Citi: Παρά την ανάκαμψη της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης τα νοικοκυριά πλήττονται από τη λιτότητα
Όπως σημειώνει η Citigroup σε νέο της note προς τους πελάτες της, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανακάμπτει με τον δείκτη ΡMI να αγγίζει υψηλό τριετίας
Όπως σημειώνει η Citigroup σε νέο της note προς τους πελάτες της, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανακάμπτει με τον δείκτη ΡMI να αγγίζει υψηλό τριετίας
Όπως σημειώνει η Citigroup σε νέο της note προς τους πελάτες της, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανακάμπτει με τον δείκτη ΡMI να αγγίζει υψηλό τριετίας και στο 50,5 τον Ιούνιο, τον τρίτο συνεχόμενο μήνα ανόδου.
Όπως επισημαίνει η Citi, αυτή είναι και η πρώτη φορά που ο PMI ξεπερνά το όριο του 50 από τον περασμένο Αύγουστο. Η ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα φάνηκε και από την έρευνα της Κομισιόν την περασμένη εβδομάδα, η οποία έδειξε ότι η βιομηχανική εμπιστοσύνη στον Ιούνιο αυξήθηκε, αναστρέφοντας το μεγαλύτερο μέρος της αδυναμίας του Μαΐου.
Η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε επίσης ελαφρώς και στον κατασκευαστικό τομέα, αν και από πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ μειώθηκε στους τομείς των υπηρεσιών και του λιανικού εμπορίου. Συνολικά, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη κυμάνθηκε γύρω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο της στο α εξάμηνο του 2017.
Ωστόσο, όπως τονίζει η Citi, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ πιο υποτονική και πολύ κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο.
Όπως σχολιάζει η αμερικάνικη τράπεζα, η συμφωνία στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου θα βοηθήσει πιθανώς στην άνοδο του επιχειρηματικού κλίματος τους επόμενους μήνες, καθώς η αβεβαιότητα υποχωρεί.
Ωστόσο, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει πολύ αδύναμη, παρά την δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς τα νοικοκυριά πλήττονται από τη δημοσιονομική λιτότητα. Όπως και στο παρελθόν, το καταναλωτικό κλίμα πιθανώς θα καθυστερήσει σημαντικά να ακολουθήσει τη βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Facebook Comments