Συνάντηση με τη διοίκηση της Ένωσης Εφοπλιστών και Φορέων Ναυτιλίας είχε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και τα στοιχεία που του παρουσιάστηκαν ηταν μάλλον σοκαριστικά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες εκπρόσωπος μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας ανακοίνωσε στον κ. Βαρβιτσιώτη ότι από τα στοιχεία που έχει ο ίδιος αλλά και άλλοι συνάδελφοί του, οι περισσότερες εταιρείες έχουν ανακοινώσει μειώσεις στις προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια που κυμαίνονται από 25% έως 30% για το 2014, ενώ παράλληλα σε ό,τι αφορά το home port δεν υπάρχει καμία πρόοδος για την επόμενη χρονιά.
Οι μειώσεις αυτές προγραμματίστηκαν λόγω της συνεχιζόμενης έκρυθμης κατάστασης στις χώρες της Β. Αφρικής και της Συρίας.
Ως απάντηση οι εταιρείες επέλεξαν να αλλάξουν σε ένα ποσοστό του στόλου τους προορισμούς και να κατευθυνθούν στην Απω Ανατολή, που είναι ο νέος μεγάλος στόχος της κρουαζιέρας στη Δυτική Μεσόγειο και στη Βόρεια Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι στο λιμάνι του Πειραιά η αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας έχει φτάσει 151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012.
Οσον αφορά την αντιμετώπιση του προβλήματος, ο υπουργός ζήτησε τη συνεργασία όλων των φορέων προκειμένου να επιτευχθεί η προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων τόσο σε ό,τι αφορά τα διερχόμενα, όσο και για το home port.

“Πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε δράσεις”
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του κλάδου σημείωσαν ότι πρέπει να γίνουν άμεσα κινήσεις σε όλα μέτωπα ώστε να προλάβει η χώρα τις χρονιές από το 2015 και μετά.
Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση των εταιρειών, αυτό που ειπώθηκε είναι ότι δεν γίνεται από «τα γραφεία». Χρειάζεται έντονη ελληνική παρουσία στο Μαϊάμι, στο κέντρο δηλαδή της παγκόσμιας κρουαζιέρας. Να προγραμματιστούν συναντήσεις στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αξιωματούχων της ελληνικής κυβέρνησης με στελέχη των εταιρειών, αφού πρώτα έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα που έχουν καταθέσει προς την ελληνική πλευρά.
Οπως έχουν τονίσει κατ’ επανάληψη οι εκπρόσωποι των μεγάλων εταιρειών, προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα πρέπει να προσπαθήσει να προχωρήσει σε βελτιώσεις των υποδομών.
Επίσης έχουν σημειώσει ότι αν και η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους θα πρέπει να προβούμε σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αποκομίσουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη από τη διεθνή κρουαζιέρα.
 

Facebook Comments