Τη στιγμή που η κυβέρνηση του Πάολο Τζεντιλόνι εστιάζει στο σχέδιο διάσωσης της ταλαιπωρημένης ιταλικής τράπεζας Monte dei Paschi di Siena, έρχεται αντιμέτωπη με άλλη μια εταιρική κρίση: το μέλλον της Alitalia.

Στελέχη του βασικού επενδυτή, Etihad Airways, και της Alitalia –η οποία πτώχευσε το 2008 μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες διάσωσής της από το κράτος και από ιδιώτες επενδυτές και η οποία βρέθηκε και πάλι στα πρόθυρα της κατάρρευσης το 2014- πρόκειται να συναντηθούν με Ιταλούς υπουργούς σήμερα, όπως γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του ο μεταφορέας με έδρα στο Αμπού Ντάμπι.

Τα στελέχη θα συζητήσουν νέα μέτρα αναδιάρθρωσης με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Μεταφορών στη Ρώμη, σύμφωνα με τρεις πηγές του Bloomberg από το περιβάλλον των διαπραγματεύσεων.

Σύμφωνα με τις πηγές, τα νέα σχέδια μπορεί να περιλαμβάνουν την περικοπή μέχρι 1.600 θέσεων εργασίας.

Η ιταλική εταιρία παλεύει ενάντια στο χρόνο, καθώς λιγότερο από τρία χρόνια αφότου η Etihad αγόρασε ένα μερίδιο 49% στο πλαίσιο σχεδίου για την αναβίωση της Alitalia, επενδυτές και πιστωτές προειδοποίησαν το μεταφορέα το Δεκέμβριο πως έχει στη διάθεσή του 60 μέρες για να καταστρώσει ένα βιώσιμο σχέδιο μείωσης κοστών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad, James Hogan, και άλλοι μέτοχοι, συναντιούνται με τους Ιταλούς υπουργούς ώστε να συζητήσουν επάνω στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο της Alitalia, εξήγησε ο CEO, ενώ στη συνάντηση θα παρευρεθεί και ο διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού μεταφορέα, Cramer Ball.

Η Alitalia θα λάβει επίσης επιπλέον χρηματοδότηση 231 εκατ. δολαρίων, μέσω εργαλείων που δεν περιλαμβάνουν δικαιώματα ψήφου, σύμφωνα με τα πρακτικά έκτακτης συνάντησης των μετόχων της εταιρίας, στις 22 Δεκεμβρίου.

Αφότου φτάσει σε συμφωνία με τους μετόχους της –που θα περιλαμβάνει συμφωνίες βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης με τις δύο μεγαλύτερες ιταλικές τράπεζες, την Intesa Sanpaolo και την UniCredit- η αεροπορική εταιρία σχεδιάζει να προχωρήσει σε συζητήσεις με τα σωματεία των εργαζομένων, με τους προμηθευτές της, με εταιρίες ενοικίασης αεροσκαφών και άλλους εταίρους, στην προσπάθεια να μειώσει τις δαπάνες.

Αφού έχασε σχεδόν 200 εκατ. ευρώ το 2015, το έλλειμμα της Alitalia για το 2016 θα μπορούσε να αγγίζει μέχρι και τα 400 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δύο πηγές. Η εταιρία πάντως δεν έχει σχολιάσει τις πληροφορίες.

Facebook Comments