Δραστική μείωση κερδών σε ποσοστό 28% εμφάνισε πρώτη φορά την τελευταία τετραετία ο οίκος υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας Prada το οικονομικό έτος 2014-2015, που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική μείωση πωλήσεων τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και στις αγορές νοτιοανατολικής Ασίας – Ειρηνικού, οι οποίες μέχρι πρότινος ήταν δυναμικές και τροφοδοτούσαν συνολικά τον όμιλο. Για να αντιμετωπίσει τα δεδομένα αυτά, η Prada προχώρησε σε μέτρα μείωσης των δαπανών της.

Ειδικότερα, τα καθαρά της κέρδη ελαττώθηκαν στα 451 εκατ. ευρώ από τα 628 εκατ. ευρώ του οικονομικού έτους 2013, ενώ οι αναλυτές είχαν προβλέψει για φέτος κέρδη 468 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη φορά που παρουσιάζει μειωμένα κέρδη η Prada, αφ’ ης στιγμής εισήχθη, πριν από τέσσερα χρόνια, στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Τα δε έσοδά της μειώθηκαν 1%, στα 3,55 δισ. ευρώ.

Αυξημένη φορολογία

Από μέρους της η διοίκηση της εταιρείας απέδωσε την ελάττωση κερδών στη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα σε διεθνές επίπεδο, ενώ σοβαρό πλήγμα δέχθηκε και λόγω αυξημένης φορολογίας από 30,9% σε 31,2%. Ειδικά στην περίπτωση της Κίνας η εκτεταμένη κινητοποίηση για την πάταξη της διαφθοράς, της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και της χλιδής είχε τον αντίκτυπό της. Οι πωλήσεις των ειδών της Prada μειώθηκαν στο Χονγκ Κονγκ και στο Μακάο, ενώ στην ενδοχώρα της Κίνας ελαττώθηκαν κατά 6,3%. Στην περιφέρεια της νοτιοανατολικής Ασίας – Ειρηνικού εν γένει, η οποία ισοδυναμεί με το 35,7% των συνολικών πωλήσεων του ιταλικού οίκου, οι πωλήσεις μειώθηκαν 3,1%. Στην δε Ευρώπη η πτώση ήταν της τάξεως του 4,9%.

Η εξασθένηση που παρουσιάζουν οι πωλήσεις της Prada δείχνουν και την κατάσταση συνολικά στον κλάδο των ειδών πολυτελείας. Υστερα από χρόνια με ζωηρή ζήτηση και υψηλές πωλήσεις, οι οίκοι και οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωποι με την υποχώρηση του ενθουσιασμού των Ασιατών καταναλωτών, τις ευμετάβλητες ισοτιμίες και τη γεωπολιτική αστάθεια. Αντιστοίχως με την Prada, ένας άλλος ανταγωνιστικός όμιλος, αυτός της LVMH με εμπορικά σήματα όπως Louis Vuitton και Christian Dior, είδε τις πωλήσεις στην Κίνα να μειώνονται.

Facebook Comments