HELL OR HIGH WATER/ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ     3/5

Σκηνοθεσία : David Mackenzie

Πρωταγωνιστούν : Chris Pine, Ben Foster, Jeff Bridges

2 αδέρφια, ο ένας διαζευγμένος με παιδί (Pine) και ο άλλος πρώην κατάδικος (Foster) καταφεύγουν σε σειρά ληστειών για να σώσουν το ράντσο τους. Στο κατόπι τους ο σερίφης της περιοχής (Bridges)…

Ένα σύγχρονο western κυρίως ( θα εξηγήσω στη συνέχεια γιατί), που μπορεί να μην φέρνει καινούρια στοιχεία στο είδος (για την ακρίβεια σε πολλούς θα θυμίσει σε κάποια σημεία το No Country for Old Men των αδερφών Κοέν ), παραμένει όμως ένα από τα διαμαντάκια της σεζόν. Η φόρμουλα είναι πολύ γνωστή. Παράνομοι εναντίον του νόμου, το ίδιο αφοσιωμένοι στο “έργο” τους και οι 2 πλευρές και με τον Mackenzie είτε με ωραίους διαλόγους είτε με τις σιωπές στα ηλιοβασιλέματα του Τέξας να σκιαγραφεί πολύ όμορφα και σε βάθος όχι μόνο τους χαρακτήρες του αλλά και τη δυναμική που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Με ένα εκπληκτικό τέλος που αφήνει θολό ποιος είναι νικητής και ποιος ο ηττημένος, αν υπάρχουν τέτοιοι. Ταυτόχρονα αποτελεί και μια ωδή στην απομόνωση και την μοναξιά της ζωής στις τοπικές κοινωνίες που σε γεμίζει μελαγχολία. Πολύ καλοί Pine και Foster αλλά την παράσταση κλέβει εύκολα ο Bridges (υποψήφιος για χρυσή σφαίρα, πολύ πιθανό να τον δούμε και στα Όσκαρ). Με τη φωτογραφία να αναδεικνύει την αποπνικτική ζέστη και μια πολύ καλή μουσική επένδυση από τον Nick Cave!!  Αν θα έπρεπε να καταλογίσω κάτι στον Mackenzie είναι η αναποφασιστικότητα του κατά διαστήματα σχετικά με το τι θέλει να είναι η ταινία του (θρίλερ, περιπέτεια κτλ.) και την τάση να κοπιάρει… Με πολύ καλά αποτελέσματα βέβαια…

A PEINE JOUVRE LES YEUX/ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ    2/5
Σκηνοθεσία : Leyla Bouzid
Πρωταγωνιστούν : Baya Medhaffer, Ghalia Benali, Montassar Ayari

Το καλοκαίρι του 2010 στην Τυνησία η 18χρονη Φάρα κάνει όσα δεν θέλουν οι γονείς της, που την φαντάζονται γιατρό. Τραγουδά σε ροκ μπάντα, πίνει αλκοόλ και γνωρίζει την νύχτα και τον έρωτα…

Ως ταινία ενηλικίωσης δεν παρουσιάζει κάτι το φρέσκο, το καινούριο. Αν βάλεις όμως μέσα και το έντονο πολιτικό στοιχείο, καθώς τα γεγονότα της ταινίας εκτυλίσσονται μερικούς μόνους μήνες πριν την επανάσταση των Γιασεμιών αποτέλεσμα της οποίας ήταν η ανατροπή του δικτάτορα – προέδρου Μπεν Αλί. Το τρικ είναι η επανάσταση μέσα στην επανάσταση. Η δύναμη της ταινίας είναι η Medhaffar που είναι πολύ καλή στο ρόλο της επαναστατούσας νεαρής σε ένα αντιστοίχως επαναστατικό περιβάλλον. Πολύ καλή και η φωτογραφία που δίνει χροιά ντοκιμαντέρ στο φιλμ ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί και η live εκτέλεση τραγουδιών σε πανκ ρυθμούς που γράφτηκαν ειδικά για την ταινία. Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο η Bouzid όμως δεν καταφέρνει να διατηρήσει σε όλη την ταινία το ρυθμό και την ένταση που χρειάζεται και στο τέλος πάσχει και στην αφήγηση. Επίσης υπάρχει μια δυστοκία στην σκιαγράφηση των σχέσεων μεταξύ των χαρακτήρων – πλην αυτής μεταξύ μητέρας και κόρης – οι οποίες φαντάζουν κάπως γενικές. Για τους μη γνωρίζοντες, ο μελαγχολικός χαρακτήρας του φιλμ οφείλεται και στο γεγονός ότι παρά την επανάσταση, στις εκλογές που ακολούθησαν επικράτησε το συντηρητικό κομμάτι των Αδελφών Μουσουλμάνων το οποίο δεν βελτίωσε πολύ τα πράγματα στη χώρα της Βορείου Αφρικής…

DENIAL/ΑΡΝΗΣΗ    2/5
Σκηνοθεσία : Mick Jackson
Πρωταγωνιστούν : Rachel Weisz, Tom Wilkinson, Timothy Spall

Η ιστορία της δικαστικής μάχης ανάμεσα στην ιστορικό Deborah Lipstad ( Wesiz) και τον επίσης ιστορικό David Irving ( Spall) για το αν υπήρξε ή όχι το Ολοκαύτωμα….

Πολλοί μπορεί να θυμούνται την υπόθεση, καθώς το 2000 αναστάτωσε το Ηνωμένο Βασίλειο και όχι μόνο και πολλοί διαβάζοντας μόνο την υπόθεση και το καστ σκέφτηκαν, γιατί όχι, και πολλά βραβεία. Η εκτέλεση όμως πάντα διαφέρει από αυτό που φαίνεται στα χαρτιά. Το σενάριο παρότι βασίζεται στα πρακτικά μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας δίκης δεν είναι υψηλού επιπέδου ακριβώς επειδή βασίζεται στα πρακτικά! Οι δικηγόροι της Lipstad αποφάσισαν ότι δεν θα έπρεπε να καταθέσει και να αντιπαρατεθεί ευθέως με τον Irving!!! Εξαιρετική στρατηγική, μεγάλη χαμένη ευκαιρία για τον κινηματογράφο. Επιπλέον περιέργως η Weisz δεν είναι σε φόρμα και χάνεται στο ρόλο καθώς προσπαθεί να μιμηθεί ακόμη και τα πιο μικρά τικ της Lipstad χάνοντας την ουσία  – παρεπιπτόντως  τραγικό το μαλλί που της έχουν φτιάξει. Πολύ καλύτεροι οι ανδρικοί ρόλοι που είναι αλήθεια ότι ανεβάζουν το φιλμ κατά ένα επίπεδο και ειδικά ο Spall είναι χάρμα ιδέσθαι, λείπει όμως η ένταση απόρροια και των περιορισμένων δυνατοτήτων του σκηνοθέτη του οποίου το ζενίθ ήταν το Bodyguard !!! Μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία…

DOBRA ZENA/ΚΑΛΗ ΣΥΖΥΓΟΣ    2/5
Σκηνοθεσία : Mirjana Karanovic
Πρωταγωνιστούν : Stevan Filipovic, Mirjana Karanovic

Η τακτοποιημένη ζωή μιας μεσήλικης νοικοκυράς στο Βελιγράδι γίνεται άνω κάτω όταν μαθαίνει ότι ο σύζυγος της είναι εγκληματίας πολέμου…

Το πρώτο σκηνοθετικό εγχείρημα της σταρ στη Σερβία και γενικά στα Βαλκάνια Karanovic αποτελεί μια γυναικεία ματιά στα τραύματα της μεταπολεμικής Σερβίας. Τα πάντα στην ταινία είναι η πρωταγωνίστρια της, η κάμερα την ακολουθεί παντού και σε ό,τι κάνει ( και η Karanovic είναι πολύ καλή), γιατί κατά τα άλλα όλα κυλούν περίπου όπως τα περιμένεις. Γενικά με πολλά κοντινά πλάνα η δημιουργός προσπαθεί να δώσει τα συναισθήματα των ηρώων. Πιο πολύ πάντως και από το μεγάλο δίλημμα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπη η ηρωίδα ή κι από όσα της συμβαίνουν, βρήκα ενδιαφέρουσες τις πινελιές που δίνει η σκηνοθέτιδα για την ατμόσφαιρα στο μεταπολεμικό Βελιγράδι μέσα από τις σκηνές της καθημερινότητας. Εδώ είναι Βαλκάνια! Εθνικισμός, διαφθορά, ματαιοδοξία, μελαγχολία. Μείον για μένα και το γεγονός ότι ενώ ασχολείται με ένα τόσο σοβαρό θέμα, δεν δίνει πουθενά την άποψη της νεολαίας που ούτως ή άλλως αυτή καλείται να διαχειριστεί τις νέες ισορροπίες. Παρακολουθείται ευχάριστα χωρίς να είναι κάτι σπουδαίο…

DER STAAT GEGEN FRITZ BAUER/ΥΠΟΘΕΣΗ ΦΡΙΤΣ ΜΠΑΟΥΕΡ:ΜΥΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ    1.5/5
Σκηνοθεσία : Lars Kraume
Πρωταγωνιστούν : Rudinger Klink, Burghart Klaussner, Andrej Kaminsky

Η ιστορία του ανθρώπου που οδήγησε στο εδώλιο του κατηγορουμένου τον Ναζί εγκληματία Adolf Eichmann…

Ο Bauer ήταν μια πολύ ιδιαίτερη προσωπικότητα, ιδεολόγος, σοσιαλιστής , ενδεχομένως gay, γερό ποτήρι με αυτοκτονικές τάσεις κι έζησε και στην εξορία στα χρόνια του Β Παγκοσμίου. Αν το συνδυάσεις με την εξαιρετική ερμηνεία του Klaussner, κάθε φορά που υπάρχει στο κάδρο… σε μαγνητίζει. Τι κρίμα που η ιστορία όπως δίνεται δεν παρουσιάζει το ίδιο ενδιαφέρον αλλά ούτε και οι υποϊστορίες που στήνει ο Kraume, ιδιαίτερα αυτή για τη σεξουαλικότητα του, που βασίζεται και σε φήμες. Για θρίλερ δεν έχει αγωνία και  αφήγηση είναι συμβατική και για δράμα οι χαρακτήρες είναι απλοϊκά δοσμένοι, είτε καλοί είτε κακοί. Κλασσική περίπτωση καλών προθέσεων και φτωχής εκτέλεσης…

xXx : RETURN OF XANDER CAGE/xXx : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ        1/5
Σκηνοθεσία : D.J. Karuso
Πρωταγωνιστούν : Vin Diesel, Samuel Jackson

Παρά το σκηνοθετημένο θάνατο του για να απολαύσει μια φυσιολογική ζωή, ο Xander Cage ( Diesel) υποχρεώνεται να επιστρέψει στην ενεργό δράση για να εξασφαλίσει ότι ένα καταστροφικό όπλο, με το όνομα Κουτί της Πανδώρας, δεν θα πέσει στα λάθος χέρια…

15 χρόνια μετά την πρώτη ταινία, ο Diesel επιστρέφει (δυστυχώς) στο ρόλο του απόλυτου μυστικού πράκτορα xXx. Πρόκειται πάντως για το 3ο φιλμ της σειράς καθώς στη 2η ταινία τον πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο Ice Cube με τα ίδια πάνω κάτω άσχημα αποτελέσματα. Διάλογοι τόσο κακοί που κάνουν τα James Bond του Brosnan να φαίνονται Σεξπιρικά κείμενα, οπτικά εφέ χαμηλού επιπέδου και σενάριο που σε σπρώχνει να βάλεις τα κλάματα, αν δεν σκάσεις από τα γέλια. Οφείλω να πω πάντως ότι τις σκηνές δράσης θα τις ζήλευαν πολλές “πιο σοβαρές” περιπέτειες. Είναι πάντως κρίμα γιατί είναι ένα φιλμ που υποτίθεται ότι θα προάγει τη συνεργασία Hollywood και Bollywood αλλά το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Και το χειρότερο είναι ότι πάμε και για 4ο φιλμ…

ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ

Σκηνοθεσία : Σωτήρης Τσαφούλιας
Πρωταγωνιστούν: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Δημήτρης Καταλειφός

Ένας εγκληματολόγος κι ένας μαθηματικός προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο 4 φόνων – διαφορετικών μεταξύ τους – που τους συνδέουν όμως ρήσεις του Πυθαγόρα….

MAYA THE BEE MOVIE/ΜΑΓΙΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ:Η ΤΑΙΝΙΑ
Σκηνοθεσία: Alexs Staadermann

Όταν εξαφανίζεται ο βασιλικός πολτός από την κυψέλη των μελισσών, όλες οι υποψίες πέφτουν στις σφήκες αλλά και στην καλόκαρδη Μάγια ως συνεργό της. Η μικρή μέλισσα τότε με τη βοήθεια των φίλων της ξεκινά ένα περιπετειώδες ταξίδι για να λύσει το μυστήριο…


 

Facebook Comments