Ένα χρόνο μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα το Παρίσι δεν ανέκαμψε τουριστικά
Ένα χρόνο μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι, οι οικονομικές συνέπειες συνεχίζουν να είναι εμφανείς
Ένα χρόνο μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι, οι οικονομικές συνέπειες συνεχίζουν να είναι εμφανείς
Ένα χρόνο μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι, οι οικονομικές συνέπειες συνεχίζουν να είναι εμφανείς. Η μείωση των τουριστών εκτιμάται στο 10% ενώ η κυβέρνηση χρηματοδοτεί διαφημιστική εκστρατεία.
Εδώ και 20 χρόνια ο Φρανσουά Παστό έχει ένα μικρό εστιατόριο στο νότιο Παρίσι. Το L´Epi Dupin επισκέπτονταν πολλοί τουρίστες. Συνεισέφεραν περίπου το ένα πέμπτο του τζίρου μέχρι τα τρομοκρατικά χτυπήματα της 13ης Νοεμβρίου του 2015, στις οποίες έχασαν τη ζωή τους 130 άνθρωποι. «Κάποια στιγμή όμως οι τουρίστες έπαψαν να έρχονται γιατί φοβόντουσαν νέα χτυπήματα», λέει ο Φρανσουά Παστό. «Σαν επιχειρηματίας έχει κανείς έξοδα, τα οποία πρέπει να καλύψει. Έπρεπε να κάνω κάτι για να μην μπω μέσα», συμπληρώνει. Έτσι αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές του και να πουλάει και παγωτό. Επιπλέον, όταν λίγο αργότερα ένας υπάλληλός του αποφάσισε να φύγει δεν κάλυψε πλέον τη θέση του.
Μετά τις 13 Νοεμβρίου οι Γάλλοι ήταν σοκαρισμένοι. Πολλοί προτιμούσαν τα βράδια να μείνουν στο σπίτι. Λίγες εβδομάδες όμως αργότερα, η ζωή βρήκε και πάλι τους κανονικούς της ρυθμούς. Μάλιστα οι ρυθμοί έγιναν ακόμη πιο έντονοι, λέει ο Μαρκ Βάτκινς από την συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα τουρισμού Coach Omnium. «Αυτό είναι ένα γνωστό ψυχολογικό φαινόμενο. Μετά από ένα τέτοιο τραγικό συμβάν, οι άνθρωποι ψωνίζουν περισσότερο και πηγαίνουν περισσότερο σε εστιατόρια. Προσπαθούν να αναπληρώσουν το κενό».
Πολλοί επιχειρηματίες, όχι μόνο στο Παρίσι αλλά και σε άλλες πόλεις, υποφέρουν από τις συνέπειες των τρομοκρατικών επιθέσεων. Εστιάτορες, ξενοδόχοι, ταξιδιωτικά γραφεία υπολογίζεται ότι έχουν χάσει πολλά εκατομμύρια ευρώ από τον τζίρο τους. «Το ότι επισκέπτονται το Παρίσι λιγότεροι άνθρωποι γίνεται αισθητό επιπλέον σε ταξιτζήδες, φαρμακοποιούς και σουπερμάρκετ», δηλώνει ο Κλοντ Μπουγ από την Ένωση Εμπορίου Alliance du Commerce του Παρισιού.
Δυναμική διαφημιστική εκστρατεία για την προσέλκυση τουριστών
Η συγκεκριμένη ένωση ζητά μείωση του ΦΠΑ για τους τουρίστες με στόχο να προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Η κυβέρνηση σκοπεύει επίσης να επενδύσει 40 εκατομμύρια ευρώ για διαφημιστική εκστρατεία. Ακόμα η περιοχή του Ile de France σχεδιάζει να εισαγάγει ένα ειδικό τουριστικό εισιτήριο για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
«Από τον περασμένο Ιούνιο έχουμε επενδύσει δύο εκατομμύρια ευρώ. Αναζητήσαμε ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους σε ολόκληρο τον κόσμο, και τους προσκαλέσαμε στο Παρίσι για να δουν πως η ζωή εδώ συνεχίζεται όπως και προηγουμένως», λέει ο Ζαν Φρανσουά Μαρτέν, αντιδήμαρχος του Παρισιού.
Η πόλη του φωτός έχει χάσει μέχρι σήμερα το 10% των τουριστών και ο αντιδήμαρχος ευελπιστεί ότι σιγά – σιγά θα επιστρέψουν. Την αισιοδοξία αυτή όμως δεν συμμερίζεται ο ειδικός σε θέματα τουρισμού Μαρκ Βάτκινς, διότι πιστεύει πως στην ουσία δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και πως ο φόβος συνεχίζει να υπάρχει. Συνιστά πάντως ψυχραιμία και ελπίζει να μην ξανασυμβεί κάτι τόσο αποτρόπαιο στη Γαλλία.
Facebook Comments