Ποσό κοντά στα 80 εκατ. ευρώ αναμένεται να βάλει στα ταμεία της η MIG από την πώληση της Ολυμπιακής στην Aegean, εφόσον τελικά οι προσδοκίες ευοδωθούν και η Κομισιόν εντός της εβδομάδας δώσει τελικά το «πράσινο φως» για την εξαγορά.

Πηγές προσκέιμενες στη διοίκηση του ομίλου τόνιζαν στο “M” ότι μία μακρά περίοδος αβεβαιότητας πρόκειται να τελειώσει, με τον όμιλο, παρά την κρίση να καταφέρνει να εμφανίζει κέρδη προ φόρων πάνωαπό 11 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας ταυτόχρονα την καθαρή του θέση. Και όχι μόνο αυτό, η μετοχή εδώ και τέσσερις μήνες καταφέρνει να βρίσκεται στην  πεντάδα των μεγαλύτερων αποδόσεων του τετραμήνου με κέρδη στο ταμπλό άνω του 45%.

Σύμφωνα με την αγορά, η MIG, μέσω της Vivartia, καταφέρνει να διεισδύει σε νέα αγορές, όπως στις χώρες του Κόλπου και τις χώρες νοτίως της Μεσογείου με οχήματα την Vivartia και την Everest, ανοίγοντας καταστήματα στην Λιβύη.

Η διοίκηση της MIG προς το παρόν αφήνει εκτός… κάδρου την Olympic handling, την οποία δεν πωλεί στην Aegean, αφού αφενός γιατί η Aegean συνεργάζεται με την Goldair, αφετέρου κάτι τέτοιο θα συνιστούσε μονοπωλιακή πρακτική. Από την άλλη η Olympic handling είναι κερδοφόρος και βρίσκεται σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Σημαντικότερο όλων δε είναι ότι η MIG παρά την κρίση εκδίδει ομολογιακά σε συνθήκες ανταγωνισμού, δηλαδή κοντά στο 5% και επιπρόσθετα εμφανίζεται συνεπής κάθε τρίμηνο απέναντι στους ομολογιούχους της, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.

Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. θα έχει αποφανθεί για την εξαγορά έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας και σε κάθε περίπτωση το αργότερο έως τις 16 Οκτωβρίου. Η αγορά φαίνεται να έχει προεξοφλήσει τη θετική κατάληξη της απόφασης της Κομισιόν για το θέμα της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης και την τελική συγχώνευση των δύο εταιρειών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάντα, το «πράσινο φως» για τη συγχώνευση έδωσε ο ίδιος ο επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Χοακίμ Αλμούνια, μετά τις μακροχρόνιες συζητήσεις και προσπάθειες που κατέβαλαν οι διοικήσεις των δύο εταιρειών να πείσουν την αρμόδια Επιτροπή να αποδεχθεί το αίτημά τους.

Επί της ουσίας, οι αιτιάσεις περί μονοπωλίου που προέβαλε η Επιτροπή την προηγούμενη φορά που επιχειρήθηκε η συγχώνευση και την απέρριψε δεν έχουν εκλείψει. Ωστόσο, αυτή τη φορά οι διοικήσεις των δύο εταιρειών προέταξαν το ενδεχόμενο λουκέτο στο οποίο θα οδηγηθούν αν και εφόσον δεν προχωρήσει η συγχώνευση, λόγω των δυσκολιών εξεύρεσης ρευστότητας και κάλυψης των αναγκών τους.

Εξάλλου, και το Reuters ανέφερε προ ημερών, επικαλούμενο πηγές με γνώση του θέματος, ότι οι  ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού θα εγκρίνουν τη συγχώνευση των δύο αερομεταφορέων, αποδεχόμενες τον ισχυρισμό της Aegean για πιθανό λουκέτο στην Ολυμπιακή εάν δεν ολοκληρωθεί η συμφωνία.

Η Aegean έχει προειδοποιήσει ότι η προτεινόμενη εξαγορά των 78 εκατ. ευρώ είναι ουσιαστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα και των δύο εταιρειών.

«Η Ολυμπιακή μάλλον θα κλείσει χωρίς τη συγχώνευση», ανέφερε η μία εκ των πηγών, σημειώνοντας πως ο Χοακίν Αλμούνια αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του σε συνέντευξη Τύπου στις 9 Οκτωβρίου. Ο εκπρόσωπος του ευρωπαίου επιτρόπου δήλωσε, πάντως, πως «η Κομισιόν δεν έχει ακόμη λάβει απόφαση επί του θέματος».

Υπενθυμίζεται ότι το 2011 η Κομισιόν απέρριψε την πρώτη πρόταση εξαγοράς της Aegean, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργούσε μονοπώλιο στην ελληνική αγορά αερομεταφορών.

Facebook Comments