Τέλος της χρυσής εποχής στη Γαλλία;
Σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία και περιορισμένη ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας
Σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία και περιορισμένη ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας
Στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα γνωστοί οίκοι όπως οι Yves Saint Laurent, Dior και Lanvin παρουσίασαν τις καινούργιες κολεξιόν τους. Οι υπεύθυνοι τόνισαν ότι δεν υπήρξαν ακυρώσεις όσον αφορά τους επισκέπτες, όπως ίσως θα περίμενε κανείς εξαιτίας των τρομοκρατικών επιθέσεων που σημειώθηκαν πέρσι στη Γαλλία. «Δεν υπάρχει λόγος να είμαστε απαισιόδοξοι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της γενικής Ένωσης Δημιουργών Μόδας και σχεδιαστής Πασκάλ Μοράν στην εφημερίδα Le Monde.
Το κλίμα στη βιομηχανία πολυτελών ειδών, η οποία παραμένει σήμα κατατεθέν της Γαλλίας, έχει αλλάξει. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα πολυτελή ξενοδοχεία και εστιατόρια, αφού πολλοί τουρίστες αποφεύγουν τη γαλλική πρωτεύουσα.
Το περασμένο καλοκαίρι ακόμη και πεντάστερα ξενοδοχεία προχώρησαν σε εκπτώσεις από 25 μέχρι και 45%. Κάποια ξενοδοχεία είχαν κλείσει ολόκληρους ορόφους, συμφώνα με δημοσιεύματα εφημερίδων.
Το χτύπημα στη Νίκαια
Η τρομοκρατική επίθεση στη Νίκαια, κατά την οποία 86 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι στη Γαλλία και παρέτεινε την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην οποία βρισκόταν ήδη η χώρα με βαριά οπλισμένους στρατιωτικούς στους δρόμους.
Οι εξελίξεις στον τουριστικό κλάδο προκαλούν ανησυχίες στην πολιτική σκηνή. Η Γαλλία θέλει οπωσδήποτε να διατηρήσει τη θέση της ως νούμερο τουριστικός προορισμός στον κόσμο με 84,5 εκατομμύρια ξένους τουρίστες (2015).
Τα προβλήματα στην ασιατική αγορά
Οι τρομοκρατικές επιθέσεις δεν είναι όμως το μόνο πρόβλημα του κλάδου. Η εξασθένηση των ρυθμών ανάπτυξης στην Κίνα προβληματίζει επίσης, όπως δηλώνει ο Γκιγιόμ ντε Σεν, διευθυντής του οίκου Hermés και πρόεδρος της Ένωσης Comité Colbert. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα τελευταία 20 χρόνια ο κλάδος επωφελήθηκε από τις αναδυόμενες αγορές, ειδικά της Ασίας. Το πεδίο αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη γαλλική οικονομία.
Πάντως το καλοκαίρι η συμβουλευτική επιχειρήσεων Deloitte δήλωνε πως η Γαλλία παραμένει ακόμη ο βασιλιάς των πολυτελών ειδών, διατηρώντας μερίδιο σχεδόν 25% της παγκόσμιας αγοράς.
Ωστόσο πολλοί ειδικοί του κλάδου διερωτώνται εάν μετά τη λάμψη των επιδείξεων μόδας έλθει και η πολυπόθητη κίνηση στην αγορά ή εάν τα χρυσά χρόνια της πλέον ακριβής βιομηχανίας έχουν παρέλθει.
Facebook Comments