Το οικονομικό περιβάλλον στη Γερμανία παραμένει αρκετά ευνοϊκό. Μισθοί και συντάξεις αυξάνονται και -εξαιτίας των ιστορικά χαμηλών επιτοκίων- οι περισσότεροι προτιμούν να ξοδέψουν τα χρήματά τους παρά να τα «παρκάρουν» στις τράπεζες. Η καταναλωτική διάθεση των Γερμανών βρίσκεται στα ύψη, λέει ο Χανς-Γοάχιμ Καμπ, επικεφαλής του ιδρύματος ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας gfu. «Οι πρώην πρωταθλητές της αποταμίευσης πηγαίνουν για ψώνια. Το καταναλωτικό κλίμα είναι θετικό. Και όταν υπάρχουν προϊόντα που θέλει ο καταναλωτής, τότε φυσικά και τα αγοράζει».

Μήπως όμως υπάρχει στο μεταξύ μια υπερπροσφορά προϊόντων; Χρειάζεται ο καταναλωτής όλα αυτά που του προσφέρονται; Οι πωλήσεις σταθερών (επιτραπέζιων) υπολογιστών, laptop αλλά και tablet υποχωρούν. Ψηφιακές μηχανές, βιντεοκάμερες camcorder και gaming κονσόλες καταγράφουν μάλιστα διψήφια ποσοστά μείωσης στις πωλήσεις. Ο λόγος είναι απλός: Δεν υπάρχει πλέον smartphone με το οποίο να μην μπορεί να βγάλει κανείς φωτογραφία, βίντεο ή να μπορεί να παίξει.

Κορεσμός της αγοράς

Ο διευθυντής της IFA Γενς Χάιτεκερ κάνει λόγο για κορεσμό της αγοράς, εντούτοις βλέπει και φως στο τούνελ: «Το γεγονός ότι η αγορά δεν αναπτύσσεται στην παρούσα φάση με γοργούς ρυθμούς σχετίζεται και με το ότι ικανοποιήθηκε η τεράστια ζήτηση των τελευταίων χρόνων. Τα τελευταία χρόνια η αγορά τηλεοράσεων και smartphone κινήθηκε με εντυπωσιακούς και πρωτοφανείς για τον κλάδο ρυθμούς. Πλέον βρισκόμαστε στα πρόθυρα της επόμενης φάσης, το νοιώθουμε αυτό. Η ζήτηση για την επόμενη γενιά τηλεοράσεων και ηλεκτρικών ειδών αυξάνεται».

Μολονότι μειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 κατά 2,3%, ο τζίρος των ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τον κλαδικό σύνδεσμο Bitkom, το 2016 οι Γερμανοί θα ξοδέψουν για τα κλασσικά μέσα ψυχαγωγίας, δηλαδή τηλεοράσεις, smartphone, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, κονσόλες παιχνιδιών και ηχοσυστήματα περισσότερα από 20 δις ευρώ. Το ίδρυμα ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας gfu μάλιστα, που συνυπολογίζει και τους υπολογιστές, ανεβάζει τη σχετική πρόβλεψη στα 27 δις ευρώ. Και όλοι φυσικά θέλουν ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα αυτή.

Στο επίκεντρο οι δικτυωμένες συσκευές

Στη φετινή IFA του Βερολίνου συμμετέχουν περισσότεροι από 1.600 εκθέτες από 50 χώρες του κόσμου. Τα 25 περίπτερα δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση, όπως λέει ο Γενς Χάιτεκερ: «Όλες οι θέσεις είναι κλεισμένες, δεν είχαμε καμία άλλη να δώσουμε. Κάναμε τα πάντα, στριμώξαμε τους εκθέτες, αλλάξαμε τους χώρους…». Γι΄ αυτό το λόγο η έκθεση θα μοιραστεί φέτος σε δυο χώρους. Η τρισδιάστατη εκτύπωση και τα robotics μεταφέρονται στον παλιό σταθμό των τρένων στο κέντρο της γερμανικής πρωτεύουσας.

Πέρσι η έκθεση προσέλκυσε περισσότερους από 250.000 επισκέπτες. «Εδώ θα έρθει ο έμπορος και θα παραγγείλει τα προϊόντα που τα Χριστούγεννα θα βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων», λέει ο Χανς-Γιοάχιμ Καμπ. «Ο καταναλωτής αναλαμβάνει εδώ το ρόλο του early adopter, που βλέπει και δοκιμάζει δηλαδή πρώτος τα νέα προϊόντα. Έτσι και η βιομηχανία βλέπει τις πρώτες αντιδράσεις».

Ο όγκος των παραγγελιών στην περσινή IFA ξεπέρασε τα 4,35 δις ευρώ. Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν και φέτος τα smartphone και οι τηλεοράσεις αλλά και άλλες κλασσικές συσκευές, όπως πλυντήρια και κάμερες που στο μεταξύ συνδέονται με το ίντερνετ και προγραμματίζονται από την οθόνη των κινητών τηλεφώνων.

Facebook Comments