Ανεξάρτητες και τεχνοκρατικές διοικήσεις σε όλες τις ΔΕΚΟ ζητούν οι Θεσμοί
Ανεξάρτητες και τεχνοκρατικές διοικήσεις ζητούν οι θεσμοί για όλες τις κρατικές επιχειρήσεις (ΔΕΚΟ) που θα τεθούν κάτω από την ομπρέλα του υπερταμείου
Ανεξάρτητες και τεχνοκρατικές διοικήσεις ζητούν οι θεσμοί για όλες τις κρατικές επιχειρήσεις (ΔΕΚΟ) που θα τεθούν κάτω από την ομπρέλα του υπερταμείου
Ανεξάρτητες και τεχνοκρατικές διοικήσεις ζητούν οι θεσμοί για όλες τις κρατικές επιχειρήσεις (ΔΕΚΟ) που θα τεθούν κάτω από την ομπρέλα του υπερταμείου. Μάλιστα οι θεσμοί ζητούν από εδώ και στο εξής, για κάθε είδους κοινωνική πολιτική που υλοποιείται μέσω των ΔΕΚΟ, να υπάρχει πλήρης αποτίμηση και τιμολόγηση του έργου, στο πλαίσιο της κοινοτικής νομοθεσίας. Το έργο αυτό, όταν αποφασιστεί να υλοποιηθεί για λόγους γενικότερου συμφέροντος, θα πρέπει να αποζημιώνεται στο ύψος του κόστους, συν ένα εύλογο κέρδος για την κρατική επιχείρηση.
«Αν στόχοι κοινωνικής πολιτικής ανατεθούν σε μια κρατική επιχείρηση (και όταν αυτοί δεν προκύπτουν από τη νομοθεσία, ή από συμβάσεις παραχώρησης ή άδειες εκμετάλλευσης) τότε η κρατική επιχείρηση θα αποζημιώνεται πλήρως από το κράτος για το κόστος τους, συμπεριλαμβανομένου ενός εύλογου κέρδους», αναφέρει το σχέδιο κειμένου για τη δεύτερη αξιολόγηση που τώρα συντάσσεται. Οι δαπάνες, μάλιστα, θα καθορίζονται σύμφωνα με το δίκαιο της Ε.Ε. –κυρίως με βάση τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και τη δέσμη υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος– ώστε να διασφαλίζεται ότι ο υπολογισμός του κόστους είναι διαφανής και να αποφεύγεται η τυχόν αθέμιτη ενίσχυση της επιχείρησης.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο κειμένου για τη δεύτερη αξιολόγηση της εφαρμογής του τρίτου μνημονίου που τώρα συντάσσεται από τους θεσμούς, για τις κρατικές επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν στη βάση του υπερταμείου, «θα υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ της λειτουργίας του κράτους ως ιδιοκτήτη και τις άλλες λειτουργίες του, που μπορεί να επηρεάσουν τις συνθήκες στις κρατικές επιχειρήσεις». Μάλιστα στο εξής, οι ΔΕΚΟ θα λειτουργούν στη βάση των αρχών που έχει εκπονήσει ο ΟΟΣΑ, σχετικά με την εταιρική διακυβέρνηση κρατικών επιχειρήσεων, αλλά και τις αρχές που προβλέπει ο ελληνικός κώδικας για την εταιρική διακυβέρνηση.
Εδώ βρίσκονται και τα σημεία τριβής μεταξύ θεσμών και κυβέρνησης στο κλείσιμο της φημολογούμενης συμφωνίας. Η κυβερνητική πλευρά επιχειρεί να δημιουργήσει «εξαιρέσεις» στον κανόνα που έχει συμφωνηθεί το καλοκαίρι του 2015 και ο οποίος θέλει «όλες ανεξαιρέτως οι κρατικές επιχειρήσεις και όλα τα κρατικά ακίνητα να μεταφέρονται στην ΕΔΗΣ και στο υπερταμείο αντίστοιχα». Κατά δεύτερο λόγο, κυβερνητικά στελέχη επιχειρούν, ακόμη και αν κάποιο περιουσιακό στοιχείο μεταφερθεί στην ΕΔΗΣ ή/και στο υπερταμείο, να διασφαλίσουν για τους ίδιους κάποιο ρόλο στη διοίκηση/διαχείριση.
Ο κατάλογος των επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στην ΕΔΗΣ (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών), σύμφωνα με το σχέδιο μνημονίου, θα περιλάβει όλες τις επιχειρήσεις του δημοσίου τομέα, που δεν είχαν ενταχθεί στην ΕΔΗΣ με προγενέστερες αποφάσεις. Στη νέα λίστα περιλαμβάνονται και οι ΕΑΒ, ΑΔΜΗΕ και Κτηματολόγιο.
Σχετικά με τους στόχους του ΤΑΙΠΕΔ, οι θεσμοί θέτουν ως στόχο εσόδων για φέτος και το 2018 τα 4,4 δισ. ευρώ. Οι θεσμοί θέτουν μια σειρά προαπαιτούμενων σχετικά με το ΤΑΙΠΕΔ για την υλοποίηση της συμφωνίας, ενώ ειδική μνεία γίνεται για την έναρξη της αποκρατικοποίησης της Εγνατίας Οδού, την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του Ελληνικού και την έναρξη της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ. Ειδικά για τις δύο τελευταίες αποκρατικοποιήσεις, στόχος είναι η ολοκλήρωσή τους μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Facebook Comments