις του καλούσε τους Γερμανούς να στηρίξουν τον ελληνικό τουρισμό.
Facebook Comments