100.000 δικαιούχοι, εκτός κοινωνικού τιμολογίου της ΔΕΗ!
Η εισήγηση που θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες προβλέπει αυστηρότερα κριτήρια για τη χορήγηση του ΚΟΤ
Η εισήγηση που θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες προβλέπει αυστηρότερα κριτήρια για τη χορήγηση του ΚΟΤ
Αντιμέτωποι με σημαντικές αλλαγές τόσο για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) της ΔΕΗ όσο και για τις χρεώσεις στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) πρόκειται να έρθουν χιλιάδες καταναλωτές και αυτό διότι η εισήγηση της ΡΑΕ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να φέρει «αναταράξεις» μέχρι και στην… Επιχείρηση.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, η εισήγηση που θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες προβλέπει αυστηρότερα κριτήρια για τη χορήγηση του ΚΟΤ, αναπροσαρμογές στις χρεώσεις ΥΚΩ, αλλά και λιγότερα χρήματα από αυτά που η ΔΕΗ αρχικά διεκδικούσε.
Ειδικότερα, χρήση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου κάνουν 692.335 δικαιούχοι, οι οποίοι ανήκουν σε συγκεκριμένες ευπαθείς ομάδες. Δηλαδή, είτε έχουν χαμηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα και συγκεκριμένα μικρότερο από το ποσό των 12.000 ευρώ. Είτε είναι γονείς με τρία προστατευόμενα τέκνα και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ. Ακόμα, χρήση του ΚΟΤ κάνουν οι άνεργοι για συνεχές χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 12.000 ευρώ.
Επίσης, άτομα με αναπηρία 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ. Και τέλος, άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή του ή άτομο που το βαρύνουν προστατευόμενα μέλη που έχουν ανάγκη ενεργοβόρας μηχανικής υποστήριξης, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000 ευρώ.
Στις παραπάνω κατηγορίες, οι οποίες και προφανώς θα συνεχίσουν να υφίστανται, αναμένεται να γίνει ένα είδος «ξεσκαρταρίσματος», καθώς έχουν σημειωθεί αρκετές περιπτώσεις στις οποίες οι δικαιούχοι είτε δεν έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα ανανεωμένα δικαιολογητικά είτε έχουν αποκρύψει τα ακριβή τους εισοδήματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χρήζει ριζικός επανέλεγχος. Ετσι, εκτιμάται πως το περίπου το 15% των δικαιούχων θα βρεθεί εκτός ΚΟΤ.
Αλλαγές βέβαια έρχονται και στις χρεώσεις ΥΚΩ από τη ΡΑΕ, όπως άλλωστε έχει σημειώσει ο Ελεύθερος Τύπος σε προηγούμενό του δημοσίευμα. Ειδικότερα, οι χρεώσεις Υπηρεσίας Κοινής Ωφέλειας αναμένεται να γίνουν κλιμακωτές. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως ο καταναλωτής θα χρεώνεται την κάθε κιλοβατώρα που ξεπερνάει και όχι όλες τις προηγούμενες -όπως μέχρι σήμερα γίνεται και εκτίνασσε τους λογαριασμούς του ρεύματος στα ύψη.
Να υπενθυμίσουμε πως οι χρεώσεις που υπάρχουν είναι οι εξής:
• από 0 έως 1.600 kwh με τιμή 0,00699 ευρώ ανά kwh
• από 1.601 έως 2.000 kwh με τιμή 0,01570 ευρώ
• από 2.001 έως 3.000 kwh με χρέωση 0,03987 ευρώ ανά kwh
• από 3.001 kwh με τιμή 0,04488 ευρώ.
Πονοκέφαλος και για τη ΔΕΗ η εισήγηση της ΡΑΕ
Τρεις μήνες πριν, η ΔΕΗ διεκδικούσε την ανάκτηση του ποσού των 735 εκατ. ευρώ για δαπάνες οι οποίες αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας της περιόδου 2012 – 2015.
Οπως είχε διευκρινίσει τότε, το συγκεκριμένο ποσό προέρχεται από τις επιπλέον δαπάνες της Επιχείρησης για την ηλεκτρική ενέργεια των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για το Κοινωνικό Τιμολόγιο.
Ωστόσο, η εκτίμηση της ΡΑΕ δείχνει άλλα, αφού αναμένεται να μειωθεί περίπου στο μισό το ποσό που διεκδικεί η Επιχείρηση και να μην ξεπερνάει τα 350 – 400 εκατ. ευρώ.
Τα χρήματα αυτά, ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, θα αρχίσουν να τα πληρώνουν οι πολίτες στο διάστημα μεταξύ 2018-2022, με το μεγαλύτερα μέρος να δίνεται τη τελευταία διετία, καθώς τότε θα έχει διασυνδεθεί η Κρήτη και τα νησιά με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης και εκ των πραγμάτων θα σταματήσουν να πληρώνουν τις ΥΚΩ. Με πιο απλά λόγια, την περίοδο 2020-2022 δεν θα υπάρχουν έξτρα χρεώσεις και θα είναι πιο εύκολο για τους καταναλωτές να πληρώσουν τις ΥΚΩ της περιόδου 2012-2015.
Αξίζει να σημειωθεί πως με την κατάθεση της εισήγησης της ΡΑΕ στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται η έγκριση αυτής για να δρομολογηθούν όλα τα παραπάνω.
Facebook Comments