Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη…αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη...αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη...αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα
A BIGGER SPLASH/ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ 2.5/5
Σκηνοθεσία : Luca Guadagnino
Πρωταγωνιστούν : Tilda Swinton, Ralph Fiennes, Matthias Schoenaerts, Dakota Johnson
Οι διακοπές μιας ροκ σταρ( Swinton) και του συντρόφου ( Schoenaerts) της διακόπτονται από τον ερχομό ενός παλιού εραστή της ( Fiennes) και της κόρης του ( Johnson)…
Το μεγαλύτερο μέρος της πλοκής είναι βασισμένο πάνω στο φιλμ του Jacques Deray με τίτλο “La Piscine” το 1969 αλλά δανείζεται μέχρι και από Χίτσκοκ. Ένα “ηλιόλουστο” νουάρ που όσο περνά ο χρόνος σκοτεινιάζει..Ενώ όμως οι ταινίες που εξερευνούν την ερωτική επιθυμία σοφιστικές τύπων που τριγυρνάνε σε όμορφους χώρους , ντυμένοι και χτενισμένοι όμορφα, είναι τόσο βαρετές που σε εξαντλούν στην κυριολεξία, εδώ δεν συμβαίνει αυτό. Το αντίθετο, ο Guadagnino – που μετά το εκπληκτικό Ι am Love συνεργάζεται εκ νέου με την Swinton – σε κάνει να ενδιαφερθείς. Εκτός από την ικανότητα του, έχει να κάνει και με το καστ και τις δυνατότητες του είτε σε κόντρα ρόλους ( Swinton ως αντικείμενο πόθου ) ή και πρωτόγνωρους ( Fiennes που κερδίζει και τις εντυπώσεις). Ενδιαφερόμαστε αλλά δεν ταυτιζόμαστε με κάποιον από τους χαρακτήρες πάντως… Ωραία σκηνοθεσία με ποικιλία πλάνων σαν ο Ιταλός δημιουργός να γνωρίζει ότι η ιστορία που λέει δεν είναι κάτι βαθύ οπότε “του δίνει και καταλαβαίνει” στην κινηματογράφηση. To γυμνό είναι καλαίσθητο αλλά η μουσική παράταιρη. Το υποσενάριο με τους πρόσφυγες είναι αχρείαστο, δεν προσφέρει τίποτε και “κρεμάει” το φιλμ σε διάρκεια. Ο “καλλιτεχνικός” ήλιος του A bigger splash τους χωρά όλους….
EYE IN THE SKY/ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΧΘΡΟΣ 2.5/5
Σκηνοθεσία : Gavin Hood
Πρωταγωνιστούν : Helen Mirren, Alan Rickman, Aaron Paul
Η συνταγματάρχης Powell ( Mirren) είναι επικεφαλής επιχειρήσεων με drones για τις Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες. Στο πλαίσιο μια αποστολής για την εξόντωση τρομοκρατών στην Κένυα , τα πράγματα βγαίνουν εκτός ελέγχου όταν ένα κοριτσάκι μπαίνει ξαφνικά στην ζώνη πυρός….
Μια ταινία για την ηθική γύρω από τον “πόλεμο” μέσω drones, ένα θέμα με το οποίο όπως είναι λογικό και ο κινηματογράφος ασχολείται όλο και πιο πολύ. Αν προσθέσεις δε πολιτική , προπαγάνδα, στρατιωτική τεχνολογία και ίντριγκα, τότε προκύπτει ένα κοκτέιλ που μόνο αδιάφορο δεν είναι. Το καστ εξαιρετικό με πολύ καλές ερμηνείες – ευκαιρία να δούμε και τον πολυαγαπημένο κι αδικοχαμένο Rickman – σε ένα φιλμ που “παίζει” με το πόσο διαφορετικές είναι οι στρατιωτικές και πολιτικές ηγεσίες ΗΠΑ και Μεγάλης Βρετανίας. Κάτι που για τους Αμερικανούς αλλά και το κοινό στην άλλη άκρη του Ατλαντικού είναι φως φανάρι – σύμφωνα με τον Hood – δεν συμβαίνει με τους Βρετανούς και το Ευρωπαϊκό κοινό. O Hood διατηρεί την ένταση σε υψηλό επίπεδο και με τη χρήση – σχεδόν Οργουελικών – καμερών σε κάθε πιθανό κι απίθανο σημείο και δεν παίρνει θέση στο ερώτημα της ταινίας του αλλά προσπαθεί να διατηρήσει τις ισορροπίες. Σε εκείνο που είναι κάθετος είναι ότι στη μάχη – ακόμη κι αν συμμετέχεις από μακριά – ποτέ δεν βγαίνεις αλώβητος.
STORIA DAMORE 2/5
Σκηνοθεσία : Claudio Cupellini
Πρωταγωνιστούν : Elio Germano, Astrid Berges-Frisbey
Ιταλός σερβιτόρος γνωρίζει Γαλλίδα υποψήφιο μοντέλο και μεταξύ τους αναπτύσσεται ένας τρελός έρωτας….
Φιλότιμη προσπάθεια του Cupellini να πει μια ρομαντική ιστορία την οποία “υπονομεύει” όμως διευρύνοντας τον ορίζοντα της – χρονικό και μη – σε επικές διαστάσεις. Μέσα σε 125 προσπαθεί να χωρέσει πήγαινε-έλα σε Παρίσι και Μιλάνο, ναρκωτικά, σεξ, φυλακή, μόδα, προδοσία κι άλλα πολλά. Κι όταν καταγίνεσαι με πολλά ταυτόχρονα, το αποτέλεσμα συνήθως δεν είναι αυτό που πρέπει. Στα συν του φιλμ ότι οι προθέσεις είναι ειλικρινείς και φαίνεται, με εξαιρετικές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό δίδυμο. Δυνατή σκηνοθεσία, στυλιζαρισμένη και ωραία φωτογραφία και υψηλού επιπέδου παραγωγή. Το σενάριο όμως όσο προχωρά – προσπαθώντας να τα χωρέσει όλα – τόσο μη πιστευτό γίνεται ενώ και η μουσική είναι υπερβολική ενίοτε.
ME BEFORE YOU/ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ 1.5/5
Σκηνοθεσία : Thea Sharrock
Πρωταγωνιστούν : Emilia Clarke, Sam Claflin, Charles Dance
O έρωτας που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν πλούσια άνδρα που μένει παράλυτος και την κοπέλα κατώτερης κοινωνικής τάξης που αναλαμβάνει να τον φροντίσει…
Θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει ως ταινία Nicholas Sparks ( αυτός που έγραψε το Notebook ναι , αλλά τα Message in a Bottle, Nights in Rodanthe και άλλα τέτοια) αλά Βρετανικά. Η Clarke ( Game of thrones φυσικά) σε ένα πολύ διαφορετικό ρόλο , αθεράπευτα ρομαντική, γλυκιά σε σημείο ….αποστροφής. Α! και με τουλάχιστον “περίεργες” ( sic) ενδυματολογικές επιλογές που βελτιώνονται συν τω χρόνω. Ο Claflin πάλι είναι πολύ πιο φυσικός έως χαρισματικός ως ρομαντικός ήρωας, βοηθά και το “ευγενές” παρουσιαστικό. Κατά τ άλλα βλέπεις ό,τι περιμένεις. Κλισέ, μελό πολύ, ωραία τοπία, δακρύβρεχτη μουσική , μπαλάντες από Ed Sheeran και Imagine Dragons, καλές ερμηνείες από McTeer και Dance ως γονείς του ήρωα και απολύτως προβλέψιμο. Μέχρι το …τέλος που είναι αιρετικό για τέτοιου είδους ταινία..
ALL ROADS LEAD TO ROME/ΌΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΡΩΜΗ 1/5
Σκηνοθεσία : Ella Lemhagen
Πρωταγωνιστούν : Sarah Jessica Parker, Raoul Bova, Paz Vega, Claudia Cardinale
H Maggie ( Parker) ταξιδεύει στην Ιταλία με την κόρη της σε μια προσπάθεια να συσφίξουν τη σχέση τους. Καταλήγει όμως να “συσφίξει” τη σχέση της με πρώην εραστή ο οποίος ζει με την μητέρα του… Η οποία ετοιμάζεται να ..παντρευτεί κρυφά τον δικό της έρωτα…
H γνωστή φράση “ό,τι να ναι” είναι πολύ λίγη για να περιγράψει αυτό το…πράγμα. Η Parker τείνει – αν δεν έχει ήδη – να γίνει συνώνυμο των ταινιών κακής ποιότητας και τούτο το αγγλόφωνο ντεμπούτο της Σουηδής σκηνοθέτιδος αλλού πατά κι αλλού βρίσκεται. Σενάριο για κλάματα, διάλογοι γεμάτοι κλισέ, καμιά χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών, άνισος ρυθμός, τίποτε το φρέσκο. Ούτε σαν ταξιδιωτικός οδηγός για την Ιταλική επαρχία δεν μπορεί να λειτουργήσει……
Facebook Comments